Sveiki,
Pakvaišti
dėl W. Alleno kino galima labai greitai. Režisierius, kuris susuka po filmą
kasmet ir tai daro jau penkis dešimtmečius, anksčiau ar vėliau pasiekia savo
kūrybos saulėlydį. Paskutiniu metu W. Allen kūrė serialą, kuriame filmavosi net
pop kultūros ikona Miley Cyrus, net galėjome pamanyti, kad tai bus režisieriaus
atsisveikinimas su didžiuoju kinu, bet, regis, klydome. Štai jis vėl grįžta
prie kino ir sukuria romantinę dramą „Lietinga diena Niujorke“ (angl. A
Rainy Day in New York) (2019), kuriame, kaip jau įprasta, nusifilmavo
iškiliausiausios šių dienų Holivudo žvaigždės, kuriame susiduria viduriniosios
ir naujosios kartos aktoriai.
Paskutinįkart
tikriausiai žiūrėjau šio režisieriaus „Užburtas ratas“, kada pagalvojau, kad
lyg ir viskas gerai su tuo Woody Allenu, jis vis grįžta savo filmais į auksinį
Holivudo amžių, kada visi žavėdavosi aktoriais ir niekas nė negalvoja, kad
Holivudas yra pedofilų sostinė, ten pilna satanistų ir netgi žmogienos valgytojų,
kad filmai yra iluminati priemone uzurpuoti žmonių protus. Visi norėjo būti
žvaigždėmis! Šiame filme yra nemažai to auksinio Holivudo spindesio, garso
takelio, tačiau, dievaži, jeigu „Užburtame rate“ siužetą dar buvo įdomu
stebėti, tai „Lietinga diena Niujorke“ žiūrėjosi visai be aistros, tarsi
kartoninis lėlių namelis. Visų pirma, siužetas: du jaunuoliai atvyksta į
Niujorką. Ambicinga blondinė ima interviu ir greitai tampa pagundų ir garsių
aktorių auka, o turtuolis išgyvena santykių krizę ir lošdamas pokerį laimi
dideles sumas, tad iš širdgėlos nusiperka eskorto palydovę, kad įtiktų savo išrankiai
motinėlei. Problemų – iki kaklo, tačiau jos pateiktos labai susintetintai,
tarsi „pusiau nerimtai“, kas neretai ir būna režisieriaus filmuose, tačiau
šiame viskas atrodo infantiliai naivu, netgi Elle Faning vaidyba: jos
susijaudinimas, susižavėjimas, apsvaigimas nuo vyno tiesiog teatrališkai
perspaustas. Kaip ir kitų aktorių vaidyba nepasižymi gyvumu, nebent Selenos
Gomez. Kitą vertus, W. Alleno filmuose vaidyba kitokia nei hiperbolizuota,
perspausta ir negali būti, tarsi filmas vyktų pusiau teatro scenoje, tarsi
pusiau filme...
Visgi
pasigedau įdomių intelektualių dialogų, kuriuose išryškėtų įdomesnės idėjos.
Nepatikėjau ir ta magija, kurios norėjosi. Visur, beveik kiekvienoje scenoje
susidūriau su perdėtu naiviu dirbtinumu. Mintis aiški: kai žaviesi Holivudu ir
nori atsidurti šalia garsių aktorių, staiga ir paties gyvenimas tampa Holivudo šablonu.
Holivudas – Niujorke, po permainų lietumi, tačiau, Dieve, kaip neįdomiai ir
senamadiškai atskleisti tų jaunuolių meilės santykiai, kad viso filmo gerumas
lieka tik bendras susintetintas spindesys, ilgesys senoms geros meilės
juostoms.
Tiesa,
kiek keistas siužetinis vingis buvo, bet gal kiek ir nuspėjamas, kai Getsbio
motina prisipažįsta, kad po savo reiklumu ir arogancija slepia prostitutės
gyvenimą. Na, toks makabriškas turtuolių pasaulio atsiskleidimas šiame filme
suskamba kaip „iš kito pasaulio ir iš kito scenarijaus“ akcentas, tačiau viskas
prabėga, veikėjų tie gyvenimo įvykiai nesukrečia, kaip nesukrečia ir žiūrovų,
todėl nulyja lietus Niujorke ir jokio poveikio nei veikėjams, nei žiūrovams šis
pusantros valandos filmas nepalieka. Ir dėl to kiek apmaudu. Bent jau
pažiūrėjau į naują Timothee Chalamet rolę.
Mano
įvertinimas: 5/10
Kritikų
vidurkis: 48/100
IMDb:6.6
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą