Sveiki,
Darren Aronofsky – puikus
režisierius, kurio kiekvienas filmas kažin koks nesukramtytas iki galo rebusas,
paliktas intelektualiam žiūrovui spręsti apie tai, ką jis pamatė. Tad nieko
nuostabaus, kad po jo naujausio filmo „Motina!“
(angl. Mother!) (2017) taip pat kilo
nemažai diskusijų: o ką gi čia mes pamatėme? Garsus režisierius praeityje
sukūręs tokius filmus kaip „Skaičius Pi“ (1998), „Rekviem svajonei“ (2000),
„Fontanas“ (2006), „Imtynininkas“ (2008), „Juodoji gulbė“ (2010) ir mažiausiai
simpatijų man kėlusį „Nojaus laivą“ (2014), regis, režisierius suprato, kad holivudinis
braižas ne jam ir jis vėl grįžo į intriguojančius rėmus, kur drama pinasi su
trileriu, mistikos ir siaubo elementais, tad tikriausiai savo žanrų
proporcijomis „Motina!“ labiausiai būtų panašu į „Juodoji gulbė“, bet kartu tai
kitoks filmas.
Filmas erzino nuo pat
pirmųjų minučių, nes viskas daugiau ar mažiau atpažįstama, bet kartu jauti, kad
režisierius yra paruošęs staigmeną ir kad siaubo filmą „Kiti“ primenančią vaiduoklių
istorija nesibaigs taip, kaip „Kituose“ ir čia kažkas iš bendrų klišinių
elementų peraugs į kažkokią idėją. Tiesą sakant, taip ir nutiko. Pagrindinis
personažas – jauna namus remontuojanti moteris, kuri lyg dvasia, lyg ir gyva
moteris, lyg ir vaiduoklis – nežinia iki galo, bet ir nereikia, nes greitai
paaiškėja, kad personažas nei vaiduoklis, nei psichikos sutrikimų turinti
moteris. Tai kas ji? Paaiškėja, kad jokio skirtumo, kas ji, nes visas filmas
yra alegorija su daugybe aliuzijų į kitas istorijas: į vaiduoklių istorijas, į
Biblinius personažus... Pavyzdžiui, scena, kai veikėja gimdo kūdikį, primena
lyg ir Kristaus gimimo momentą, kai jai nešamos dovanos, o scena, kai kūdikis
plėšomas į gabalus – Kristaus aukojimo motyvą... Bet iš esmės, manau, tai
istorija, į kurią sudedami įvairūs leitmotyvai apie motiną, kuri praranda savo
sūnų. Alegorinis filmas greit tampa didinga chaotiška siaubo istorija, kai
griūva dvasios namai.
Vis galvojau, kad šiame
filme gyva tikra istorija, ko pasigedau vizualiai tobulame G. del Toro filme „Purpurinė
kalva“, kur siužetas pernelyg primityvus.
Mano galva, vieną
geriausių savo vaidmenų sukūrė Jennifer Lawrence, kuri nuo „Vinterio kaulo“
laikų, mano akimis, nesukūrė nieko įspūdingesnio, įskaitant ir nepelnytai
„Oskarais“ paženklintus vaidmenis. Seniai bematytas Javier Bardem irgi padarė
savo, tačiau filmas gal ne tiek siužetinis ir ne toks, kur aktoriai
kibirkščiuotų savo meistriškumu, čia, kaip ir daugelyje šio režisieriaus filmų,
svarbiau didžioji idėja. Tokius provokacinius filmus aš paskutiniu metu laikau
pačiais geriausiais!
Mano
įvertinimas: 10/10
Kritikų vidurkis: 74/100
IMDb: 6.9
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą