Sveiki visi,
Šiais metais „Kino
pavasario“ uždarymo filmu tapo kanadiečių režisieriaus Jean-Marc Vallee filmas „Praradimas“ (angl. Demolition) (2015), kuris lyg ir turėjo
padėti paskutinį akcentą visame festivalyje, kurio šiųmetis moto buvo „Jausmų
pavasaris!“. Kai kurie visgi nusiminė, kad filmas lyg ir pasakoja apie žmones,
kurie neturi jausmų ir jausmų pavasario idėją užbaigti festivalį būtent šiuo
filmu – kiek keistokas sprendimas. Aš visgi sakyčiau, kad tai nuo žiūrovo
priklauso, ką jis tame filme pamatė ir kaip viską įvertino. Žinoma, kai kam „Praradimas“
gali pasirodyti išties bejausmis filmas, tačiau ar žiūrint į žmogaus
užslopintas emocijas, pačiam žiūrovui nekyla kažkokie atpažįstami jausmai? Vėlgi,
kas ką provokuoja, ar kinas, ar pats žiūrovas susivokia, ką jam sako kadrai...
Mėgstu šį režisierių,
netgi labai. Po jo tokių juostų kaip „Cafe de Flore“ ar „Dalaso klubas“ ir ta
pati „Laukinė“, atrodo, režisierius universalus, jis mėgsta visokias istorijas
ir jas tikrai gerai perteikia, nesulįsdamas į niūrų minimalizmą. Gal dėl to,
kad jo filmai finansuojami? Galbūt. Gal dėl to, kad jo filmuose filmuojasi
pasaulyje pripažinti aktoriai? Galbūt. Gal dėl to, kad jo filmuose nevengiama
masinių scenų ir dinamiškai kintančių erdvių? Galbūt. Galbūt tai visuma,
pasaulio savotiškas matymas. „Praradimas“ turi šiek tiek „Cafe de Flor“
išjudinančio metaforizuotos mistikos, kuri kadruose pasireiškia kaip pagrindinio
veikėjo pasąmonės bangavimas. Kai kada režisierius veikėjo būseną susmulkina
iki absoliučių asociacinių vaizdinių, kad nejučia imi ir atpažįsti tą praradimo
jauseną – pasaulis suskilęs ir priimi veikėjo norą toliau jį skaldyti,
išmontuoti kaip tuos buitinius prietaisus.
Bent man kilo natūralus
klausimas, kai veikėjas sako, kad nemylėjo savo žmonos, ar jis nori pasakyti,
kad dėl per didelio praradimo šoko jo visi skausmo receptoriai užsivožė, ar iš
tikrųjų jis bejausmis? Noras išmontuoti daiktus, nuolatinės paieškos, atrasti
savyje skausmo branduolį, išlaisvinti praradimo jausmą, ką mes galiausiai ir
pamatome filmo finale. Esu beveik įsitikinęs, kad ne visiems patiks
režisieriaus pasirinktas būdas perteikti užslopintą praradimo jausmą, baimę sau
prisipažinti, kad viskas, ši kelio atkarpa baigėsi... Ar mane įtikino laiškų
susirašymas ir keistos porelės susitikimas, bendravimas su nepilnamečiu, kuris
be perstojo vartoja „fuck“? Iš esmės taip, veikėjas ieško išorinių dirgiklių ir
juos randa, tačiau dirginant kūną, dvasia neatsiveria. Filmas apskritai primena
verdanti katilą su užvožtu dangčiu, atrodo, veikėjas pavojingai balansuoja ant
nusikalstomos ribos ir tuoj kas nors jį supakuos į psichiatrinę kliniką, tačiau
kartu įdomu, ar tikrai taip viskas ir bus?
Pagrindinius vaidmenis
sukūrė paskutiniu metu, mano akimis, aukštumas ir geriausius savo karjeros
vaidmenis pasiekęs Jake Gyllenhaal ir gal ne pačias geriausias dienas
išgyvenanti Naomi Watts. Žinote, ta kaista porelė, kai suveda kažkokie
tapatumai, pasirūkymai ant sofos, lengvas flirtas, būvimas iš dyko būvimo,
tačiau „nieko rimto“. Norėjosi jų istorijos pabaigos kažkokios ryškesnės,
tokios, kokia buvo santykių pradžia. O šiaip filmas su puikiais aktoriais,
puikiu scenarijumi ir nematau aš čia emocijų nebūvimo, priešingai – jie tokie
aštrūs, kad jiems nebėra žmogiško natūralaus pasireiškimo, tai kas gali būti
dar stipriau už neišreikštą praradimo jausmą?
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 49/100
IMDb: 7.6
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą