Sveiki visi,
Šiandien noriu Jums pristatyti „Kino pavasario 2011“
daugiausia žiūrovų simpatijų pelniusį filmą „Moteris, kuri dainuoja“
(Incendies) (2010 m.). Tai kanadiečių filmas, kuris mus nukelia į Artimuosius
Rytus, kur kaunasi krikščionys ir musulmonai už savo įsitikinimus, bet tai kartu
ir pasakojimas apie keistą ir beviltišką meilę, kuri gimė iš skirtingų
stovyklų. Iš esmės filmas gali pasirodyti gan žiaurus, o jaudinantis siužetas
suveltas ir gan painus, tačiau pabaigoje smogiama tokia baisia tiesa, kad net
sunku patikėti, jog taip įmanoma. Aš visgi manau, kad vienas iš pagrindinių
gero filmo elementų yra puikus siužetas, juk ekranizuoti galima bet ką, kad ir
paprasčiausiai Balzako kurinį, kuris šiai dienai kino ekranuose pasirodytų
siužeto sumetimais kaip mažiau už vidutinybę, todėl gerbiu siužetus, kurie yra
rašomi būtent kino filmo kūrimui, nes tai dažniausiai pasiteisina
šiuolaikiniame kine.
„Moteris, kuri dainuoja“ – tikslus ir kraugeriškas
pasakojimas, kuriame įsivelia ištisa giminių karta. Filmo pradžioje užduodamas
uždavinys, ar įmanoma, kad 1+1 būtų lygus vienetui, tai neįsivaizduojama
matematinė nesąmonę, kurią patikrina ir įrodo pats gyvenimas, jog vis dėlto
šitaip įmanoma. Kai kas bandė nuteisti šį filmą kaip manipuliatorių, kuris
tiesiog žaidžia žiūrovų jausmais, balansuodamas ant itin sunkių temų kaip antai
vaikai tarp tos pačios šeimos narių ir panašiai, kurie prikausto žiūrovo
vaizduotę ir žaidžia jo suformuotomis vertybėmis, tačiau norėčiau filmą šiek
tiek apginti, nes jo meninė plotmė irgi pakankamai nemenka, o ir siužetas
nevienkryptis, jis paliečia Artimųjų Rytų politiką, šeimos tradicijos, svetimas
kultūras bei kalbas. Taip, filmas kurtas iš pagrindų suluošinti žiūrovą
emociškai, tačiau, mano galva, apgalvoti ir kiti dalykai, kurie prikausto
dėmesį ne tik prie siužeto, bet ir prie puikios aktorių vaidybos, spalvų,
gamtovaizdžio, kultūrų, kameros judesio ir pan.
Šokiruojantis siužetas vertas pagarbos, bet kitą vertus
sukurti kažką įtikinamai šokiruojančio nėra jau taip ir lengva visko mačiusiam
šiuolaikiniam kino gurmanui, tam reikia kartu ir subtilumo, kad nebūtų viskas
perdėm tiesmukiška ir banalu, o „Moteris, kuri dainuoja“, mano galva, kaip tik
ir yra vienas geresnių filmo variantų, kaip tai galima padaryti. Jeigu tokį
filmą, tarkim, būtų sukurpę Iranas ar Irakas, o ne Kanada, manau, jis nebūtų
susilaukęs tokio pripažinimo, nes kalbėti apie savo krašto problemas ir tai demonstruoti
kitiems gali daugelis, o kai tai ryžtąsi daryti kitataučiai, visa tai kažkodėl
susilaukia dažniausiai pripažinimo.
Iš esmės, manau, kad filmas patiks daugeliui, nereikia
būti ir kino gurmanu, nes filme nemažai įtemptų ir įdomių scenų, kurie patiks
ir paprasto plauko žiūrovams, nes filme yra tikrai puikių ir įtaigių scenų, iš
kurių, rodos, nebelieka jokių išeičių, kaip tik mirti, tačiau gailestingasis
likimas moteriai, kuri dainuoja, suteikė nugyventi ilgą gyvenimą.
Filmą pirmą kartą žiūrėjau prieš beveik dvejus metus
originalų kalba ir nesupratau pagrindinės esmės, todėl susigadinau savo
receptorius, visai neseniai pasirodė filmas ir lietuvių subtitrais, tad
nusprendžiau sau suteikti malonumą pažiūrėti antrąkart, tačiau jau žiūrėjimas
nebebuvo toks įdomus, kadangi kadrai jau matyti, tik iš po jų atkasama šiek
tiek kitokia prasmė, todėl iš esmės laikau šį filmą jau sugadintu, nes
negalėjau vienu smūgiu maksimaliai išgyventi ir siužetą, ir prasmę, bet tai yra
mano paties kaltė, į kurią Jūs nepretenduojate, taigi, jeigu turėsite galimybę,
pažiūrėkite šį filmą, manau, nepasigailėsite.
Jūsų Maištinga Siela
Nenoriu klysti, bet, berods, siužetas nebuvo rašytas filmui; filmas pastatytas pagal pjesę teatrui. Ir tas teatro prieskonis jaučiamas filmo lėtume, siužeto įtampoje.
AtsakytiPanaikintiVienas geriausių mano kada nors matytų filmų.
good job :)
AtsakytiPanaikintigood job :)
AtsakytiPanaikinti