2021 m. kovo 4 d., ketvirtadienis

Filmas: "Nutikimas Nilo Hiltono viešbutyje" / "The Nile Hilton Incident"

 Sveiki,

 

Tęsiu 18 gerų filmų iki „Kino pavasario 2021“ iššūkį. Trečiasis filmas.

 

Šįkart pasirinkau švedų režisieriaus Tarik Saleh filmą „Nutikimas Nilo Hiltono viešbutyje“ (angl. The Nile Hilton Incident) (2017), kuris buvo rodytas per Scanoramos kino festivalį. Žiūrėdamas šį filmą vis galvojau, kodėl kino gurmanai žiūri kriminalines dramas ir ko iš jų tikisi? Tikisi tikriausiai jaudinančių ir netikėtų istorijų, kurios vienaip ar kitaip praplėstų socialinius kontekstus, kad būtų veiksmas kaip pramoga, bet labiausiai dėl galvosūkio. Juk smagu spręsti nusikaltimo bylą kaip kryžiažodį, kelti hipotezę ir galiausiai patirti melo ir nežinomybės uždangos atsivėrimą.

 

Filmo „Nutikimas Nilo Hiltono viešbutyje“ veiksmas vyksta ne kur nors Švedijoje (režisierius švedas), bet musulmoniškame Kaire, kuriame verda nusikaltimai, skurdas, gyvena egiptiečiai ir pabėgėliai iš kitų šalių – žodžiu, tirštas socialinis katilas. Šiame mieste valdžią turi, bent jau pagal filmą, tik teisėsauga, šiuo atveju policija ir, aišku, nusikaltėliai politikai ir mafijozai, kurie, pasirodo, yra vienas ir tas pats. Dėmesio centre – policininkas Noredinas, itin brutalios ir prislėgtos išvaizdos vyras, kuris pradeda tirti Nilo Hiltono viešbutyje nužudytos garsios dainininkės bylą. Jis greitai sugaudo galus, yra patyręs profesionalas, tačiau manydamas, kad šioji byla lengvai perprantama, galiausiai turi pripažinti, kad nė velnio. Nors jis, kaip ir daugelis policininkų, priima lengvus kyšius, tačiau jis negali net įsivaizduoti, ką iš tikrųjų policija ir teisėsauga gali padaryti už pinigus... Šalia to nuotrupomis atskleidžiamas ir asmeninis Noredino gyvenimas: jo darbu ir morale nepatenkintas tėvas, žlugusi santuoka ir vienatvė...

 

Filmas labai jau, kaip čia pasakius, „musulmoniškai egiptietiškų tamsių spalvų“. Dideliame chaotiškame mieste sekamas vieno policininko gyvenimas, bet kartu ir narpliojama žmogžudystės istorija. Viskas labai super nufilmuota, policininko charakteris tipiškas: rūstus, racionalus, logiškas, bet ir pažeidžiamas. Atrodo, kad filmas sukaltas pagal kriminalinius Holivudo detektyvinius standartus, bet iš esmės adaptuotas arabiškoje aplinkoje. Bandžiau įžvelgti šio filmo unikalumą, bet nieko neįžvelgiau. Pati istorija chaotiškai išdrikusi, siužetas standartinis, nieko naujo neatskleidžiantis. Kad Kaire policija ir valdžia korumpuota? O kas to nežino? Veikėjas tipinis t. y. standartinis pervargęs nuo streso ir išvargintas brutalumo žmogus. Žmogžudystę, žinoma, užsako tie, kurie visuomenėje dedasi geraisiais, o atpirkimo ožiais tampa emigrantai. Bet juk tai standartiniai klišiniai socialiniai kino standartai. Filmas, jeigu pradžioje kėlė šiokią tokią intrigą, tai po pusvalandžio pradėjau žvilgčioti į laikrodį, nes darėsi neįdomu. Nelabai įdomi ir pati kriminalinė linija, tokia vidutiniška, atsikartojanti aidais iš matytų kur kas įdomiau sunarpliotų holivudinių filmų. Jeigu atvirai, net nelabai supratau, kodėl Scanoramos programoje atsidūrė šis filmas. Tik dėl to, kad jį sukūrė švedas musulmoniškoje aplinkoje? Tiesa, nufilmuota ir sumontuota išties profesionaliai, tačiau turinys absoliučiai, bent jau manęs, nejaudino.

 

Mano įvertinimas: 5/10

Kritikų vidurkis: 70/100

IMDb: 6.8



 Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą