Sveiki,
Šįkart noriu trumpai
brūkštelti apie matytą šokių spektaklį Altorių
šešėly, kurį statė Ramūnas Kaubrys,
to paties režisieriaus neseniai teko pamatyti Adata. Taip jau nutiko, kad retai pamatau kokį spektaklį, o ką jau
kalbėti apie šokių spektaklį ir dar pagal garsųjį Vinco Mykolaičio-Putino
romaną Altorių šešėly, kurį kažkada
skaičiau ir „zubrinau“ mokyklos suole.
Šiaip esu girdėjęs, kad
autorius yra uždraudęs bet kokias Altorių
šešėlio ekranizacijas ir teatrines formas, tikriausiai iki šiol ir neturime
Altorių šešėly filmo – mokiniams
sunkiau, tenka skaityti visą kūrinį, bet nuo to juk tik geriau pačiam V. M.
Putinui ir jo atminimui. Labai knietėjo pamatyti R. Kaubrio statymą, juolab kad
buvau girdėjęs pačius geriausius atsiliepimus. Tiesą sakant, nesitikėjau, kad
spektaklis bus būtent toks, kokį teko regėti.
Pirmosios spektaklio
scenos, įvilkimas į sutaną tiesiog nepakartojamas, o šokio plastika, mistinis
apšvietimas, klasikinė muzika kūrė apskritai misterinio šokio įspūdį, kažkokią
sąmoningą pasirinkimo ir apsisprendimo metafizinį veikėjo būvį, o vyrų
pasirodymas su juodomis sutanomis, manding, priminė tuos vidurio Azijos
tautinius stepių klajoklių šokius. Sakyčiau, tas pirmasis įspūdis ir buvo
stipriausias, vėliau režisierius pereina prie siužetinių romano linijų – Liucės
ir Liudo susitikimas, na, o vėliau ir visa drama tarp kūrybos ir meilės, tarp
pasišventimo ir kūniško geidulio. Gal šiek tiek išsigandau, kad Liucė vienu
metu vaizduojama išvis kaip paleistuvė, romane kažkaip to nebuvau užtvirtinęs,
tačiau tai tik tokie pasirinkimo štrichai, kodėl gi ne.
Man teko galimybė
pamatyti būtent Manto Černecko
sąstatą ir galiu pasakyti, kad labai patiko, būtų įdomu „užmesti akį“ ir į
Aurelijaus Liškausko pasirodymą. Visgi šalia esantis mano kolega mažai ką
suprato iš šokio statymo, neįskaitė ir „kančių tarės“, kuria nusinuodija Liucė
simbolikos, o ką jau sakyti apie jos vaiko – pliušinio žaisliuko tampymą. Visgi
spektaklis nors ir šokio, ir reginio kūrinys, reikia šiokių tokių pastangų
skaityti ir simbolius, kas vyksta su veikėjais, kaip keičiasi epocha, santykis,
apsisprendimai ir kiti dalykai. Jeigu esate skaitę romaną, tai padaryti nėra
sudėtinga.
Šiaip džiaugiuosi
pamatęs šį spektaklį. Įdomi interpretacija, gestai, simboliai ir perteikimo
pasirinkimas. Drama buvo, buvo ir judesys, ir žinia publikai.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą