Sveiki visi,
„Kovotojo“ režisierius David O. Russell šiais metais vėl prisikasė prie „Oskaro“
su filmu „Optimisto istorija“ (Silver Linings Playbook) (2012 m.), kur pirmąkart
šią prestižiškiausią statulėlę gavo Jennifer Lawrence, kaip geriausia metų
aktorė. Žinote, kad ši jaunos kartos aktorė yra puiki, tikriausiai niekas
neabejoja, tačiau už šį vaidmenį – sutrikusi šokių mokytoja Tifani – gauti
Oskarą? Toks jausmas, kad daugiau niekam nebuvo galima įteikti šio apdovanojimo
ir niekas geresnių vaidmenų per metus iš moterų nesukūrė. Nes pažiūrėjus šį
filmą, tikrai imi gūžčioti pečiais – už ką Lawrence gavo šį apdovanojimą?
Nežinau, nors ji ir vaidino puikiai, tačiau tiek personažas, tiek jos vaidyba
nebuvo „Oskaro“ lygio.
Filme kur kas įdomesnis atrodė Bradley Cooper – toks paprastas, naivus,
atlapaširdis ir kartu sutrikusios psichikos žmogelis. Man jis labiausiai šįkart
įtiko! Kas be ko, pro akis negalėjai praleisti ir Roberto De Niro vaidybos –
senas geras veteranas! O šiaip filmas išties įtraukė ir sužavėjo – viskas išlaikyta
taip, kaip aš ir norėjau, nors, tenka pripažinti, kad vienoje vietoje filmas
užsibuksavo ir tapo pernelyg ištęstas, tačiau finalas vis dėlto buvo, gal kiek
banalokas ir priminė „Bridžitos Džons dienoraščius“, tačiau vis tiek gražus. Šiaip
nustebau siužeto prasme, nes lietuviškai filmas pavadintas „Optimisto istorija“,
tačiau toli gražu filmas nėra apie optimizmą, netgi, sakyčiau, apie žmogaus
galimybę vėl susigrąžinti prarastą gyvenimą po reabilitacijos klinikų, o tai
toli gražu nėra lengva, kai žmonės nuo tavęs nusigręžia ir tampi vienišas – paradoksas,
bet tai puiki terpė užgimti naujai meilei.
Aš pats asmeniškai pažįstu panašių tipų asmenų, todėl man filmas pasirodė
pakankamai artimas nei daugeliui jį mačiusiųjų, kuriems filmas gali pasirodyti
ypatingai lengvas saldėsis – anaiptol, filmas pakankamai realistiškas,
apgaubtas sutrikusių personažų elgsenomis, kurios tipiškai atkartoja žmonių po
reabilitacijos pasikeitimą. Iš esmės filmas vykęs, netgi labai vykęs, kurį
daugiau ar mažiau verta pamatyti – jis nėra pernelyg lengvas, bet ir jo
pasakojimas nėra apsunkintas, toks, sakytum, pusiau sausas vynas, kurį nėra
sudėtinga gurkšnoti ir nesutraukia liežuvio. Filmo taip pat nelyginčiau su to
paties režisieriaus ankstesniu darbu „Kovotojas“ (2010), kadangi tai pakankamai
skirtingos ne tik istorijos, bet ir jausenos. Kuris filmas man geresnis?
Pasiliksiu tai sau.
Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 81/100
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą