2025 m. spalio 9 d., ketvirtadienis

Serialas: "Trečiadienė" / "Wednesday" (2 sezonas / season 2)

 

Sveiki,

 

Kai 2022 metais pasirodė mini serialas „Trečiadienė“ (angl. Wednesday), visi tik apie jį ir kalbėjo. Vienu metu tai buvo pats populiariausias ir labiausiai aptariamas serialas Žemės planetoje, o jame nusifilmavusios tokios aktorės kaip aktorė Jenna Ortega, galima sakyti, per vieną naktį tapo tikros žvaigždės ir geidžiamiausios jaunosios kartos aktorių. Man patiko pirmasis sezonas! Anuomet, kiek pamenu, sužiūrėjau su neslepiamu pasimėgavimu kaip pramoginį juodosios komedijos serialą, kuris įtraukė ir nebepaleido, kol neperžiūrėjau paskutiniosios serijos. Teko laukti kone 3 metų, kol serialo kūrėjai pristatė tokio sėkmingo projekto tęsinį.


Antrasis sezonas asmeniškai žiūrėjosi nebe taip, kaip anuomet pirmasis. Tiesą sakant, techniškai didžioji dalis šio sezono praėjo ganėtinai nuobodžiai, dalį serijų tiesiog prisiverčiau atidėliodamas pažiūrėti. Kadangi serijų nedaug, visgi užbaigiau, o kitomis aplinkybėmis tikriausiai būčiau nebežiūrėjęs. Kodėl? Tam yra ne viena priežastis.

 

Žiūrėdamas šį sezoną ir vėl neatsistebėjau, kaip šio serialo pagrindinė veikėja Trečiadienė yra toli nuo klasikinės sadistės Trečiadienės. Šioji atstovauja gėriui ir savaip kovodama su blogiu pamažu tampa didvyre pati to netrokšdama ir nesitikėdama. Šis sezonas turi neišspręstų siužetinių vingiu su pirmuoju sezonu. Pagrindinis iš jų – Taileris Galpinas, pastarasis sukaustytas psichiatrinėje kaip siaubūnas laukia savo galimybės ištrūkti. Trečiadienė, žinoma, su juo dar susidurs, tačiau sezoną papildo nemažai ir naujų veikėjų. Viena jų – nauja „Niekados-daugiau“ mokyklos nauja mokinė, kuri stačiai persekioja Trečiadienę ir ją dievina, imituodama jos elgseną. Atsiranda ir Trečiadienės jaunėlis brolis Pūgžlys, kuris savo elektros šoku miške prikelia zobį, o pastarasis, pasirodo, ir bus vienas svarbiausių veikėjų visame seriale...

 

Iš tikrųjų scenaristai suka aplink Trečiadienę ne vieną probleminę liniją, bet labiausiai vysto Adamsų šeimos moterų nesutarimus. Trečiadienė neapkenčia savo motinos Mirtišės, o šioji, kaip tyčia, apsigyvena šalia mokyklos ir įsitraukia dėka naujojo mokyklos direktoriaus į mokyklos valdybos reikalus. Sezono viduryje atsiranda ir naujas personažas – Trečiadienės močiutė Hestera, kurią suvaidina kviestinė viešnia ir kultinio britų serialo „Absolutely Fabulous“ (1992-2012) aktorė Joanna Lumley. Visos trys viena ant kitos griežia dantį, bet kažkur po konfliktais vis vien randasi atsakomybė ir poreikis rūpintis viena kita. Kitaip sakant, pabaisingoji šeimynėlė, nors ir susiskaldžiusi, bet kartu labai žmogiška. Kita Trečiadienės problema – aiškiaregystės galios nesukontroliavimas. Akivaizdu, kad Trečiadienė kuriama kaip šalto proto analitinė mažoji Agatos Kristi detektyvė, o šiai veikėjai gi patinka kraujas, smurtas ir išsiaiškinti blogiukus, nors pati ne itin kuo per visą sezoną tepasikeičia, nebent pradeda kiek kitaip žiūrėti ir vertinti savo pačios motiną Mirtišę. Kitaip sakant, Trečiadienė išlieka beveik nekintanti, karikatūriška, dirbtina ir šiam „Trečiadienės“ serialo žanrui, sakyčiau, bemaž tinka. Bet ar režisieriai žengs kitą žingsnį ir keis Trečiadienės asmenybės kryptį? Sunku pasakyti.








Antrojo sezono aktorių komanda.

 

Seriale pirmosios trys serijos buvo begalinė įžanga prie tikrųjų ir esminių įvykių. Atrodė, kad scenaristai nekuria vientiso veiksmo, o „pritempinėja“ prie užsakymo, kad būtų kuo daugiau laiko ir gaišaties. Įspūdis išėjo dvejopas, nes nuo 4 serijos daugmaž pasidaro viskas intensyviau ir įdomiau, atskleidžiama nemažai paslapčių, pavyzdžiui, Daikto (Adamsų rankelės) atsiradimo istorija, kuri siejasi su Gomeso ir Mirtišės mokykliniais laikais. Daug čia neprispoilinsiu, tik pasakysiu, kad įdomiausia – priešpaskutinė serija, kurioje daugiausia dinamikos ir paslapčių. Bet ar ne šitaip turėtų galingai startuoti antrasis sezonas, o ne jo pabaiga?

 

Didžiausią nusivylimą sezonu visgi davė pernelyg elementarios ir tikslingos serialo schemos ir braižas. Iš vienos pusės serialo paslaptį, sumakaluotos istorijos ir plėtotė yra pavykusios, tačiau didžiuma dalykų nekelia nuostabos ir atrodo kaip dar vieneri Hario Poterio metai burtų ir kerėjimo mokykloje, kur yra išskirti tam tikri personažai, kuriems elementariai negali nieko blogo nutikti, pvz., mažoji vilkolakė ar patys Adamsai. Serialas tampa šiek tiek tiesmukas, viskas sureitinguota ir suskirstyta į gerus ir blogus, tad veikimo principai tampa liaudies pasakų paremtais šablonais: blogiukams baigiasi blogai, o geriesiems gerai. Nuobodoka, kad nėra ambivalentiškų veikėjų, kurie įdomiau transformuotųsi per šiuos visus įvykius. Grąžinti mirusią mokyklos direktorę kaip sąžinės Trečiadienės balsą buvo pernelyg keistas pasirinkimas. Kodėl? Ogi panašu į tai, kad aktorei reikėjo pratęsti pasirodymą ir „iš bėdos“ užkimšti eterį va tokiais... „netikėtais“ sprendimais. Nors sezono pabaiga likau iš dalies patenkintas, tačiau, rašydamas šias eilutes, abejoju, ar žiūrėsiu trečiąjį sezoną.



 

Maištinga Siela  

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą