Sveiki visi,
Šiandien noriu pristatyti kino filmą „Marija Antuanetė“
(Marie Antoinette) (2006 m.). Taigi dar vienas Sofios Coppolos filmas su jos
žvaigždute Kirsten Dunst, kuri 1999 – aisiais pasirodė šios režisierės
režisuotame filme „Jaunosios savižudės“. Iš esmės tai sunkiai sulyginami filmai
savo tematika, vienas bylinėja paauglišką pasaulėlį, o kitas nušviečią istorinę
epochą. Mariją Antuanetę teko girdėti per istorijos pamokas, o galvoje išliko
tik du faktai, kad buvo garsi Prancūzijos karalienė ir kad jai nukirto galvą,
tad susidomėjau ir filmu ne tiek kaip menine produkcija, kiek norėjosi labiau
pasidomėti pačia Antuanetės personalija.
Iš esmės filmas man patiko, pakankamai manieringas
barokas, o gal rokokas – niekaip neskiriu šių dviejų epochos skirtybių, kai
veiksmas rutuliojasi Prancūzijoje, nesvarbu. Filme užfiksuotos manieros kėlė ir
šypseną, ir gailestį tuometiniams žmonėms, kurie turėjo išprotėti nuo tokio
gyvenimo, kur kiekviename žingsnyje buvo reikalaujama etiketo. Šiaip galvojau,
kad bus daugiau atskleista Marijos Antuanetės vidinė savijauta, kitaip
pavaizduotos Versalio rūmų intrigos, tačiau viskas, neskaitant visų etiketų,
viskas atrodė ganėtinai lengva, na, taip pat neskaitant to, kad Antuanetės
tikslas – susilaukti sūnaus ir sujungti Austrijos ir Prancūzijos draugystę, bet
puritoniškasis ir drovusis vyras Liudvikas Augustas pavaizduotas toks drovus,
kad šis perdėm šiais laikais turėtų išgerti litrus degtinės, kad užvirstų ant
bobos, atsiprašant už termeniją.
Šiaip nustebino ir tokios scenos, kaip viešas gimdymas
prie visų dvariškių ir pamačiau, kaip iš tikrųjų kine realizuotas posakis
„karalius mirė, tegyvuoja karalius“, pastaroji situacija atrodė itin
makabriška. Galiu pasakyti, kad praleidau prie filmo visai smagiai laiką, kažko
itin labai ypatingo nesitikėjau, nes kažką sukurti ypatingesnio su
kostiuminėmis dramomis sunkoka, juolab, kad prieš pusmetį mačiau „Hercogienę“,
o ir seniau pasitaikydavo vienas kitas panašaus tipažo filmas. Mėgstantiems
tokius filmus, manau, kad turėtų patikti, o ir Kirsten Dunst keistai tiko šiam
vaidmeniui – blyški, šviesiaplaukė ir mėlynakė, itin apvalaus veiduko, bet
visgi man asmeniškai, kuriant istorinę biografinę dramą, pasigedau daugiau
pačios Marijos Antuanetės, gal man per mažai kančios būta jos personaže,
nežinau, tačiau kartais atrodydavo, kad kostiumai ir etiketo demonstravimai
užgožė pačią asmenybę. Dar vienas pastebėjimas – keistai pasirinktas garso
takelis, tokiai epochai elektrinės gitaros ir šiuolaikinės dainos, o ne smuikas
ir Vivaldis, itin keistas ir drąsus eksperimentas. Žinoma, tikėjausi pamatyti
ir sceną, kaip lekia karalienės galva nuo kaladės, bet Coppola neužkibo ant šio
saldaus kabliuko ir neketino mums demonstruoti drastiškų scenų. Tiesa, filmas
filmuotas tikrame Versalyje, režisierė gavo išskirtinį leidimą, tad vien dėl
ekskursijos po rūmus gal verta pamatyti filmą.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą