Sveiki,
Gerų
ir labai gerų filmų „Džuno“, „Darbo diena“, „Ačiū, kad rūkote“ bei „Viskas ore“
režisierius neseniai pristatė naujausią savo filmą pavadinimu „Auklė Tulė“ (angl. Tully) (2018), kuris tikriausiai yra
moteriškiausias režisieriaus darbas, jeigu kiną būtų galima skirstyti į
moterišką ir vyrišką, tačiau visgi sunku patikėti, kad šį filmą režisavo vyras.
Bet tiek to.
„Auklė
Tulė“ pasakoja apie trečio vaiko ką tik susilaukusią ir mirtinai pavargusią
motiną, kuri neišsimiega, yra apsunkusi, išsipūtusi, nepatirianti nei gyvenimo,
nei motinystės, nei jokio kito džiaugsmo. Tuščia motina atrodo kaip išspausta
citrina, netgi galima suabejoti jos motinystės instinktais. Artimieji jai
pasiūlo naktinę auklę, kad ji galėtų bent kiek išsimiegoti. Atrodo, kad
siužetas išties paliks motinoms, kurios per visą tą perėjo kaip ir filme su Uma
Thurman „Motinystė“, bet gana tamsokame ir niūriame filme atrodo, kad tuojau
kažkas įvyks netikėto ir katastrofiško. Vienas iš scenarijų, kuris pradėjo bent
man suktis galvoje, žiūrint kaip Charlize Theron vaidinamą heroję, kuri sunkiai
grumiasi su motinyste, buvo, kad toji motina sužvėrės, tiesiog nepakels
motinystės naštos ir ji atsikratys savo vaikais, tačiau atsitinka kai kas kita.
Naujoji
auklė Tulė tampa niūriosios mamytės drauge ir išsigelbėjimu. Gerai, mano
galvoje jau kitas scenarijus. Toji keistuolė Tulė tiesiog pamažu išstums
mamytę, užims jos vietą kaip mamytė ir kaip žmona, bet ir čia vėl siužetas
tampa netikėtas, toks netikėtas, kad iš realizmo pereinama prie magiško
pasaulio... Iš esmės filmą smagu žiūrėti, jis turi plonytį pavojaus ledą,
kuriuo eina žiūrovas, rizikuodamas kaip ir pagrindinė veikėja. Daugybę svorio
šiam vaidmeniui priaugusi Ch. Theron verta išties pagyrų – tai vienas geresnių
jos vaidmenų karjeroje, kuri, dievaži, tikrai dar greitai nesibaigs, nes aktorė
ji nuostabi. Visgi filmui pasibaigus švelniame variante, galvoju, kad koks nors
itin šokiruojantis akcentas būtų kur kas paveikesnis nei tas mitologizuotas
variantas, kurį pateikia režisierius. Nors jis originalus, tačiau bent aš jau
mačiau galimybę šioje istorijoje viską kur kas labiau užaštrinti ir padaryti
netgi šokiruojančią dramą, kur gali nuvesti motinystės reiklumo kultas
šiandieniniame pasaulyje. Tačiau filmas yra filmas ir aš esu tik žiūrovas, o ne
režisierius.
Mano įvertinimas: 7/10
Kritikų
vidurkis: 75/100
IMDb:7.2
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą