Sveiki,
Labai
mėgstu provatyvius filmus su originaliomis ir netikėtomis idėjomis, todėl
nusprendžiau pažiūrėti režisieriaus Jamin Winans filmą „Rėmas“ (angl. The Frame)
(2014), to paties režisieriaus, kuris 2009 metais pristatė kažkada netikėtai
savo struktūra nemenkai protą suplakusį filmą „Rašalas“. Ištikimas savo mindfuck filmo stiliui jis lieka ir „Rėme“,
kuriame pasakoja dvi paralelines istorijas apie kriminalinio pasaulio atstovą
ir medicinos seselę, turinčią praeities nuoskaudų ir traumų...
Neanalizuodamas
turinių ir detalių, nes jų filme yra daug ir jie turi aiškių ryšių su antikos
Moiromis (likimo deivėmis), turi ryšių ir su kitais mindfuck stiliaus filmais ir juos nuodugniai galima lyginti ir
nagrinėti ir kiekviename krustelėjime įžvelgti genialumą, tačiau filmas, bent
jau man, genialumu netviska. Taip, gerai išvystytas siužetas turi idėją, kuri išties
verčia suklusti – per televizijos ekraną kalbasi du iki tol tik iš serialų pažįstami
personažai. Valio! Tai išties kabina. O kas toliau? Toliau jie stengiasi
ištrūkti iš savo formato rėmų, jie netgi (čia naiviausia dalis) vienas kitą
teigia mylį! Šiuolaikinė „Romeo ir Džuljeta“ atribota skirtingų dimensijų ir
skirtingų žaidimo taisyklių, kuriuos lemia scenaristo potencialas. Filmas tyliai
klausia, kodėl personažai negali daryti įtakos savo kūrėjams ir apskritai ar
jie ką nors gali, ar jie gyvena kokioje nors kūrėjo sukurtoje tikrovėje? Tokių gerų
smegenis sukančių klausimų gali užduoti kiekvienas menininkas, tačiau tai
perkelti į filmą išties gali ne kiekvienas. Visgi režisieriui tai tikrai labai
gerai pavyko.
Nepaisant
mano (kaip, manau, ir daugelio) susižavėjimo formomis ir išgautomis reliatyvumo
formomis, labiausiai gniuždė veikėjų vidinių charakterių ir ketinimų
tipiškumas. Pernelyg neįdomūs, pernelyg socialiai angažuoti, pernelyg
holivudinių filmų ir kai kurių serialų klišėmis virtę veikėjų pasauliai įjungė statiškumo
stabdžius. Kai kada scenos, norint perteikti jų asmenines istorijas, buvo
pernelyg užvilkintos, nuobodžios ir tiesiog negyvai neaktualios. Trūko dinamikos,
suveržtos ir intriguojančios pačios istorijos. Visgi forma filmo labai gera,
bet su turiniu, manau, nelabai susitvarkyta. Kur kas labiau vykęs atrodo
panašaus stiliaus filmas „Ponas Niekas“. Štai filmo "Pradžia" (2010) forma ir turinys veikia išvien, bet nekonkuruoja. Bet
kokiu atveju, manau, filmas tikrai daug kam turėtų patikti.
Mano įvertinimas: 7/10
IMDb:6.7
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą