Sveiki, skaitytojai,
Atrodo, kad vampyrų – romantizuotų ir itin baisių –
bumas kine ir serialuose niekada nepraeis. Pastaruoju metu atgimsta siaubo
monstrai, o 2025 metai buvo ir „Frankenšteino“ ir „Drakulos“ metai. Nežinau,
kiek iš tikrųjų esu matęs filmų apie B. Stokerio „Drakulą“, bet tikrai daug.
Šiemet šį veikėją atgaivino ir rumunai, pateikę visiškai kitokią šio veikėjo
paveikslą, tačiau dar kol kas nemačiau tos versijos. Štai prancūzų režisierius
Luc Besson ėmėsi klasikinės „Drakula“ (angl. Dracula)
(2025) versijos ir ekranizavo pagal garsųjį Stokerio romaną, tiesa, labai
keisdamas siužetus ir netgi personažus, taip rizikuodamas užsitraukti
klasikinės istorijos gerbėjų pasipiktinimą.
Lucas Bessonas tik iš dalies remiasi romano medžiaga. Vietoj
ištikimo ir vorus ryjančiojo vyruko jis renkasi seksualią vampyraitę, kuri turi
Vladui Drakulai surasti jo buvusios mylimosios, tiesa, mirusios atsitiktinai
nuo jo paties rankos, tyros sielos reinkarnaciją. Aišku, ji atsiranda ir Vladas
Drakula iš baisaus apsileidusio grafo tampa vėl jaunu ir gana patraukliu
jaunikaičiu. Klausimas tik vienas: ar britė sutiks ir atsakys tuo pačiu
nepažįstamajam, kuris įsitikinęs, kad ji jam amžinai skirta?
Iš tikrųjų filmas teatrališkas ir estetiškas. Pavadinčiau
ne tiek siaubo filmo, kiek tragiškai romantiška istorija. Režisierius atsisako
dalies siaubo, kad galėtų išryškinti Drakulos romantiškąją pusę. Tiesa, pabaigoje
atradęs savo mylimąją Drakula pasiaukoja. Niekaip nesupratau šito nelogiškai
pakeisto siužetinio vingio, lyg tyčia norėtų kažkaip hamletiškai užbaigti
filmą, bet palaukite... 400 ir daugiau metų veikėjas skendėjo liūdesyje, laukė
savo mylimosios ir staiga jis leidžia kunigui savanoriškai padurti jį su kuolu,
nes... kodėl? Ką veikėjas turėjo suprasti, man asmeniškai iki galo neaišku.
Visgi filmas skirtas masėms, interpretacijų yra, bet
jos saugios, neprovokuojančios, tikėtinai nuobodokos. Veikėjai kalba išdailinta
literatūrine kalba, pozuojančiai pasisuka į kamerą, krenta padurti taip lyg
filmuotųsi kokiam muzikiniame vaizdo klipe, todėl iš esmės subliūkšta visi
lūkesčiai dėl atmosferos ir autentiškumo. Lucas Bessonas būtų neblogas
dinamiškų muzikinių klipų režisierius, tačiau jam dažnai nepavyksta sukurti
kitokio turinio filmų. Labiausiai man patikęs jo darbas buvo ne „Leonas“ (1994)
kaip daugeliui, bet būtent „Liusė“ (2014), ir tai tikriausiai dėl labai puikiai
ir gana originaliai parašyto scenarijaus. Deja, su „Drakula“ stebuklų nenutinka
ir Lucas Bessonas sukuria dar vieną foninį filmą apie Drakulą, nepasakydamas
žiūrovams ničnieko naujo, ko patys nebūtume susipratę žiūrėdami, pavyzdžiui,
1992 metų „Bremo Stokerio „Drakula“.
Mano įvertinimas: 5.5/10
IMDb: 6.2
Maištinga Siela

Komentarų nėra:
Rašyti komentarą