Sveiki, mielieji
skaitytojai,
Italų režisierius Giacomo Abbruzzese net 10 metų kūrė „Sidabriniu
lokiu“ Berlyno kino festivalyje įvertintą dramą „Disko berniukas“ (angl.
Disco Boy) (2023), kurį rodė „Kino pavasaryje“. Nusprendžiau pasižiūrėti
ir aš, nes seku man patinkančio Europos aktoriaus Franz Rogowski vaidmenis kine
ir jis man be galo patinka. Man asmeniškai sunku patikėti, kad į šią juostą
režisierius sudėjo dešimtmečio darbą, nes paprasčiausiai viso to nei pamačiau,
nei pajutau. Gal tai vienas iš atvejų, kada ambicijos, mintys ir darbas yra
tikrovėje sunkesni, nei gautas rezultatas? Visgi mane šiek tiek ištiko lengvas
šokas, šypsena, kad būtent šiai juostai buvo patikėtas „Sidabrinis lokys“.
Pastaruoju metu man nesiseka su nekomerciniu ir
nepriklausomu kinu. Pastarosios matytos juostos blankios, pasikartojančios
idėjomis, neprovokuojančios ir netgi... migdančios. „Disko berniukas“ nėra
saldi istorija, kaip galbūt bandytų sufleruoti filmo pavadinimas, veikiau tai
besisukančio ir besikeičiančio kaip disko kamuolys pagrindinio veikėjo
Aleksėjaus (aktorius F. Rogowski) iš Baltarusijos istorija, bandant susikurti
laimę Prancūzijoje. Jis per Lenkiją su geru draugu pabėga, deja, draugui
baigiasi liūdnai, o jam pavyksta išsikapanoti iš upės ir pasiekti Prancūziją,
kur pereina legionierių karinę atranką ir turi atitarnauti kurį laiką, kad
gautų naują prancūzišką pasą ir tapatybę. Likimas jį su legionieriais bloškia į
Afriką, Nigerio upės žiotis, kur jis nužudo ir palaidoja vietos vadeivą, o
grįžęs į Prancūziją regi jo šmėklos apsireiškimus, kurie galutinai pakeičia jo
santykį su tikrove...
Kol žiūrėjau pirmąją filmo dalį iki afrikietiškos
istorijos linijos – viskas buvo daugmaž aišku, atmosferiška, logiška, bet
intarpas su Afrika tapo nebeskanus, psichodelinis ir ištęstas. Filmas vienu
metu žadėjęs intrigą ir socialinę adaptacijos istoriją nuneša žiūrovą į
filosofinę ir dvasinę nestabilią istorijos matmenį. Afrikoje prieš karą šoka afrikiečių
būrys aplink laužą, vėliau tas pats nutinka viename iš Paryžiaus naktinių
klubų, kuriame spindinčiai apsirengusi imigrantė juodaodė šoka ir pasirodo
Aleksėjui kaip priminimas apie kare pakastą afrikietį. Scenos išdrikusios,
sumetaforintos ir labai nuobodžios. Kad ir kaip bežiūrėčiau į idėją parodyti
savaip pagal generolo šokančius purvyne ir treniruotėje legionierius ir Afrikos
sukilėlius maištininkus aplink laužą, man asmeniškai nesižiūrėjo, tiesiog
niekaip negalėjau susitapatinti, tad ir Aleksėjaus įtaigus paveikslas pamažu
ima blėsti, jo veiksmai ir sąžinės graužatis vaikantis supoetintus vaiduoklius
tampa velnias žino kuo, t. y. neskaniu ambicingu bandymu psichodeliškai
pavaizduoti sutrikusį žmogų, kuris svetimoje žemėje kovoja prieš kitą, bet iš
esmės trokšta tik taikos, ir tai tampa drauge vidinio veikėjo kovos parabole.
Visgi kai kas siūlo šį filmą analizuoti ir jame
pamatyti LGBT homoerotines įtampas tarp karių ir skirtingų rasių atstovų, nors
filme nevystoma jokia konkreti gėjiška siužetinė linija. Veikiau ji užmaskuota,
pridengta legionierių bendrystės ir draugystės bei konkurencingumo bendravimo
šablonais, tad toji įtampa, jeigu ją ir pajusite, toli gražu nėra tipinė ir
akivaizdi. Nors filmas neilgas, jis mane išvargino, o pabaigoje galutinai
nuvylė.
Tiesa, galite pasiskaityti lietuviškai gana įdomų
režisieriaus interviu. Spausti ČIA.
Mano įvertinimas: 3/10
Kritikų vidurkis: 71/100
IMDb: 6.3
Maištinga Siela

Komentarų nėra:
Rašyti komentarą