Sveiki, kino gurmanai,
Šiandien
noriu pasidalyti įspūdžiais apie filmą „Nojaus
laivas“ (angl. Noah) (2014),
kuris tikriausiai buvo mano vienas labiausiai lauktų filmų fantastinio žanro
baruose. „Nojaus laivas“ – tai Senojo Testamento pasakojimo ekranizacija apie
Nojaus arką, laivą, į kurį „visi sulipo po du“, kad po Didžiojo tvano Naujajame
pasaulyje pratęstų giminę. Aišku, ekranizacija šio filmo nepavadinsi, veikiau
pasakojimu, kuris remiasi Nojaus legenda.
Žinote,
dabar labai populiaru griebtis antikinių, biblijinių ir bet kokių mitų
ekranizacijų, neatsižvelgiant į pirminius šaltinius, o kuriant savo
interpretacinį epą, tirštai pataikaujant žiūrovui sukurtomis įspūdingomis
batalinėmis scenomis, padarant iš veikėjų didvyrius, pamirštant vidinius
personažo pasaulius. „Nojaus laivas“ balansuoja ant gero ir vidutinio filmo
ribos. Pirmoji filmo pusė gana silpnas režisieriaus Darren Aronofsky, kuris
sukūrė „Juodąją gulbę“, „Pi“ ir „Rekviem svajonei“, „Versmė“, ėjimas – ištęstos
laivo statybos, keistas vizijų pasaulis, nors filmo atmosfera gana įtaigi –
žūstantis, sunykęs pasaulis, skurdi augmenija ir begalinis skurdas, nuolat
primenantys vaizdai apie Kaino ir Abelio konfliktą, žmonijos susiskaldymą,
gėrio ir blogio, laisvės ir vergovės sferas. Vizualumu šis filmas pavykęs,
nepasakysi, kad jam kažko trūksta, nors, aišku, J. Camerono „Įsikūnijimui“
neprilygsta, bet naujas pasakojimas apie Nojų tikrai gražus, ypač žiūrint 3D
formatu.
Bet
vizualumas nėra gero filmo kriterijus, kai turinys šlubuoja, o šlubuoja jis tik
pradžioje, kažko trūksta, nors sunkoka įvardyti ko. Vėliau, kai ima vertis
tikroji dvasinė Nojaus kova, kuri primena religinį fanatizmą, sprendimai dėl
savo misijos pašventimo ar šeimos išsaugojimo, ima vertis sudėtingesni
personažai, kurie kur kas įdomesni, nei tas per klaidą į laivą patekęs
piktadarys, ėdantis roplius ir gundantis vidurinįjį Nojaus sūnų... Ilga
kelionė, niūrus tūnojimas laive, gyvulių miegas – išties plečia vaizduotę, kaip
režisierius įdomiai visa tai pavaizdavo ir visa tai balansuoja ant labai trapios
patikėjimo ir pravalo ribos.
Mano
mėgstamas epinių filmų aktorius Russell Crowe, įkūnijęs legendinį „Gladiatorių“
bei „Robiną Hudą“, vėl imasi savo „arkliuko“. Nepasakysi, kad šis vaidmuo jam
buvo lengvas, bet, manau, jis labai tiko šiam vaidmeniui, labiau, nei koks nors
parinktas Holivudo gražuolis, kuris galbūt būtų visai sugadinęs Nojaus
vaidmenį. Tą patį galiu pasakyti ir apie kitus aktorius – Jennifer Connelly jau
yra dirbusi su šiuo režisieriumi, ji labai gerai ir santūriai įkūnijo Nojaus
žmoną. Emma Watson sėkmingai kratosi Hermionos įvaizdžio – jos scena gimdant
buvo viena labiausiai jaudinančių vietų viso filmo eigoje.
Aišku,
daug įdomių niuansų liko po seanso. Iki šiol svarstau, ar gerai tie akmenyse
įkalinti angelai, Dievo baudėjo ir atledėjo įvaizdis, o kam reikėjo Rojaus
žalčio išnaros ant rankos – ar tai simbolizuoja užtrauktą bausmę, kaip skaudus
priminimas žmonijai, ar tai kokia kita metafora. Bet daugiasluoksniai
spėliojimai yra kur kas įdomesni, nei visas atrytas sukramtytas davinys kūdikiams.
Antroji filmo pusė, aišku, kur kas tvirtesnė, įdomesnį, platesnė, nes ji
gilinasi į Nojaus vidinį pasaulį, jaučiama kulminacija. Ir visgi Nojaus legenda
virsta herojiniu pramoginiu pasakojimu – nemanau, kad tai blogai, tačiau
režisierius iki tol buvęs labai individualus savo filmuose, tapo ties
pataikavimo masėmis riboje, bet nepaisant visko, filmas vietomis mane jaudino
ir dėl to jį laikau gana vykusiu ir patikusiu, nesvarbu, kaip į tai pažiūrės
kiti.
Mano įvertinimas: 8.5/10
Kritikų
vidurkis: 68/100
IMDb: 5.8
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą