Sveiki visi,
Šiandien noriu pristatyti seną gerą filmą „Magnolija“
(Magnolia) (1999 m.). Jau seniai ketinau šį filmą pažiūrėti, bet kažkaip vis
atidėliodavau visų filmų sūkuryje, bet neseniai teko pamatyti ir ištverti visas
tas tris valandas su trapiąją „Magnolija“. Iš tikrųjų filmas iš pradžių ir
nustebino, vėliau erzino, vėliau nustebino, po to vėl erzino ir galiausiai vėl
stebino. „Magnolija“ – tai filmas kaip banguojanti jūra, kuris turi ne vieną
emocinę kulminacijos vietą, atsipalaidavimą, ramų tekėjimą ir vėl kilimą į
skaudų emocijos kalną, neveltui filmo skyriai įvardyti permainingų orų
prognozėmis. Neįprastai ilgas ir įdomus garso takelis, filme labai daug
visokiausių įvykių, mažų gyvenimėlių, kurie vienas su kitu susiraizgę ir viskas
išsakoma ir parodama gan priimtina maniera.
Iš tikrųjų filmą, bent jau mane, mažų mažiausiai jaudino
atskirų žmonių gyvenimai, man buvo nė motais, kad senukai serga vėžiu, kad
moterys kankinasi, nerasdamos sielos ramybės, kad vienas personažas tauškia,
kaip išdulkinti ir sužavėti merginas – viskas buvo nė motais, nors aktorių
darbas ir operatoriai buvo superiniai. Labiausiai jaudino visuma, idėja
parodyti ne pagrindinį personažą, ne jo charakterio koloritą, bet mūsų žmonijos
visumą, mūsų silpnybes, mūsų stiprybes, mūsų gyvenimo tėkmę, kokie mes esame
menki, suluošinti, žaizdoti ir kaip vis dėlto esame stiprūs, kad toliau
gyventume. Daug užsimenama apie atsitiktinumo nebuvimą, kad viskas šiame
pasaulyje surišta tvirta priežasčių ir pasekmių grandine ir visi mes esame
vieni nuo kitų priklausomi. Personažuose daug šiuolaikinės patetikos,
lengvabūdiškumo, kuris turi didelę kainą – vienatvės kainą, kurią sumoka kone
kiekvienas personažas. Režisieriui Paul Thomas Anderson‘ui pavyko aktoriams
įkvėpti to dvasinio ir giluminio pasigailėjimo verto jausmo personažų likimams.
Po filmo atsisėdi ir pagalvoji: aha, kokie mes vieni tarp kitų esame mažyčiai,
tokie trapūs, žydintys kaip magnolijos, tokie pažeidžiami ir kartu gražūs,
gajūs atsitiesti po audros.
Pabaigoje filmo ėmė lyti varlėmis, tačiau niekas
neklausia ir neanalizuoja, kodėl tai nutiko, visi toliau gyvena savo
gyvenimuose, nė nesistebėdami, kad taip pasaulyje nebūna, o berniukas, kuris
dalyvauja TV viktorinos šou net pagalvoja priešingai: taip, būna ir šitaip
gyvenime. Argi? Filmas keistas, nes jis parodo kitą realybės pusę,
išparceliuotą, išnarstytą ir daugiasluoksnį likimų ir galimybių mozaiką, filmas
kaip vitražo koliažas, stilingas, gražus, įmantrus ir kartu šiek tiek erzinantis,
nes supranti, kad ne tik gyvenime reikia pastangų konstuktyvizmui t.y. sujungti
ir suvokti visumą per daleles, bet to pareikalauja ir šis filmas meno plotmėje.
Tikriausiai nereikia nė sakyti, kad filmas buvo
nominuotas net trims „Oskarams“, filmas gavo „Auksinį gaublį“, jame vaidina
devynios galybės garsenybių – Tom Cruise, Julianne Moore ir kt., kuriuos visada
įdomu sutikti rimtame filme.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą