2011 m. vasario 14 d., pirmadienis

Chorų karai 2011 - pirmosios savaitės apžvalga

Sveiki visi,

Tai turėčiau dabar visus įsimylėjėlius sveikinti su šv. Valentino diena? Tai sveikinu! Nors neturiu antrosios, kaip sakant, pusės, bet Valentino dienos nekeikiu. Jei aplinkiniai laimingi – valio! Džiaugtis galima ir kitų laime, kas, kad galbūt ne tokia skalsia ir saldžia. O šiandien noriu pradėti naują reportažiuką – „Chorų karų“ savaitės aptarimą. Jau esu čia minėjęs, jog mane labai domina šis projektas dėl savo profesionalumo, pateikimo ir šiaip tuo, kaip galima transformuoti dainas į masinės jėgos psichozę t.y. gyvą muzikos branduolį, tad pradėsiu savaitės apžvalgą atsitiktine tvarka ir bandysiu „iškelti savus balus“ ir pateikti pastabas.

Baltasis Vilniaus Choras

Na, Balstasis Vilniaus choras visiem labai patiko. Aktyvioji ir energingoji Neringa „pavarė“ savo „Tele bim-bam“ stiliumi, o Vytautas Šapranauskas tai įvardijo kaip politinį judėjimą. Žinot, maniau, kad vilniečiai bus tikrai aktyvesni ir palaikys savo chorą, bet chorą ištiko tiesiog stačias nepalaikymas. Įtariu dėl to, kad vilniečiai labai atsipūtę, čia vis tiek daugiau įvairovės, tautinių mažumų, tad susidomėjimas nebuvo toks kaip kauniečių. Žinot, patiko Neringa, kiek ji skyrė dėmesio pasirengimams, tačiau pažiūrėjau atrankos rodytą medžiagą, tai pasirodė labai jau grubi ir tiesmukiška su atrankos dalyviais. Gal tik man taip, nežinau, bet daina išspinduliuota. Visi gyrė tuos baltus rūbus, taip, jie modernūs, bet man jie nelabai patiko, tokie apsmukę, paaugliškos – vaikiškos pižamos, bet galbūt to ir buvo siekta. Komisija jiems davė riebų 10, o iš manęs jie gauna – 8.

Smaragdinis Telšių Choras

Kvepiantis tikra „Bavarų“ dvasia. Zvonkus nedainavo ir gal tai gerai. Priekyje – du solistai, vienas iš jų – atlikėja Liepa su skaidriu balseliu. Gražu. Žalia. Spalvinga. Romantiška. Na, tikėjausi, jog šis choras startuos su judria, jau per „Youtube“ spėjusia pasklisti daina, tačiau nieko panašaus. Man patiko, patiko toks ramus, tėknus dainavimas, choro ūkavimas už nugaros. Šiaip vertinu 9.

Oranžinis Alytaus Choras

Galiu pasakyti, kad man niekada nepatiko Justo balsas ir dainavimas, toks šiek tiek chuliganiškas balselis, bet „Chorų karuose“ dainavo anglišką daina „I can‘t stop loving you“ ir man visai patiko. Na tikrai ta oranžinė spalva labai gražiai atrodė. Gal šiek tiek atrodė chaotiškai, bet viskas čia iš jaunatviškumo. Justo dainavimas, pagaliau jau dainavimas, o ne riaumojimas, bet atrodė, kad jis visada labai rėktų, tai šiek tiek, mano galva, buvo užgožtas choras, bet iš esmės, viskas ne taip jau ir blogai. Vertinu – 8.8

Auksinis Utenos Choras

Na, kad Augustė nuostabi dainininkė, tai jau nebėra jokia valstybinė paslaptis. Labai gražiai, spindulingai sutviskėjo šis choras. Simpatiška, lietuviška daina, jau pasirinkta paties Augustės repertuaro. Atlikimas buvo nuostabus. Iš pradžių choras atrodo kaip bekai, bet pabaigoje apsijungia į visumą. Aišku, kitą kartą norėtųsi daugiau chorinio dainavimo. Jeigu žiūrėt alternatyvų iš praėjusio sezono, tai Utenos choro dinamika man labai panaši į Žaliojo Panevėžio Choro su Mia vokalu, manau, jog šiam chorui turės sektis panašiu ritmu. Sakau, pasirodymas man buvo vienas geriausių, harmoningiausių ir labai didelis pliusas dėl to Augustei, nes ji man ir taip labai patinka. Negaliu skirti mažiau nei 10.

Burgundiškasis Kauno Choras

Tai būsimi dar vieni laimėtojai, dėl to niekas nesiginčija. Ir iškart dėl to liūdna pasidaro, nes nebeįdomu žiūrėti laidos, kai žinai jos baigtį. Didelis pliusas Danguolei Beinorytei, kuri tikriausiai ir yra geriausia chorvedė visoje Lietuvoje, todėl tik Kaunas gali tuo džiaugtis, nes be jos, manau, Kaunas nedominuotų šiame konkurse. Labai graži pasirinkta daina, aprėdai priminė Šampaninio choro. Nors Beinorytė tvirtino, kad choras bus kitoks, bet man viskas atrodo taip lyg žiūrėčiau Šampaninio choro pasirodymą, skiriasi tik šiek tiek vokalas, žinoma, kiti veidai, bet esmėje atmosfera, aura ir koncepcija man jau tokia pernykštė, kad ir ką bepasakysi. Šią dainą užskaitau, nes man ji labai patiko. 10

Ugninis Tauragės Choras

Tikėjausi, kad Liudą palaikys žiūrovai ir neklydau. Tai alternatyva pernykščiam Marijampolės chorui. Pagal žiūrovus jis surinko tikrai daug balų, tačiau pagal komisiją liko paskutiniai. Man pasirodymas buvo gan įspūdingas, net netikėjau, kad Mikalauskas turįs tiek parako, tačiau galbūt ugnies pritrūko iš paties choro, reikėjo, kad jie paklaiktų, o ne imituotų dekoratyvinį paklaikimą. Pasirinktas tikrai labai stiprus kūrinys, choriška daina, solistas neužgožia choro, daug veiksmo, bet kartu gaunasi kaip pernai Šiaulių chore, persistengta, perlaužta per daug. Daina patiko, bet kažkoks truputį chaotiškas pasirodymas, kažko trūko, sunku įvardyti, bet labai jau Mikalausko velnio išraiška, kaip išluptas Bulgakovo velnias iš „Meistras ir Margarita“. Vertinu – 8.5

Sidabrinis Tarptautinis Vilniaus Choras

Iš esmės man patiko pati choro koncepcija – tautinių mažumų rinktinė. Džiugu, jog televizija įsileidžia kitataučių, skirtingų pažiūrų, religijų ir t.t. atstovų. Choras buvo tikrai ne geriausias, bet ir ne tragiškas. Matosi, kad Stano pasistengė. Jei rimtai, tai man labiau patiko nei Baltasis Vilniaus choras, tas toks tautų katilas, skirtingos kalbos man sukėlė tam tikrą transą. Vietoje pritrūko darnos, pritruko kažkokio sinchroniškumo, vientisumo, bet esmėje, visai neblogai. 8.5

Tai tiek šįkart. Laukiam kitos savaitės, kai kažkas iš chorų jau paliks ir šį projektą.

Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras:

  1. LIUDO MIKALAUSKO CHORAS LABAI STIPRUS-NELABAI MATESI KONKURENTU-NA GAL SIEK TIEK KAUNAS.SEKMES TAURAGEI

    AtsakytiPanaikinti