2013 m. birželio 17 d., pirmadienis

Filmas: "Degantis žmogus" / "Burning Man"



Sveiki, kino mylėtojai,

Tęsiu aktoriaus Matthew Goode retrospektyvą, o kuo tolyn į mišką, tuo daugiau grybų – „Degantis žmogus“ (Burning Man) (2011) – tai australų režisieriaus Jonathan Tepiltzky darbas, kurio nereiktų maišyti su „Degančiu žmogumi“ (Man on Fire) (2004), tai labai skirtingi filmai, nors į lietuvių kalbą verčiami tokiu pačiu pavadinimu. Taigi australų kinas mums pateikia dar vieną gražią staigmeną, o šiaip galiu nuo savęs pridėti, kad australų kinas nėra jau toks nuspėjamas, jie tikrai moka kurti pakankamai stiprias dramas, o „Degantis žmogus“ yra vienas iš tokių darbų. Jeigu jums patinka sudėtingos, išdarkytos ir savaip suklijuotos pasakojimo fabulos, kaip antai filmas „Memento“ (2000) arba „Ponas Niekas“ (2009), tai turite daug šansų, kad šis filmas taip pat tiks ir patiks.

Įdomi jaunos šeimos drama, kurioje pagrindinį vaidmenį atlieka Matthew Goode, keliaudamas po savo dabartį ir praeitį, kuria asimetrišką pasakojimo eigą, lipdo juos po gabalėlį, po truputį atskleisdamas mums vis daugiau ir daugiau. Manau, pats filmo išdėstymas taip pat nėra sumestas bet kaip, daugelis kadrų tyčia atsikartoja dar ir dar kartą, sukeldamas keistus deja vu pojūčius, o tai kinas šiais laikais išties moka daryti ir pateikti. Jeigu filmas būtų ėjęs įprasta eiga, kažin, ar jis savo pasakojimu būtų prasimušęs iš vidutinybių lygmens, nes scenarijus primena eilinę šeimos nario praradimo istorijėlę. Žinoma, juosta realistiška, čia nėra mokslinės fantastikos dvelksmo, todėl nemėgstantys fantastikos gali kol kas neatsisakyti šios juostos, kuri, mano galva, ne tik gražiai „sulipdyta“, bet ir dar neblogai bei skoningai nufilmuotą, netgi priminė šiek tiek prancūzų dramas.

Manau, kad filmas tikrai daugeliui ne tik patiks, bet ir bus šioks toks atradimas. O atsargesnieji, kurie nori pajusti kaifą nuo antros minutės, turės išlaukti gan ilgai, kol iš viso chaoso ims ryškėti gražus vitražas. Man filmas išties patiko. Paskutiniu metu ateina iki mano akių gana stiprios ir mano skonio juostos, - tuk, tuk, tuk, - kad tik taip ir toliau.


Mano įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 53/100
IMDb: 6.3


Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras: