2011 m. rugsėjo 11 d., sekmadienis

Filmas: "Pasilik"

Sveiki visi,

Šiandien noriu pristatyti amerikiečių kino filmą „Pasilik“ (Stay) (2005 m.). Paskutiniuoju metu man nelabai sekasi su mistiniais filmais, o šis irgi ne išimtis. Pažiūrėjau šio filmo kokius 30 minučių ir pagalvojau, dievaži, kažkoks psichopatas bando analizuoti savo pacientą ir pats nesupaiso, kad yra dar didesnis psichinis ligonis. Savižudybė, persekiojimas ir standartinis mistinių filmų neaiškumas, mano galva, šiame filme niekur toli nenuveda.

Žavi „21 gramo“ ir „Skambučio“ aktorė neišgelbėjo šio filmo nuo vidutinio mistinio filmo lentynos. Nors iš pirmo žvilgsnio, filmas turėtų patikti, siužetas, kuris išryškėja filmo pabaigoje, turėtų viską lyg ir atskleisti, tačiau režisūrine prasme, kuriamos įtampos ir dėsningos istorijos, šis filmas – standartas, standartas, standartas! Nieko nenustebino, o tas mirštantis berniokas ir jo paskutinių akimirkų išgyvenimai ir persipynimai, klausimas – kam visa šita vaizduoti? Dėl fabulos? Kokia mintis? Kad prieš mirtį praplaukia dar vienas gyvenimas su tais žmonėmis, kurie stovi šalia tavęs? Banalu. Sakyčiau, turėtų būti psichologinė ir Froido psichoanalizės paremtomis teorijomis kuriama drama, tačiau nieko panašaus, filmas man toks be dvasios, kuris pasimiršta tarp gausybės „Drugių efektų“, „Pono nieko“ ir kitų suveltų ir išnarpliotų istorijų. Pasigedau skaidrios pagrindinės arba bent jau kelių pagrindinių idėjų. Aišku, norint galima priskaldyti bet ko, tačiau pritrūko, labai kažko pritrūko...

Ką gerai, mano galva, padarė režisierius, tai kūrė mistinę aplinką, vertė spėlioti, kas iš tikrųjų yra įvykę su herojais, tačiau filmas, mano galva, siužetine prasme, nei „Momento“, nei kitiems priešmirtinės ir psichinių ligų vaizduojantiems filmams neprilygo. Iš esmės filmas nėra jau ir toks prastas, jį įdomu žiūrėti, neprasti aktoriai, kai kam tikiu, kad labai patiks, tačiau ne man.

Įvertinimas: 6.7/10

Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras: