Sveiki,
Dar
vienas serijos „Išvarymas“, „Anabelė“ šalutinis filmo projektas pavadinimas „Verkiančios
moters prakeiksmas“ (angl. The Curse of La Llorona) (2019), kuris
papildo šias serijas dar viena istorija apie savo vaikus iš pavydo nužudžiusią
ir atgailaujančią piktą motiną, kuri per daug dešimtmečių vaiduoklio pavidalu
vis gviešiasi naujų vaikų, bandydama susigrąžinti savuosius ir ištaisyti
padarytą skriaudą...
Žiūrėdamas
šį filmą ir jau žinodamas kino kritikų vertinimus šiaip iš šio filmo tikėjausi
pačios neįdomiausios versijos, bet visgi neturėdamas lūkesčių, patyriau netgi
šiokį tokį siaubo filmo nostalgišką malonumą, tarsi grįžčiau žiūrėti kažko, kas
kine klišiškai dar gyva nuo „Išvarymo“ laikų – bandymas klasikiniais niuansais
suteikti žiūrovui jaudulio: piktosios dvasios, egzorcizmas, pagrindinių veikėjų
netektys, aštuntas dešimtmetis ir t. t. Visgi visumoje filmas, pripažinkime,
tikrai prastesnis už „Išvarymą“ ir kai kurias „Anabelė“ dalis, dalį filmo
malonumą būtent suteikia Lotynų Amerikos atributai. Verkianti moteris „atėjo“
būtent iš Meksikos, o meksikiečiai susiję smarkiai su krikščionybės tradicija
ir etniniais ritualais, savo išskirtine kalba ir genomu, todėl sprendimas kurti
pagal šios kultūros pagrindą filmą visada kur kas efektyvesnis už amerikietišką
tonusą. Tačiau visgi režisūrą ir pats sumanymas labai amerikietiški ir tai šio
filmo prakeiksmas, nes kūrinys plaukioja paviršutiniais filmų dėsniais,
pernelyg nuspėjamas ir šabloniškas.
Šabloniškumas
prasideda jau vien scenarijuje: vieniša moteris dirba policijoje ir atima iš
meksikietės vaikus, tačiau pati perima ir prakeiksmą. Labiausiai erzinantys
elementai, pavyzdžiui, yra pagrindinių (suaugusių!) veikėjų negebėjimas
išsakyti esminės problemos, tas amžinas mykimas. Pavyzdžiui, kai detektyvė filmo
pradžioje atvyksta pasikalbėti dėl vaikų, o išsigandusioji vaiduoklio trypia-mykia
kaip „išluptas“ personažas iš gausybės kitų filmų – „o dieve, tik nepalaikykite
manęs pamišėle!“ – negi negalima kažkaip to išsigandusio charakterio kaip nors
paįvairinti? Šabloniniai stresinių situacijų psichofiziniai sprendimai siaubo
momentu turėtų, mano supratimu, būti itin skirtingi, tačiau siaubo filme jie
tampa jau matytais kone kaip taisykle iškanonizuotais veiksmais ir tai visada
nuvilia, nors norisi ne tik kitoniškos režisūros, bet ir nevienadienių veikėjų
sprendimų, bet ko norėti, kai filmo tikslas tapti produktu, o ne meno išraiška?
Mano
įvertinimas: 5.5/10
Kritikų
vidurkis: 41/100
IMDb: 5.5
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą