Sveiki,
Ispanų
režisierius Rodrigo Sorogoyen Kino pavasaryje pristatė neblogai žiūrovų ir kino
kritikų įvertintą filmą „Mama“ (isp. Madre) (2019). Pamenu, kaip
buvau nusižiūrėjęs šį filmą, bet dėl prasidėjusios pandemijos filmas buvo kurį
laiką atidėtas, tikintis, kad baigsis karantinas ir visi netrukus grįšime į
normalų gyvenimą. Deja, taip neatsitiko, o filmą pradėjo rodyti namų sąlygomis.
Istorija
pasakoja apie jauną mamą, kuriai iš Prancūzijos pakrantės mobiliuoju telefonu
paskambina šešiametis sūnus, sakydamas, kad šalia jo nėra nieko ir prie jo
artinasi besišlapinantis vyras. Persigandusi motina skambina policijai iš Ispanijos
ir, atrodo, kad istorija mus tuoj įsuks į aštrų pedofilo kriminalinę istoriją,
tačiau istorija nutrūksta ir viskas rodoma po 10 metų, kai sūnaus netekusi mama
dirba Prancūzijos kurortiniame paplūdimio užeigoje ir savo dienas „užmušinėja“
melancholiškomis mintimis apie galimai šiose vietovėse dingusį sūnų. Negana to,
ji įsižiūri šešiolikmetį vaikinuką, kuris drąsiai su 38 metų moterimi flirtuoja
ir net bando su ja užmegzti romaną.
Iš
esmės filmas laikosi ant keistos motinos psichologijos. Filmas iš vienos pusės
baugina, nes tie santykiai nėra normalūs, jie pagrįsti sutrikusios motinos
psichologija, kuri nebeskiria tikrovės ir jausmų t. y. jaunuolį vienu momentu
ji regi kaip savo sūnų, o kitą – kaip savo meilužį. Ir negana to, į šį
kurortinį romaną įsitraukia dabartinis motinos mylimasis ir vaikinuko tėvai,
kurie aršiai priešinasi vidutinio amžiaus moteriai, nes puikiai suvokia, kad
šiems santykiams lemta žlugti.
Filmas
išties nėra jaukus, jautriai marinistinėje aplinkoje perteikta moters vienatvė
ir atskirtis primena nuolatinį balansavimą ant beprotybės ribos, atrodo, kad
moteris tuoj ims ir padarys lemtingą klaidą. Tiesą sakant, ji ir padaro,
prisilakusi su paaugliais degtinės ji išsiruošia į kelionę, pamiršusi, kad yra
ne savo amžiaus grupėje ir tik per atsitiktinumą ji įgauna proto ir laiku
išlipa iš automobilio. Visgi šioji istorija gana paprastutė, vos keletas
aktorių, daug pauzių ir režisierius kažkaip išsisuka nuo tiesioginio aštrumo ir
perdėto manipuliavimo žiūrovu, paversdamas istoriją kurortiniu neįmanomu meilės
romanu. Visgi pagirtina pagrindinė aktorė Marta Nieto ir siūbuojantis
efektingas operatoriaus darbas, kuris prisidėjo kurdamas nestabilios traumuotos
motinos dvasinius parametrus.
Mano įvertinimas:
6/10
Kritikų
vidurkis: 73/100
IMDb:6.6
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą