Sveiki,
Prieš kelerius metus į aukštumas šovęs režisierius Florian
Zeller su novatoriškai debiutiniu filmu „Tėvas“ (2020) man asmeniškai buvo
didelis atradimas, tad ir naujausias jo filmas „Sūnus“ (angl. The Son)
(2022) taip pat kėlė tam tikrus lūkesčius, bet jau buvau girdėjęs, kad „Sūnus“
visgi „Tėvui“ neprilygsta. Tikriausiai neišvengsiu šių dviejų filmų palyginimo,
nes jie turi ne tik giminystės pavadinime sąsajų, bet istorijos iš tikrųjų
čionai yra šiek tiek susietos. Filme vėl pasirodo Anthony Hoppkinso sukurtas veikėjas,
kuris stačiokiškai auklėja savo penkiasdešimtmetį sūnų Piterį, stokodamas
meilės ir gerumo, kas iš tikrųjų turi įtakos tiesioginio jaunėlio anūko
auklėjimui.
Pradėsiu nuo to, kad sukaltas geras siužetas ir
dialogai! Situacija labai paprasta ir mums dažnai tenka girdėti panašių
istorijų spaudoje. Peteris jau kuris laikas gyvena su nauja ir kur kas jaunesne
žmona Bete ir augina ką tik gimusį kūdikį, tačiau netrukus į jo namus
pasibeldžia buvusi žmona su prašymu ko nors griebtis, nes jųdviejų užgyventas paauglys
Nikolas nebelanko mokyklos. Nikolas renkasi vienatvę, sėdi parkelyje ir tiesiog
nieko neveikia. Sugėręs didelį tėvų skyrybų skausmą, Nikolas kaltina naująją
tėčio žmoną sugriovusią tėvų santykius, tad apsigyvenęs pas juos ima elgtis
labai keistai, o tai kraupina naująją žmoną. Atrodo, kad sūnus gali nuskriausti
ne tik ją, bet ir kūdikį, tačiau paaiškėja, jog tai ūminės depresijos pasireiškimas,
ir tėvui, kuris tikėjosi, jog viskas susitvarkys, tenka spręsti, ar uždaryti
sūnų gydimo reabilitacijai...
Filmas pilnas niūrumo, troškimo tėvui suprasti sūnaus
pasaulį ir, atrodo, jog jis kaip tėvas viską daro teisingai, nes jam iš tikrųjų
rūpi Nikolas, tačiau viena lemtinga klaida viską sugadina. Žiūrovui paliekama
spręsti, kaip iš tikrųjų galėjo būti, ir ar tėvas pasielgė teisingai,
vadovaudamasis širdimi, nors pats buvo auklėjamas racionaliai ir „kietai“? Kas
gali pasakyti, kaip iš tikrųjų auklėti savo vaikus? Šeiminiai santykių sąryšiai
šame filme išties sudėtingi ir komplikuoti, manau, filmui pavyko dialogais
išlaviruoti keletą labai gyvenimiškai (ir man asmeniškai atpažįstamų) dalykų,
susijusių su depresija ir atvirumu, troškimu padėti, bet nerandant tikrojo
dialogo, nes iš esmės tėvo ir sūnaus ryšys yra jau sutrūkinėjęs. Kaip sakiau,
puikiai sukurti gyvi dialogai, nuotaika ir palikti iškelti neatsakomi
klausimai. Visgi lyginant su „Tėvu“, „Sūnaus“ filmas nusileidžia, sakyčiau,
pačia pasakojimo forma, kuri labiau klasikinė. „Tėvas“ buvo sudėtingo
trūkinėjančios atminties ir sąmonės kompozicijos koliažas, kuris dar įsimins
ilgai, deja, „Sūnui“ liko tik taiklūs gyvenimiški niuansai. Filmo pabaiga
niekur nenuveda, ji iš esmės labai čekoviškai nuspėjama ir užbaigta
pagal novelės kanonus, tačiau visumoje filmas pateisino lūkesčius.
Mano įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 45/100
IMDb: 6.4
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą