Jaroslavas
Melnikas. „Te visad būsiu aš“ – Vilnius: Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla,
2022. – p. 384.
Sveiki,
knygų skaitytojai,
„Vadinamieji
„brangūs prisiminimai“ atrodo kilnūs ir būtini tik iš pirmo žvilgsnio. Atidžiau
įsižiūrėję imame suprasti, kad žmogus anaiptol nėra atmintis. Iš esmės ji jam
beveik nereikalinga, veikiau išvis nereikalinga. Sutinku, vadinamoji asmenybė
susijusi su atmintimi. Bet kiek akimirkų per dieną esame asmenybė? Kai sėdime
ir žiūrime į jūrą, vandenyną – apie ką galvojame, ką prisimename? Apie nieką
negalvojame ir nieko neprisimename. Mes tiesiog esame. <...> Pamiršome
senolių išmintį – jie ragino gyventi čia ir dabar, tik tai laikė realybe. Argi
jie nebuvo teisūs? Ar praeitis egzistuoja? Tai tik proto fikcija! Yra tik šios
akimirkos, kuriomis gyvename. Realybė yra išgyvenama dabarties akimirka (p.
190-191).“
Neatsitiktinai
pasirinkau šią citatą, kurios prasmė apie būvimą čia ir dabar greitėjančiame
pasaulyje byloja įvairūs dvasinių seminarų koučeriai (ar jau yra koks
patogesnis ir lietuviškesnis žodis, nes jau pats laikas?). Prisipažinsiu, ne
vieną mokymą pas juos išėjau ir visi daugiau ar mažiau tvirtina, kad praeitį
reikia paleisti, mėgautis šia akimirka ir mažiau ieškoti dramatiškų situacijų,
o tuo labiau jas narplioti. Geriausia išeitis, anot daugelio, yra ignoravimas,
sąmoningas proto atitraukimas nuo problemų, į kurias dažniausiai mes įkrentame
ir kapanojamės, kol josios tampa mūsų tikrovės dalimi. Dar baisiau – mes savo
asmenybę tapatiname su tuo, kaip tose situacijose pasireiškiame. Apie tai kurį
laiką galvojau skaitydamas naujausią mūsų rašytojo Jaroslavo Melniko (g. 1959)
distopinį romaną Te visad būsiu aš. Pavadinimas, beje, nugriebtas
nuo paskutiniosios populiarios sovietiniais laikais dainelės Te visad
šviečia saulė ir dangus būna žydras... priedainio posmelio eilutės.
Pastarosios neteko zombiškai dainuoti, tačiau pamenu, kad prancūzų
mokytoja užsimojo mūsų klasę priversti šią dainą giedoti kaip Tėve mūsų
prancūziškai, todėl melodija man puikiai pažįstama.
Te
visad būsiu aš romane pagrindinis veikėjas, pasakotojas
Dio iš pradžių atskleidžia neįtikėtiną mokslo evoliucijos šuolį ir papasakoja
apie novatorišką sistemą, kaip nusidėvėjus kūnui žmogaus smegenys išimamos ir
persodinamos į naują kūną ir taip iš amžiaus į amžių, kol žmonės nebejaučia nei
baimės numirti, nei patirti kažko netikėto, nes veikėjai atrodo plūduriuoja
kaip moskitai gintaro sutirštėjusiame gabale, užsikonservavę savo idiliškame
pasaulyje. Atrodo, kas gali būti nuostabiau, nei amžinas gyvenimas, totali
ramybė, kuri tikrovėje vyrauja be jokių ligų, bado, skurdo, konkurencijos,
ekonominio nuosmukio? Netgi dabar pas mus susiformavęs požiūris, kad geriausia
pramoga, kai nieko nereikia veikti ir dėl nieko nereikia rūpintis, nes bet
kokia kita veikla reikalauja pastangos, kantrybės ir laiko, o tai jau po
kasdienių darbų nebėra taip įdomu. O romano pasaulis siūlo kaip tik
nuostabiausius dalykus. Tik, savaime aišku, gyvenimo grožis atsiskleidžia
suvokiant savo asmenybės ribotumą ir fizinio pavidalo laikinumą – tą J.
Melnikas nepamiršta protarpiais romane pabrėžti, kad Dio, nepaisant to, kad
keičia lytis, patiria moterišką gyvenimą, keičia profesijas, tačiau reikšmingų
dalykų kaip ir nevyksta. Gyvenimas, kitaip sakant, nebėra joks stebuklas,
nuobodumą pakeis kito gyvenimo nuobodumas.
Išties
Dio yra nykus veikėjas, jis neturi nei kokių įdomybių, nei reikšmingesnių
istorijų, nei ambicijų. Jis kaip koks metraštininkas dėsto net jam pačiam
nuobodžią istoriją po Didžiojo šuolio, porina apie tai, kad motinos nebeatpažįsta
savo vaikų, o vaikai savo motinų, kad per amžius keičiantis kūnams tas pats
tėvas su sūnumi gali sukurti vieno gyvenimo šeimą, keisti lytį ir daugmaž
visiems tai normalu ir gera kaip kokiame lėlių namelyje. Suprantu, kad tai būdas
atskleisti galimos ateities perspektyvos kontekstus, tačiau pasakojime pristigo
ugnies, pernelyg viskas dvelkia tipizavimu, pavyzdžiui, visame romane
pabrėžiamas vyro ir moters kūniškumo, geismo, erotizmo dėmuo, kuris ateina ne
iš pakitusios realybės, netgi ne iš manosios kartos tikrovės, bet tikriausiai
iš pačios J. Melniko kartos seksualumo sampratos, išvengiant ne tik LGBTQ temų,
bet gal ir galimo ateities belytiškumo? Vis galvojau, negi visi tie herojai su
persodintomis smegenimis savo seksualumo sampratą grindžia 1970-ųjų sampratos
modeliais?
Kad
veikėjai ir pasaulis stigmatizuotas pagal mūsų tuos pačius modelius,
prasiveržia ne tik per Dio veikėją, bet ir ateities visuomenės įsitikinimus,
pavyzdžiui, laikraštyje Amžinvalis (man taip gražiai rimuojasi su
Versalis ir Vivaldis) ir amžinasis gyvenimas teigiama, kad daugiausia į
problemas reaguoja moterys, nes jos emocingesnės, jautresnės (turėkite galvoje,
kad nebeaišku, kas tos moterys, nes jos gali būti ir vyrų smegenys, bet
stereotipas vis dar gavus pagal elgesio tradicinius lytiškumo stereotipus): „Kažkodėl
dauguma jų autorių moterys, nors, kita vertus, tai suprantama, juk būtent
moterys emociškai reaguoja į aktualius mūsų gyvenimo klausimus. Kaip ir
prašėme, jos nurodė, kiek susilaukė vaikų pastarajame gyvenime ir kiek per
visus kitus gyvenimus (p. 130).“ Moters kaip seksualios būtybės, jų liemenis,
persišviečiančios lytinės lūpos per kombinezoną bei korpų kūnų erotizmą
pabrėžia tarsi nebe ateities žmogus, o tiesiog vyras rašytojas, kurio laki
erotizuota galimybių fantazija šalia gana įdomios distopijos galėjo ir sukurti
kažką išties novatoriškesnio, verčiančio susimąstyti apie kintančią lytiškumo
sampratą, kitaip šie erotiniai intarpai romanui nieko neduoda, tik demonstruoja
literatūrinį kičą.
Romane
kūnų donorais vaizduojami korpai, kurie dažniausiai sulaukia tik dvidešimties,
nes tik į tokį kūną telpa suaugusio žmogaus smegenys, man asmeniškai, labai
siejosi su storais iš autoriaus ankstesniojo romano Maša, arba Postfašizmas.
Akivaizdu, jeigu kas skaitė ankstesnius autoriaus kūrinius, jog autorius
pakryps panašiu pasakojimo modeliu: pagrindinis veikėjas turi sužinoti, kad
gražus ir nemirtingas gyvenimas kainuoja užmaskuotą sisteminę vergovinę
santvarką, o žmogus užliūliuotas gražios
utopijos nė nesupranta, kad gyvena gražiose erčiose tarp koncentracijos
stovyklų. Korpai – tokie pat žmonės, tik veisiami didžiulėse veisyklose, kurias
kontroliuoja didžiulis jau visatoje išvešėjęs dirbtinis intelektas DIRSME. Iš
esmės tai klasikinė distopija, kurioje žaidžiama tariama idiline visuomene, kai
veikėjai nežino jos užkulisių arba, kaip šiuo atveju, tikint DIRSME kaip
neabejotinai žmones ir jų nemirtingumą palaikantį intelektą. Kitą vertus, po
daugiau nei tūkstančių metų atsiranda naujas judėjimas, kurio nariai suvokia,
jog toks nemirtingumas žmogui kenkia, o tikrasis amžinasis gyvenimas yra
visiškai kitoks, kai iš tikrųjų numiršti, o neišnaudoji donorų klasę savo
nemirtingumui pratęsti. Atsiranda kova tarp mirtingųjų ir nemirtingųjų, o
pagrindinis veikėjas sumišęs turi nuspręsti, kieno pusę palaikyti, todėl
keliami moraliniai principai, ką visgi pasirinkti, kitaip sakant, ar pats
skaitytojas, jeigu būtų tokiose sąlygose, pasirinktų ramų ir patogų gyvenimą,
ar žūti už tiesą?
Neslėpsiu,
jog esu Jaroslavo Melniko prozos gerbėjas, deja, lietuvių literatūros lauke
neturime ryškesnio ir geresnio kalibro distopijų rašytojų, kurie taip gerai
perteiktų diskutuotinas ir iki galo neatsakomus klausimus apie žmogaus gyvenimo
prasmes bei sistemas, kuriose iš esmės jau seniai gyvename, tik jos tapusios
mūsų tikrove. Distopija kaip niekas kitas leidžia lyginamuoju metodu įvertinti
ir mūsų pasaulį, kuris irgi yra saviškai beprotiškas. Te visad būsiu aš
yra stipri idėja apie smegenų transplantaciją, bet iš esmės kalba apie sielos,
intelekto, prisiminimų perkėlimą į naują kūną, kad jo funkcionavimas tęstųsi ir
tos transplantacijos padarinius vertybiniu ir tapatybės pakrikimo aspektais.
Mokslininkai teigia, kad mūsų smegenys geba generuoti savo ląsteles, vadinasi,
neuronai gali ir atsinaujinti, tad pati idėja, jog smegenys sensta lėtai
keliamos iš kūno į kūną labai pritinka romanui. Tai iš dalies ir mokslinės
fantastikos žanras, nes knygoje apstu žodžių naujadarų, autoriaus sugalvotų
prietaisų (juos galite pamiršę bet kada pasižiūrėti knygos gale sudarytame
žodynėlyje), kurios perteikia žmonijos mokslo potencialą.
Visgi mane labiausiai
dominusi tema buvo atmintis ir jos pasikeitimas arba jos reikšmės nureikšminimas.
Pagrindinis veikėjas dažnai kalbėdamas su Rojumi, ar kitais veikėjais vis
traukia palyginimus ir detales iš Antikos, XIX amžiaus ir kitų epochų tarsi iš
kokio užstrigusio ir senai praeitin nugrimzdusio pasaulio, tačiau vis traukia,
nors tuo pačiu tyčiojasi iš mobiliųjų telefonų, neprisimindami jų pavadinimo.
Tam tikrų veikėjų pasaulėžiūrą, sakyčiau, romane nėra sutvarkyta
iki galo, atrodo pernelyg parašyta iš autoriaus praeities perspektyvos,
pamirštant, kad istorija rutuliojasi 5-6 tūkstantmetyje. Sakyčiau, romanas kaip
tik būtų gyvesnis, jeigu neliktų nei kvestionavimo krikščioniškuoju Dievu, Bibliniais
pasakojimais, filosofais ir kitais mums, skaitytojams, atpažįstamais istoriniais-kultūriniais
kontekstais. Kitą vertus, knygoje gana pretenzingai erzina pasakotojo pernelyg
nuoseklus visko perfrazavimas ir aiškinimas, kas ką pasakė ar pajautė,
nepaliekant vietos ir erdvės susidaryti pačių skaitytojų įspūdžiui, pvz.:
„– Taip. Manau, Dievas
yra.
– Tai net nejuokinga, –
pats nustebau, kad galiu taip drąsiai kalbėtis su DIRSME. – Mašina kalba apie
Dievą, sako, kad Dievas yra (p. 334).“
Tai
labai keista, nes mes supratome iš tiesioginės kalbos, ką pasakė mašina, kam
perfrazuoti po frazės, juk ir taip suvokiame, kad pagrindinis veikėjas
nustebęs. Tokių panašių tuštokų vietų romane yra nemažai.
Kai
kada romane abejonių kelia ir pats Dio. Iš vienos pusės lyg ir aišku, jog galbūt
jo kritinis mąstymas sumenkęs per tiek metų, tačiau jis pabrėžia savo profesijų
gausą, įvairias skirtingų gyvenimo patirtis, tad tikėjausi, jog jis bus
pastabesnis, sudėtingesnis. Autorius labai stengiasi perteikti veikėjo
nuostabą, jog korpai – tai tie patys žmonės, tačiau pajungus skaitytojo
smegenis tampa akivaizdu, jog Dio gavęs naują kūną apvaisina moteris arba
apsivaisina to kūno savininko sėkla, o ne savo pirmine DNR, kuri jau seniai
nebeegzistuoja, tai kodėl jis po tiek amžių staiga nustemba, jog jo paties
vaikai galbūt yra su korpo DNR t. y. genetiškai net ne jo vaikai? Elementari
biologija! Tiesa, manęs neįtikino ir Kajos bei Dio meilės pabaiga, Titaniko
Rouzės ir Džeko vertos istorija. Prisiminiau nuostabaus amerikiečių rašytojo
Michael
Cunningham romano Dienų pavyzdžiai paskutiniąją istorijos dalį, kuriame
skirtingų rasių sutvėrimai išsiskiria, tačiau yra būdų taip paprastai,
išraiškingai ir nebanaliai pavaizduoti skaudžios meilės lemtį, kad net Kajos ir
Dio istorija atrodo pernelyg plokščia, neįdomi.
Visgi
per tiek skaitymo metų pas mane bus išsivysčiusi skaitytojo kritiko patirtis,
nes Te visad būsiu aš romane mačiau daug techninių trūkumų, naivumo,
šabloniškumo, kuriuos jau skaičiau pas Melniką jau seniau. Tais pačiais
triukais kai kas bandoma išartikuliuoti vis taip pat, kas jau buvo pasakyta
ankstesniuose kūriniuose (kitą vertus ar kas nors kaltina pasikartojimais kokį
nors Stepheną Kingą?). Ir žinote, manau, autorius žino, kad yra puikus idėjų
autorius, jis tikrai turi ką papasakoti, o romane keliami geresnės visuomenės
bei ateities sisteminiai modeliai visada atskleidžia ir moralinių pasirinkimų
problemą. Ir tie pasirinkimai nėra lengvi nei Tolimoje erdvėje, nei Maša,
arba Postfašizmas, nei Te visad būsiu aš. Pastarasis man pasirodė su
atsikartojančiomis melniškomis manieromis, kurios rodo, kad autorius
absoliučiai susiformavęs, turi savo stilių.
Galgi
visgi silpniausias ne pasakojimo šabloniškumas ar retkarčiais prasiveržiantys
pernelyg nuspėjami pagrindinio veikėjo perfrazavimai (šiuo atveju, manau,
lakoniškumas būtų tik stiprybė šiam romanui), bet dėl to, kad Jaroslavo Melniko
stipriausioji pusė yra iškelta ir išskleista stulbinama idėja, kuri neranda
šiame romane naujos literatūrinės pasakojimo perspektyvos. Būtent norėjosi
išgirsti kitaip nei įprastai papasakotos istorijos, gal be visų šių dienų
perspektyvos mąstymo ir vertinimo inkliuzų, o daugiau iš kažkokio pakitusio
pagrindinio veikėjo perspektyvos, pakitusio vertybinio spektro, kuris tik
koreliuotų su klasikiniais gero ir blogo žmogaus sampratomis pagal mūsų sistemos
matą. Dabar skaitytojas šabloniškai suvokia DIRSMĖS galybę ir pavojų, kaip kad
kosmonautas Stanislavo Lemo romane Soliaris mąstančio vandenyno baugumą,
tačiau kodėl neapvertus pasakojimo iš dirbtinio intelekto pusės? Norėjosi
rebuso, daugiau intrigų, perspektyvų, netikėtumo, tačiau romanas susiskaitė
labai greitai, atpažįstant visas J. Melniko literatūrines galimybes, jo
lakonišką vientisinio sakinio kampuotumą, vengiant kalbos lyriškumo (šiaip
distopijai priimtinas stilius), bet vėlgi, kodėl vėl taip pat?
Nenoriu
pasakyti, kad nusivyliau romanu ir autoriumi. Tikrai ne. Jaroslavas Melnikas
Europoje pripažintas autorius, pelnė ne vieną apdovanojimą ir jo idėjos tikrai
plečiančios ir bauginančios, galgi net pranašiškos (ne kartą pagalvojau, o gal
mes jau panašiai gyvename? Gal kaip filme Matrica atjungs kas žarnelę ir
pabusiu kokioje vandens pūslėje su amfibijos galūnėmis?). Rekomenduoju fantastinių
ir distopinių romanų skaitytojams, bet kokiu atveju, J. Melnikas lietuvių
literatūros lauke jau tampa tikru susiformavusiu klasiku, tad vis dar tikiu,
kad galima dar labiau eksperimentuoti ne tik su pačia distopijos idėja, bet ir
pasakojimo perspektyva ir stiliumi.
Jūsų Maištinga Siela
Aš šaukiau savo vyro šeimos, kad išgelbėtų mūsų santuoką bent jau dėl mūsų vaikų. Jis tiesiog apkvailintas, kad paliko savo šeimą dėl universiteto mergaitės, aš esu tokia prislėgta, kad nusižudyčiau, bet kai žiūriu į savo septynerių metų sūnų, aš tiesiog nebegaliu. Prieš kelias dienas man buvo pasakyta, kad jie išvyko atostogauti į Bahamus, kai jis vis dar moka alimentus vaikui, aš pardaviau savo automobilį, kad toliau mokėčiau būsto paskolą. Aš atidaviau viską savo vaikams ir išėjau visiškai nieko, išskyrus savo kvapą. Mano sesuo pamatė mano būklę, kai atvyko pas savo dukterėčias ir sūnėną, ji privertė mane susisiekti su DR WALE per WhatsApp: +23457054019402. Nuo tos akimirkos, kai susisiekiau su DR WALE, mano gyvenimas pasikeitė. spėk? Aš grąžinau automobilį, vyras grįžo namo ir paliko kvailą kalę vieną. Niekada nemačiau, kad kas nors veiktų taip greitai per visus 53 savo gyvenimo metus. Mano vyras atidavė man savo automobilį ir vakar nuvežė į teismą, kad pratęsčiau įžadą. Esu labai laiminga, kad mano santuoka vėl veikia ir viskas grįžta į normalias vėžes vos po kelių savaičių. Mano vyras iš karto susisiekė su manimi DR WALE Baigė burtą. Tai buvo akimirksniu. Vis dar esu šokiruotas ir laukiu, kiek tai tęsis. Tačiau kol kas tai atrodo kaip danguje, nes mano vyras yra su manimi, kaip ir pirmą kartą susitikome, kai sutikau už jo tekėti. Meilės gydytojas pasakė, kad tai amžinai. Aš ir toliau liudysiu, ar tai bus amžinai, kaip jis garantavo. Susigrąžink savo meilužį dabar......WhatsApp/Viber: +2347054019402 arba el. paštas: drwalespellhome@gmail.com
AtsakytiPanaikintiVisada norėjau negyventi nuo algos iki algos ar turėti jokių skolų. Buhalterijos srityje dirbau apie 20 metų ir vos galą suvesti. Atrodė, kad kiekvieną kartą, kai pereisiu į kompaniją ir gausiu atlyginimą, mano pragyvenimo išlaidos žymiai padidės ir aš niekada negalėsiu išsiveržti į priekį. loterijos burtai. Tada vieną dieną mano geriausias draugas man pasakė tiesą apie tai, ką padarė, kai žmona jį paliko. Jam buvo užkeiktas meilės burtas, ji sustabdė skyrybų procesą ir jie grįžo kartu. Kai jis man tai pasakė, aš paklausiau, kam jis naudojosi, ir jis davė man savo „WhatsApp“ kontaktą. +2347054019402 ir aš nedelsdamas susisiekiau su DR WALE pagalbos. Mačiau, kad jie siūlė įvairius pinigų burtus, kad padėtų laimėti loterijoje. Mane iškart suintrigavo. Visada jaučiau, kad kada nors laimėsiu loterijoje. Turėjau jackpot loterijos burtą ir laukiau savo laimėjimo. Man buvo liepta žaisti loterijoje kiekvieną savaitę ir aš padariau tai, kas buvo liepta. Šiaip lošiau loterijoje kiekvieną savaitę, tad tai nieko nepakeitė. Maždaug per dvi savaites tai įvyko. Aš laimėjau 100 000 USD!! Negalėjau patikėti! Nepakako pinigų iš karto išeiti į pensiją, bet aš juos gerai investavau ir tai leido man dirbti ne visą darbo dieną ir padės išeiti į pensiją daug anksčiau. Esu amžinai dėkingas, kad radau DR VELĄ. Galite susisiekti su juo per WhatsApp / Viber: +2347054019402 arba el. paštu: drwalespellhome@gmail.com
AtsakytiPanaikintiTurėjau rimtų santykių su savo vaikinu problemų ir dėl to jis išsikraustė į savo draugo butą. Viskas pablogėjo, nes jis pradėjo su draugu dažnai lankytis baruose ir striptizo klubuose, girtuokliauti ir apalpti. Jis visada man grasina telefonu, kai jam skambinu dėl visų blogų patarimų, kuriuos jam davė jo draugas. Aš jį labai myliu ir mes draugavome penkerius metus, todėl mums gimė graži dukra. Taip pat praradau daug pinigų terapeutams, kol su DR WALE mane supažindino draugas, kuriam jis padėjo susituokti su jos vaikystės vaikinu; tai suteikė man visiško pasitikėjimo ir jėgų susigrąžinti jį. Aš padariau viską, ko jis prašė, ir po savaitės mano vaikinas man paskambino ir išskubėjo namo, viskas pasikeitė tarp mūsų emociškai. Jis turi darbą ir nustojo gerti bei turėti nesusijusių draugų. Tai stebuklas, kurio niekada netikėjau, kad jis įmanomas, nes buvau praradęs viltį, kol radau DR WALE. Štai kodėl aš pažadėjau dalytis savo liudijimu visoje visatoje. Dėkoju DR WALE už perdėtą darbą, kurį jis padarė dėl manęs. Žemiau yra DR WALE informacija. WhatsApp: +2347054019402 arba el. paštas: drwalespellhome@gmail.com, jei jums sutrinka širdis, ir aš jus užtikrinu, kad kadangi jis padarė mano už mane, jis tikrai padės ir jums.
AtsakytiPanaikintiEsu pilnas džiaugsmo, galėdamas čia pasidalinti šiuo liudijimu. Radau ponios T liudijimą apie tai, kaip DR WALE padėjo jai išsaugoti santuoką ir padėjo jai grįžti į darbą, kur jos viršininkas planavo ją atleisti. Tačiau, kaip ji sakė, padedant DR WALE, viskas grįžo į savo vėžes. Perskaičiusi jos parodymus, susisiekiau su DR WALE, nes turėjau rimtų ginčų su savo vyru. Jis planavo nutraukti mūsų devynerius metus trukusią santuoką. Kai pasakiau DR WALE'ui, kas vyksta mano santuokoje, jis man pasakė, kad mano santuokoje viskas bus gerai, ir aš juo patikėjau. Taigi jis užkalbino mane ir štai mano vyras vėl pradėjo elgtis su manimi gerai. Džiaugiuosi, kad sužinojau ponios T liudijimą, nes tai padėjo man rasti ramybę ir ramybę savo santuokoje. Taip pat galite susisiekti su DR WALE jo WhatsApp / Viber +2347054019402 ARBA drwalespellhome@gmail.com
AtsakytiPanaikintiPažįstu vieną asmenį, su kuriuo galite pasikalbėti privačiai ir išspręsti savo problemą. Tas asmuo yra DR WALE, kuris naudojasi savo dvasine galia, kad pakeistų daugelio mano pažįstamų žmonių gyvenimus. Meilė, liga, bet kas, tiesiog susisiekite su juo per WhatsApp / Viber: +2347054019402 ARBA El. paštu: drwalespellhome@gmail.com
AtsakytiPanaikintiPasikalbėkite su juo privačiai ir patikėkite, kad jis gali jums padėti.
* Meilės burtai
* Vestuvių burtai
* Grožio burtai
* Turto burtai
* Seksualinio potraukio burtai
* Kazino burtai
* Pašalinkite prakeikimo burtus
* Apsauginiai burtai
* Loterijos burtai
* Sėkmės burtai
Atidaviau viską, ką turėjau, kad tai pavyktų mano santuokoje, bet jis vis tiek paliko mane ir mūsų vaikus. Jo šeima kovojo už mane ir vis tiek niekas nepasikeitė, o jis išėjo sulaužytas ir liūdnas. Man pavyksta tęsti tikėdamasis, kad vieną dieną viskas pasitaisys ir jis grįš pas jus. Jis yra puikus tėvas vaikams ir aš labai tikėjau, kad pamatysiu jį sugrįžtantį pas mus. Man pasisekė, kad susisiekiau su daktaru Isikolo, kuris iš tikrųjų žinojo, kaip išspręsti problemą, ir jis tai padarė, ir mano nuostabai, mano vyras grįžo namo pas mane. Vis dar stebiuosi, kaip tai buvo įmanoma, bet iš tikrųjų tai tiesa. Jo darbo rezultatas garantuotai pasireikš po 48 valandų. Mano vyras grįžo ir aš geriau žinau, kad daktaras Isikolo yra tikrai sąžiningas žmogus, kuriuo gali pasitikėti. Jis puikiai išsprendžia problemas tarp partnerių ir padeda jiems vėl susiburti. Galite rašyti jam el. laišką adresu: isikolosolutionhome@gmail.com arba taip pat galite parašyti jam per WhatsApp: +2348133261196.
AtsakytiPanaikinti