Sveiki,
Kai atrodo, kad geriau šį sezoną Klaipėdos dramos teatre
nieko nebepamatysiu, staiga įvyksta stebuklas su režisieriaus Dmitry Krymov
spektakliu „Fragmentas“, kurį jis parašė ir sukūrė, remdamasis
Čechovo pjesės „Trys seserys“ fragmentu apie Olgą. Šį rudenį mačiau kitą jo spektaklį,
pastatytą irgi su Klaipėdos dramos aktoriais, „Requiem“ ir jis man nelabai
patiko, lyginant su „Fragmentu“. Jau iš dviejų matytų spektaklių galima
įžvelgti savitą režisūrinį stilių, režisierius mėgsta perkurti ir sulieti
fragmentuotas skirtingas pjesių medžiagas, „apauginti“ savo vizija, moderninti,
dekonstruoti.
Spektaklis „Fragmentas“ turi išskirtinę scenografiją,
kuri vienu metu atrodo tokia socialiai lokali – seniai remonto nemačiusi
laiptinė su senoviniu liftu. Pirmojoje scenoje daug pasikartojimo, niekas
beveik nekalba, atrodo susvetimėję, prasilenkiantys veikėjai abejingi vieni
kitiems, kol jų nesuvienija gaisras. Gaisras labai svarbus Čechovo „Trijų
seserų“ pjesėje, tai griaunančioji stichija, kuri iš esmės sugriauna ir Olgos
gyvenimą, kuri tampa Samanta Pinaityte. Tiesą sakant, vienu momentu išardoma
spektaklio čechoviška atmosfera ir veikėjai tampa aktorių prototipais ir po
didžiojo gaisro, kuris sudrebina visą salę, atsiranda suskilęs pasaulis.
Aktoriai sėdasi griuvėsiuose žiūrėti seno karinio filmo apie meilę, o Samanta,
Olgos aktorė, bando susivokti savo gyvenime, bet viskas, ką ji gali, tik
mėgautis aukos pozicija, bet dar labiau mėgaujasi susirinkę kolegos, kad gali
padėti demonstruodami dirbtinį altruizmą ir empatiją.
Nors iš spektaklio „Fragmentas“ galėtum tikėtis kaip
iš „Requiem“ dar daugiau susiskaidymo ir atskirų novelių-etiudų dustinį, visgi šis
„Fragmentas“ išsirutuliojo į vientisą teatrinį sumanymą, kuris duoda žiūrovui
ir jausmų, ir apmąstymų. Įspūdingai perteikta gaisro scena, kuri nušluoja
turtus, vyšnių sodus ir gyvenimus, atrodė, kad scenoje iš tikrųjų vyko gaisras!
Klaipėdos dramos teatro scenoje tokio sumišimo dar neteko matyti... Ir staiga
iš nebylaus pirmosios spektaklio dalies, kada sudūžta veikėjų gyvenimai, ateina
parodijuoti pasiplepėjimai, mūsų visuomenės paviršutiniškumas. Moteris,
valganti vynuoges ir išgyvenanti, kad negali padovanoti nuo gaisro
nukentėjusiems savo rūbo, nes, mat, jis turi skylę. Rūkanti elegantiška moteris
su juoda skrybėle, įkūnijančią pačią mirtį ir čechovišką ramybę (galima gerti
arbatą arba ramiai sėdėti ir rūkyti, kol liepsnoja gyvenimai). Manau,
spektakliui pavyko įvairiais štrichais perteikti mūsų gyvenimo trapumą ir
retsykiais pernelyg didelį paviršutiniškumą – nelabai režisierius temiškai
pabėgęs nuo Čechovo?
Šįkart aktorių kolektyvas dirbo itin smagiai ir
atsidavęs, labai susikalbėjo scenoje ir veikė nepaprastai darniai keldami
šurmulį, chaosą, liedami ašaras. Toji scena su filmu gal kiek truputį pasirodė
ištęsta, nors ir pateisinama. Pabaigoje aktoriai užtraukia prancūziškai,
norėdami padėti Samantai išgyti, pralinksminti, tačiau Samanta vis verkia, ji
tampa gerų kolektyvinio „draugų“ sukurta karikatūra, nes kažin, ar begalima
toliau gyventi kaip anksčiau, kai viltys ir likimai sudužę ir sudegę.
Spektaklis išties padarė gerą įspūdį.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą