2018 m. sausio 7 d., sekmadienis

Geriausi filmai, matyti 2017 metais (sąrašas)

Sveiki,

Jeigu 2017 metais man buvo dosnūs literatūroje, tai kino srityje jie buvo truputį apleisti, lyginant su ankstesniais metais. Kitą vertus, buvau nuolatinis „Kino pavasario“ ir „Scanoramos“ lankytojas. Būtent ten ir pamačiau pačius geriausius metų filmus. Šiandien pateikiu sąrašą tų filmų, kurie man labiausiai įsiminė praėjusiais metais.

Labiausiai įsimintinomis juostomis įvardinčiau „Kino pavasaryje“ matytą „Sieranevada“, kurioje kartu su veikėjais tris valandas niekaip negalėjau prisėsti prie stalo, o iš „Scanoramos“, žinoma, „Kvadratas“, kuriame pasijutau taip nepatogiai, kad pamiršau, jog etiketas ir geras išsiauklėjimas gali būti irgi iškreipti barbarizmo dominuojančioje aplinkoje.

Dideli atradimai buvo prancūzų filmas „Ji“, kurioje neigiamas personažas retai atrodė tiek vertas pagarbos ir įdomios analizės. „Mančesteris prie jūros“ – nuostabi kaltės atpirkimo istorija. Estetiškai patraukli azijiečių „Tarnaitė“. Jeigu rinkčiau metų režisierių, juo taptų serbas Emiras Kosturica ir jo „Pogrindis“ (1995) bei „Katytė juoda, katinas baltas“ (1997). Nors P. Almodovaro „Chuljeta“ nesužavėjo, o štai jo senesnis darbas „Virpantys kūnai“ (1997) įtraukė iškart!

Turkų filmas „Žiemos miegas“ – gilus super natūralistinis filmas, tiesiog stingdė savo tyliu riksmu. Sukritikuota J. Dolan filmas „Tai tik pasaulio pabaiga“ man asmeniškai, kad ir koks teatralizuotas, man taip patiko, kad ilgai vaikščiojau tos šeimynėlės problemų vingiais.

Būta tikrai dar daug gerų filmų, kurie nusipelnė atskiro paminėjimo, bet galbūt pateiksiu tik sąrašą, atrinktą iš viso srauto. Raudonai pažymėti filmai – ypač geri! Jų visų apžvalgas rasite mano tinklapio archyve arba tiesiog „paguglinę“ filmo pavadinimą su prierašu „Maištinga siela“.

2017 matytų filmų geriausieji:

Mano karalius
Ji
Švyturys tarp dviejų vandenynų
Naktiniai gyvūnai
Po smėliu
Mėnesiena
Pianinas
Virpantys kūnai
Mančesteris prie jūros
Tarnaitė
Baigiamieji egzaminai
Sieranevada
Pogrindis
Skilimas
Tyla
Nostalgija
Tai tik pasaulio pabaiga
Aš esu ponia Bovari
Šokėja
Žiemos miegas
Prieš bangas
Tvoros
Francas
Šviežiena
Gyvybė
Pradink
Paslėptos figūros
Fangų šeimynėlė
Neigimas
Išdavikė
Renuaras
Gidas, kaip atpažinti savo nuodėmes
Katytė juoda, katinas baltas
Septynios seserys
Tai
Mis kulka
Tautos gimimas
Pragaras
Tomas iš Suomijos
Vakarėlis
Kvadratas
Nemeilė
Tu išnyksti
Kepėjas
Žemės druska
Motina!
Vadink mane savo vardu
Jauna ir graži
Dunkerkas
Nuostabioji moteris

Štai tiek labiausiai įsimintinų filmų per 2017 metus!


Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras: