Sveiki,
Nedaug nusimanau apie Afrikos istoriją, galima sakyti,
viską, ką žinau, tai iš kino filmų, kurie dažniausiai tėra tik tikrosios
istorijos interpretacija. Naujas bandymas pažvelgti į tragišką Afrikos žmonių laikotarpį,
kai intensyviai XIX amžiaus pirmojoje pusėje vyko žmonių prekyba tarp įtakingų
vietos afrikiečių ir anglų, bandoma filme „Kovotoja“ (angl. The
Woman King) (2022). Filmą apie karingą moterų gentį režisavo moteris Gina
Prince-Bythewood, ir tai nenuostabu, nes, atrodo, Holivudas savaip išpirkinėja
amerikiečių kino ilgą ignoravimą dėl lyties ir rasės, tad dabar matome tos
kalės atgailavimą. Tai, aišku, savaime nėra blogai, tačiau dažnu atveju kokie
kino apdovanojimai nebetenka tikrosios prasmės...
Visgi grįžtant prie „Kovotojos“, filmas remiasi tikra istorija.
Iš tikrųjų egzistavo tokia Nasiska ir įtakinga Afrikos Dahomėjos karalystė. Pastaroji
imperija išsilaikė iš to, kad patys tiekdavo žmones ir bendradarbiaudavo su
vergų pirkliais. Pagrindinė veikėja – kovotoja Nasiska pasiryžo įtikinti
karalių, jog atsisakytų šio verslo ir pereitų prie palmių aliejaus prekybos. Žinoma,
britams tas nepatinka, nes vergų supirkimas jiems kur kas naudingesnis... Na ir
prasideda ilga nuotykių kupina kelionė per karą, sukilimą bei asmeninę Nasiskos
istoriją. Netekėjusios ir nepaklusnios moterys tapdavo karėmis, kurios
užsigrūdindavo ilgose treniruotėse. Tai savotiška amazonių gentis, ištikima
savo karaliui, filme vaizduojama šios genties kultūra ir kaip toji imperija
karaliavo.
Visgi filmas sukaltas pagal holivudinius principus,
lyg žiūrėtum sužmogintą „Liūtą karalių“, viskas labai aišku: yra blogieji ir
yra gerieji žmonės, ambivalentiškų veikėjų čia nesitikėkite. Aišku, įdomiausia
visgi čia aktorės Violos Davis sukurta Nasiska, kuri turi ir savo asmeninę
tragediją, todėl filme randasi ir spekuliacijos jausmais, gvildenami sudėtingi
motinos ir dukters santykiai, tačiau visgi paviršutiniškai, praplaukiant tarp
batalinių scenų. Filmas turi visus reikalingiausius madingiausius akcentus:
feministinį atspalvį, jog visgi vaizduojamos karės moterys, kurios neretai
išspardo šiknas vyrukams, taip pat pagrindinė veikėja toli gražu jau nebe
jauna, todėl duoklė patyrusiai aktorei, kurią juk galėjo pakeisti kokia
dvidešimtmetė; moteris režisierė, daug juodosios rasės aktorių... Volia! Štai
ir visas reikalingas populiarus tolerancijos ir matomumo biskvitas, socialinė
žinutė iš kino kūrėjų kalvės.
Visgi, nepaisant šablonų, pati istorija sukurta pagal masinio
kino sugestijas, kai viskas taip teisinga, kad nebelieka net pačios Dahomėjos
kai vergovės pirklių sostinės, atrodo, jog filmas jau net nebe istorinis, o
veikiau išmonė. Visgi nuotykiai, batalijos ir Violos Davis aktorinis
meistriškumas įtraukė į pasakojimą, o kol žiūri, net nelabai galvoji apie šio
filmo šabloniškumą. Visgi, matyt, filme yra jaučiamos gyvasties, kas leidžia
užsimiršti, jog žiūri.
Mano įvertinimas: 7.5/10
Kritikų vidurkis: 77/100
IMDb: 6.9
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą