Sveiki,
Belaukiant
„Kino pavasario“, kuriame bus rodomas vienas geriausių, daugelio kino žiūrovų
nuomone, pristatytų 2019 metų filmų – Pietų Korėjos trileris „Parazitas“
(angl. Parasite) (2019), kuris šiemet pelnė Auksinę palmės šakelę tarptautiniame
Kanų kino festivalyje. Tai jau antroji azijiečių pergalė iš eilės. Prieš metus
sėkmingai laurus nuskynė japonų drama „Vagiliautojai“, kurie, mano galva,
siužetiškai turi neįtikėtinų panašumų.
Prisipažinsiu,
kad po seanso likau visgi „Vagiliautojų“ šalininkas, nors „Parazitas“ irgi geras
filmas. Istorijos epicentre – skurdžiai pusrūsyje gyvenanti korėjiečių šeima,
kuri vieną dieną gauna stebuklingą akmenį, kuris pakeičia jų gyvenimą. Žinoma,
filme akmuo labiau veikia kaip simbolis, nei kaip stebuklingas artefaktas, o
visa kita – tai istorija apie skirtingus socialinius sluoksnius, vargšų invaziją
į turčių namus, kada kone sėkmingomis pastangomis visa šeima kaip tarakonai nepastebimai
uzurpuoja turtuolių namus.
Iškart
pripažinsiu, kad filmas itin įtraukiantis, tačiau jo laimėjimas ir visuotinis
pripažinimas netgi po seanso yra šiokia tokia paslaptis. Juk iš esmės filme beveik
nieko nėra novatoriško. Tai pramoginio amerikietiško tipažo komedija su
trilerio elementais korėjietiškos kultūros apsuptyje, todėl filmas lengvai
perkandamas kaip pramoginis. Kiek gi amerikietiškų filmu apie visokius
persirėngėlis, aferistus, kurie lengvai imituoja kitų socialinių sluoksnių
atstovus (prisiminiau „Aferą“, „Aušino aštuntuką“ ir kt.) ir pasiekia savo
tikslus. Žinoma, „Parazitų“ siužetas šiek tiek įdomesnis, pasakojimo polėkis
kiek perfiltruotas azijietiškų kultūros motyvų, tačiau nugrandžius visas tas
egzotines apnašas, kas gi šioje istorijoje lieka? Ogi toji pati amerikietiškoji
svajonė iš padugnių pakilti kriminaliniais keliais į socialines aukštumas. Nors
režisierius tikina, kad sukūrė trilerį be gerų ir blogų personažų, tai irgi
savotiškas laviravimas, kuris žavi, bet tik tam tikro pramoginio kino zonoje,
tačiau Auksinę filmo šakelę, manau, turėjo pelnyti arba novatoriška kino juosta,
arba labiau nepriklausomo kino tipažo kūrinys.
Filmas
kol kas užima antrąją poziciją kaip geriausias 2019 metų sukurtas filmas. Nesunku
suprasti kodėl, nes režisierius jau turi tarptautinį pripažinimą. Nors nemačiau
jo kontraversiškai Kanuose sutiktos juostos „Okja“ (2017), tačiau jo „Sniego
traukinys“ (2013) atrodo netgi prieš „Parazitą“ unikalesnis ir originalesnis
kūrinys. „Sniego traukinys“ apskritai buvo idėjiškai netikėtas, ambicingas
kūrinys, nors, tiesa, irgi pramoginio kino gairėmis sukurtas, tačiau „Parazitas“,
kad ir kiek socialinių, kultūrinių ir moralinių poteksčių priskaldytume, jo
vientisumas man asmeniškai kelia tam tikrų abejonių dėl, mano akimis, kiek
perdėtų vertinimų. Filmas, žinoma, labai geras ir vertas bent kartą pamatyti.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų
vidurkis: 96/100
IMDb:8.6
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą