Sveiki skaitytojai,
Tęsiu „Kino pavasario“ repertuarą
ir jau jaučiu, kad šis festivalis persirito į antrą pusę, o dar tiek daug
nematytų puikių kino filmų! Šįkart nusprendžiau pažiūrėti Emmanuel Courcol
režisuotą draminę komediją „Triumfas“ (pranc. Un triomphe)
(2020), kuris paremtas realiais Prancūzijoje devintajame dešimtmetyje
įvykusiais įvykiais. Į vyrų kalėjimą ateina naujas dramos teatro pedagogas
Etenas, kuris suburia penkis kalinius vaidinimui. Iš pradžių tik žaidimams,
emocijoms reikšti, o vėliau mokytojas Etenas pamato kaliniuose nerealų aktorinį
potencialą ir sumąsto su jais pastatyti S. Beketo absurdo spektaklį „Belaukiant
Godo“.
Netrukus šis ambicingas Eteno
užmojis išjudina kalėjimo gyvenimą nuo valdančiųjų iki kalinių. Kaliniai,
grumdamiesi su savo menkavertiškumu, galiausiai pastato „Belaukiant Godo“ ir
jiems suteikiamas leidimas rodyti spektaklį už kalėjimo ribų, kol galiausiai
pasiekia net nacionalinį šalies teatrą. Teatras nuo seno suvokiamas ne tik kaip
menas, bet ir auklėjamoji terapinė priemonė išsireikšti. Kaliniams statyti „Belaukiant
Godo“ rimtas iššūkis, nes absurde išryškėja ir jų kasdienybė, vertybės, siekiai
bei tikslai. Kiekvienas iš penkeriukės, kurie prisidėjo prie statymo, Beketo sugalvotasis
Godo reiškia vis kitokius dalykus. Vieniems kaliniams tai galimybė ir laisvės
laukimas, kitiems susitikimas su sūnumi, dar kitiems – pasidulkinimas tualete
su mylimąja, bet kokiu atveju, tai viltys ir lūkesčiai.
Visas šis plepus filmas labai
prancūziškas. Vietomis man priminė kitą prancūzų „Kino pavasario“ hitą „Neliečiamieji“
(2011), kur vėlgi neįgalusis ir chuliganiškos išvaizdos juodaodis leidžiasi į tam
tikrą didaktinio pamokymo kelionę. Šioje „Triumfo“ istorijoje taip pat turime
didaktikos, tačiau ji nėra labai jau erzinančiai brukama. Paskutinė scena, kai
kaliniai iš tikrųjų paveda Eteną netgi sentimentaliai graudina. Sunku įsivaizduoti,
kad šitaip rišliai dvi valandas nacionaliniame teatre tikrasis Etenas išpažino
savo santykį su teatru ir papasakoja apie kalinius. Kitą vertus, finalinis
pabėgimas šiek tiek stebina, nes visgi tikėjausi holivudinės pabaigos, kai
sąžinės graužaties vedami veikėjai galiausiai sugrįžta ir užbaigia paskutinį „Belaukiant
Godo“ spektaklį ir įrodo Teisingumo ministrei, kad toks perauklėjimo ir terapinis
bendruomeniškas būdas yra kur kas naudingesnis už keturias kalėjimo sienas.
Man šis filmas susižiūrėjo labai
nuotaikingai. Nesuklysiu sakydamas, kad jis vienas universaliausių šių metų „Kino
pavasario“ filmų, kurį gali pažiūrėti praktiškai visi, kurie bijo pretenzingo
arba pernelyg tylaus ir subtilaus braižo, nes tiek turinys, tiek filmo raiška
labai artimi pramoginiam filmui, kuris ir linksmina, ir bando savaip paauklėti.
Mano įvertinimas:
7.5/10
IMDb: 7.1
Nuoroda į „Kino pavasarį“ ČIA.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą