Sveiki,
Tik atsisėdęs kino salėje,
staiga prisiminiau, kad Auksine palmes šakele apdovanotas filmas „Kvadratas“ (angl. The Square) (2017) eis beveik tris valandas. TRIS VALANDAS!
Paskutiniu metu vis sunkiau pažiūriu filmus, kurie trunka daugiau nei dvi
valandas, tačiau šis mane įtraukė nuo pat pirmųjų kadrų ir tiesiog užmiršau
viską, kad netruko nei tos valandos prabėgti, nei į laikrodį prisiminiau
žvilgtelėti.
„Kvadrate“ yra viskas, ką
taip mėgstu kine. Na gal ne viskas, tačiau didžioji dalis priemonių, ko visada
trokštu, bet paskutiniu metu labiausiai provokacijos ir kad režisierius
priverstų kartu su herojais pasijusti nepatogioje situacijoje. O tokių
situacijų šiame filme yra begalės! Veikėjams nuolat kažkas trukdo susikalbėti:
nepagydoma liga sergantis salės keikūnas, muziejaus eksponatų triukšmas,
skambučiai, vagystės ir t. t. Pamaniau, kad režisierius kuria kažkokią
nesusikalbėjimo šmaikščią šiuolaikišką alegoriją, bet pasirodo, jis istoriją
išplėtoja socialiai ir kultūriškai, kad net primena literatūros kūrinį, tokie
filmai nepasimeta šiaip sau ir yra tikrai paveikūs sukelti įvairiausio spektro
žiūrovo reakcijas.
Vienas atraminių
siužetinių linijų yra meno pasaulis ir valkatos, meno ir plačiosios visuomenės
požiūris. Yra ir tokių kabinančių scenų kaip galvijo pasirodymas banketinėje
salėje, kuris kone pradeda prievartauti moterį, o grietinėlė net bijo pakelti
akis – tai išprovokuotų reakcijų enciklopedija, kuri iliustruoja ir demaskuoja
mūsų realias reakcijas gyvenime, pvz., kai benamiai prašo pinigų ar kai stengiamės
pabėgti, ištikus nepažįstamajam nelaimė. Pagrindinis veikėjas Kristianas
apgailėtinai infantilus, o tai yra tam tikras vyrų donžuanų tipas, kuris linkęs
visada priimti ne kokius sprendimus; kol jis vaikosi sukčius, jo vadovaujamas
muziejus griūna į šipulius, o kur dar amerikietė žurnalistė, su kuria spėja
permiegoti ir vaikų priežiūra?
Filme tiek visko daug,
kad atrodo, jog šiame klaikiame XXI amžiaus meno pasaulyje visi šoka sinchroninį
absurdo šokį, kuriame nuolat nubrėžiamos ribos, verčiančios suabejoti
demokratija, pagarba ir viskuo, kas teikia laisvę. Tai išties provokuoja ir
visos potekstės „žiauriai“ aktualios ir bent jau man labai įdomios. Tokių filmų
reta! Ir tas, kas sako, kad filmas nevertas Auksinės palmės šakelės, tikriausiai
tikėjosi ramybės ir prasmingų filosofinių poteksčių kaip antai irgi puikiame
prieš tris metus laimėtame turkų filme „Žiemos miegas“, tačiau ne ką įdomesnių
prasmių pateikia ir sensacija iš Skandinavijos.
Filme pasirodo ir serialo
„Tarnaitės pasakojimas“ žvaigždė Elisabeth Moss, tad šio serialo gerbėjai
turėtų suklusti, o šiaip filmas kaip ir Kino pavasaryje matytas trijų valandų rumunų
šeimyninis epas „Sieranevada“ tiesiog įtraukė ir atrodė, kad tikrai gyvenu
kažkur kitur. Tokių filmų pasitaiko vos keletas per metus. Ir taip, tai vienas
stipriausių filmų šiemet Scanoramoje.
Mano
įvertinimas: 10/10
Kritikų vidurkis: 72/100
IMDb: 7.7
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą