Sveiki, skaitytojai,
Lenny Abrahamson‘o
filmas „Frenkas“ kažkada pasirodė toks keistas, kad tiesiog ilgai laužiau
galvą, kaip jį vertinti ir apskritai suprasti, todėl jis man patiko, o štai jo
sukurta knygos ekranizacija „Kambarys“
(angl. Room) (2015) tapo tikru šių
metų apdovanojimų hitu. Kažkada knygų išpardavime čiupinėjau ir lietuvišką „Kambario“
vertimą, tada kažkaip paskaičiau atgalinį viršelio pusę – ir vėl intriguoja, ir
vėl įtraukianti ir t. t., kad tiesą sakant nebesudomino, nes visos knygos
šitaip afišuojamos ir anotacija tampa reklaminiu triuku, tad knyga kažkaip
praslydo pro pirštus. Dabar šiek tiek gailiuosi, nes filmas pasirodė besąs toks
įtraukiantis, įdomus ir įtaigus, kad tiesiog prilipau prie ekrano ir sunkiai
begalėjau atsiplėšti.
Žinome visas tas
baisias istorijas apie tai, kaip vienišiai vyrai suvilioja jaunus vaikus,
jaunuolius, juos uždaro į rūsius ar bunkerius ir nebepaleidžia ilgus metus.
Tokį filmą jau esu pristatęs apie „Michaelis“ (2011), apie berniuką, auginamo
pedofilo rūsyje. Filmas „Kambarys“ iš esmės yra kitoks, nes pagrobimo istorija
yra tik peizažas, o iš tikrųjų istorija yra apie motinos ir vaiko santykius,
tokius grįstus besąlygišku pasitikėjimu. Filmo scenarijus nepaprastai sodrus,
gilus ir realizuotas su nepaprasta įtaiga, o užtikrinta režisūra atskleidžia
veikėjų dvasinį dažnį, o ne eilinę smurto istoriją, ši taktika stebina nuo pat
pradžių. Sunkiai sveiku protu suvokiama istorija šįkart turi optimistinių ir
pakilių tonų, ypač didelis dėmesys vaiko pasaulio suvokimo ir juslių
plėtimuisi, kuris nemažiau stebina ir jaudina nei kažkada priešingai besitraukiantis
pasaulis prancūzų filme „Skafandras ir drugelis“ (2007). Žiūrovas yra
priverstas sirgti už motiną ir vaiką, būti su juo, galvoti kaip jis, matyti ir
iš naujo atrasti niekada nematyto pasaulio didybę, baugumą ir įgyti naujų
įgūdžių.
O ką jau sakyti apie
vaidybą? Brie Larson buvo pritrenkiančiai gera, todėl manęs nė kiek nestebina
jos nominacijos visuose kino forumuose, bet išvis mane nustebino Jacob
Tremblay, suvaidinęs mažąjį berniuką. Jo natūralumas, jusliniai potyriai tokie
artimi prieš gerus metus matytame filme „Vaikystė“, kad tiesiog net norisi
kažkokio atskiro vaikų „Oskaro“. Aišku, tai didžiulis režisieriaus darbas ir
visos kūrybinės komandos, nes istorija buvo patikėta, patikėta žiūrovu, idėja.
Ir tiesiog negaliu vertinti filmo prasčiau, nes jis man suteikė maksimalų
malonumą patirti įtaigų motinos ir vaiko ryšį bei bauginantį adaptacijos
procesą prie naujos aplinkos potyrį be holivudinių pagardų.
Mano
įvertinimas: 10/10
Kritikų vidurkis:
86/100
IMDb: 8.3
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą