Sveiki, skaitytojai,
Filmas „Mama“ (ispan. Ma Ma) (2015) buvo ko gero vienas laukiamiausių ispanų kino
projektų per pastaruosius metus. Ispanų režisierius Julio Medem yra vienas
mėgstamiausių mano apskritai režisierių, kurio pasakojimo stilius su niekuo
nepalyginamas – pilnas magiško realizmo elementų, erotikos, pasitikėjimo,
mistikos, ryžto ir ko tik reikia geram ir unikaliam jo kūriniui. Po 2010 metais
pristatyto puikaus filmo „Kambarys Romoje“ režisierius buvo nutilęs ir, regis,
nedirbo absoliučiai jokių projektų. Apskritai tai nėra produktyvus režisierius,
tačiau jo kiekvieną filmą vertinu kaip atskirą ir savitą pasaulį.
Filmas ne itin vykusiu,
mano nuomone, pavadinimu „Ma Ma“, kuris reiškia iš esmės Magdalenos,
pagrindinės veikėjos, vardo santrumpą ir, žinoma, mamą. Filmas absoliučiai
neįvertintas kino kritikų, tačiau pelnė kelias „Goyos“ nominacijas dėl
aktorinės pusės. Taip, filmas patrauklus savo dviem mega ispanų kino
žvaigždėmis, jau ko gero galima sakyti legendomis – Penelope Cruz ir Luis
Tosar. Jų pasirodymas šiame filme itin ryškus ir įdomus, ypač P. Cruz, kuri
suvaidina vėžiu sergančią moterį, kuri negali gydytis, nes tuo pačiu laukiasi
kūdikio... Iš esmės filmas apie vieną didelį atsisveikinimą, jautri motinystės
tema, kurios imasi J. Medem iš esmės gana moteriškai, tačiau su savo būdinga
mistifikavimo maniera perteikia sielos ir kūno filosofiją, kad po mirties
niekas nepasibaigia, o gyvenimas prasitęsia kitomis formomis. Šį reinkarnacijos
dėsnį jau galėjome regėti „Chaotica Ana“ (2007) ir kituose jo filmuose.
Apskritai režisierius naudoja jau atrastus savo mistikavimo būdus – išgalvoti
žmonės, ateinantys kaip vizijos ir vaiduokliai, žvilgsnis į Rytų valstybes –
šįkart Rusiją.
Žiūrėjau „Mama“ ir
galvojau, kad režisierius geras, filmas geras, bet nepajutau reikšmingos
kūrybinės evoliucijos. Režisierius itin intymus, dažnai maigo P. Cruz krūtis,
tačiau filmas akivaizdžiai negali pranokti ankstesniųjų jo darbų, kadangi gelmė
ir žaidimo taisyklės tokios pat. Kai kada scenos konstruojamos pernelyg
didaktiškai teatrališkai – visi šeimos apsikabinimai, dainavimas,
atsisveikinimai... Taip lyg aktoriai kartais dirbtų kaip užsakyti, nors štai
kičo meistras P. Almodovaras atvirai demonstruoja, kad kičas yra gerai ir juo
galima išgauti efektą. Visgi manau, kad „Mama“ puikus filmas ir norėtųsi, kad
režisierius jau perkopęs per 50 slenkstį, nesustotų ir dar tikrai pateiktų ne
vieną puikų filmą, nes jis tokius moka sukti.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 31/100
IMDb: 6.1
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą