Sveiki,
David Fincher per savo
kino karjerą sukūrė ne vieną filmą, už kurį bus dėkingi žiūrovai: „Zodiakas“
(2007) „Keista Bendžamino Batono istorija“ (2008), „Socialinis tinklapis“
(2010), „Dingusi“ (2014), o kur dar tokie serialai kaip „Kortų namelis“ bei
vaizdo klipai Madonnai. Tikriausiai nemažai kas tikėjosi įtraukos ir intrigos
naujausiame darbe „Žudikas“ (angl. The Killer) (2023), kuriame
nusifilmavo Michael Fassbender ir Tilda Swinton.
Jau nuo pat pradžių
filmas pasitinka žiūrovą savitai mąsliu ir lėtu ritmu. Pagrindinis veikėjas –
bevardis ir daugiaveidis žudikas, kuris kiekviename žingsnyje keičia tapatybę. Jis
ruošiasi kitapus gatvės nušauti turtingą ir įtakingą magnatą ir jam, deja,
nepavyksta. Jo lėtus dzenbudistinius veiksmus apibrėžia vidinis ritmingas
monologas, savita žudiko disciplina, kas jį iš dalies ir padaro antžmogį.
Galiausiai jis grįžta į Dominikos Respubliką pas mylimąją, tačiau aptinka
išlaužtus namus ir vos likusią gyvą merginą. Taigi likęs filmas yra keršto
istorija, į kurią leidžiasi žudikas nuosekliai atsekdamas merginos skriaudėjus.
Siužetas iš tikrųjų nėra
jokia intriga. Kaip tyčia šiam filmui pritrūksta tam tikro rokenrolo, dinamikos
ir aistros, bet labiausiai – sudėtingesnio galvosūkio, kad ir žiūrovas galėtų
įsitraukti į spėliones. Kitą vertas, galbūt tai būtų pernelyg tradiciška, todėl
kino kūrėjai apsisprendė kurti prislopintą klasikinį variantą, telkdami jėgas
pagrindinio veikėjo filosofijai, švariam ir skaidriam susidorojimui, pateikiant
pagrindinio veikėjo apgalvojimus, analitinį mąstymą ir pasirinkimus nuo A iki Z
kaip ant lėkštelės.
Visgi filme būta labai vykusių
scenų, kurios įtraukė, leido tapatintis su situacija, o ir muštynių sceną, kuri
priminė „Nužudyti Bilą“ dalis, taip pat atrodė jau kitame kosmoso lygmenyje,
nebetikroviška. Kitą vertus, filme atsivėrė ir tam tikrų nuobodžių beveiksmių
duobių, kai veikėjas jau per daug įkyriai slampinėdamas kartoja tas pačias
frazes ir nieko įdomaus nevyksta. Aš vis galvojau, ar būtina filmuoti ir scenas
užkaišioti tomis mašinų pasistatymo aikštelėse mizanscenomis, kurios iš tikrųjų
nepasako nieko? Jų filme čia bus ne viena ir ne dvi. Visgi veikėjas man priminė
vaikystėje žiūrėtą tokį serialą „Pretendentas“, kada unikalaus gebėjimo ir
mąstymo žmogus, slėpdamas savo tapatybę, bėga nuo slaptos organizacijos. Galima
sakyti, kad „Žudiko“ intriga galbūt už to ir laikosi, t. y. ypatingo veikėjo
mąstymo. Visgi filmas išėjo vidutiniškas, labiau žiūrėti atsipūtus, nei tikėtis
kokio nors netikėto ir intelektualesnio cirko.
Mano įvertinimas: 6.5/10
Kritikų vidurkis: 73/100
IMDb: 6.8
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą