Sveiki,
Nutariau
šiuos metus pradėti geru filmu ir išsirinkau „Oskarui“ nominuotą vokiečių dokumentinį
filmą „Pina“ (vok. Pina) (2011), kurį kadaise rodė „Scanorama“.
Filmas pasakoja apie legendinę modernaus šokio mokytoja iš Vokietijos Pina
Bausch, kuri mirė 2009 metais, kai medikai likus vos 5 dienoms iki jos mirties,
pranešė, kad ji serga vėžiu...
Tiesą
sakant, apie Piną nieko iki tol nežinojau, gal dėl to, kad labai mažai žinau
apskritai apie šiuolaikinio šokio istoriją, o visos mano žinios dažniausiai iš
biografinių filmų. Regis, dokumentiniame filme turėtų būti pasakojama apie jos
gyvenimą, tad kiek stebina nestandartinis filmo pasakojimo būdas – gilus,
mąslus, filosofinis. Jos šokio teatras pasižymėjo savita raiška, performenso
meno formomis, kuriai priklausė jau net trys menininkų kartos. Visgi nuo pat
pradžių filmą žiūrėti, (bent jau man, paskutiniu metu, kad ir besidominčiu
performensu), buvo gana sudėtinga. Filmas prisodrintas Pinos kurtų šokių, kurie
tęsiasi kaip retrospektyva, nesibaigiantys spektakliai, atskleidžiantys pačius
esmingiausius ir žinomiausios šios menininkės darbus.
Nesu
tikras, ar viską supratau, nes filmas kaip ir pats šokis – vengia absoliučios
ir aiškios apibrėžties ir labiau veikia kaip žiūrovo sąmonėje besikuriančiomis
prasmėmis. Meditacinio pobūdžio pasakojime likusių ištikimų aktorių
prisiminimai išliejami ne tekstu, o jų pasirodymais didmiesčio gatvėse, teatro
scenoje ir tik viena ar kita sentencijomis išleista frazė nusako, ką Pina
kiekvienam iš jų suteikė ir kaip išlaisvino, o pačios Pinos biografijos tarsi
nėra. Toji biografija – vidinis aktorių trupės dvasinis palikimas, todėl
sakyčiau, kad toks dokumentinis filmas, kuriame Pina tarsi palikimas, dvasia,
netgi rezonansas, yra išties novatoriškas, įdomus, ekspresyvus, bet vėlgi, kai
kada chaotiškas ir nelengvai žiūrimas. Tokiam filmui kaip „Pina“ visų pirma
reikia išties nusiteikti susigrumti, kad teks mąstyti ir kurti prasmes pačiam,
nes kitaip filmas pasirodys tuščias, atsikartojantis, gal kiek marionetinis,
bet už to galima apčiuopti šio filmo esmę – kokią didžiulį palikimą ir indėlį
Pina davė ir padarė kiekviename iš tų šokančių aktorių, kokią milžinišką
pagarbą jie jautė ir tebejaučia po jos mirties. Čia prisiminiau mūsų šalies
pedagogus ir susimąsčiau, kaip svarbu, kad mokinys pats trokštų mokytis, o ne
dėl to, kad liepia sistema – šiandien troškimas, kad tave mokytojas valdytų ir
išlaisvintų tikriausiai yra vienas esminių pagarbos mokytojui aspektų.
Mano įvertinimas: 7/10
Kritikų
vidurkis: 83/100
IMDb: 7.7
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą