Norėdami padidinti, paspauskite ant paveikslėlio.
Sveiki, skaitytojai,
Nusprendžiau pridėti
kūrybiško mąstymo modelį, kurį pasiūlė JAV mokslininkas Ned Herrmann 1982
metais. Šis mokslininkas tyrinėjo žmogaus smegenų funkcijas ir tyrimais įrodė,
kad tam tikra smegenų zona (pusrutulių ketvirčiai) yra atsakingi už tam tikrus
gebėjimus. Pvz., kairysis pusrutulis už kūrybingumą, o dešinysis už loginį
mąstymą. Jis taip pat smulkiau skirsto pusrutulius į ketvirčius ir išskiria tam
tikras charakteristikas, kurios gana smulkiai surašytos šioje schemoje. Ši jo
schema, kurią paėmiau iš Geoff Petty knygos „Įrodymais pagrįstas mokymas“ (2008,
p. 54), gali diagnozuoti ir jūsų pačių aktyviąsias smegenų zonas.
Schema dažniausiai
taikoma pedagogikoje, ugdant vaiko kūrybiškumą. Vaikas dažniausiai demonstruoja
savo polinkiais ir gebėjimais, kuri smegenų zona aktyvesnė. G. Petty siūlo
ugdyti universalų žmogų, ne tiek skatinant jo polinkį į kurį nors ryškesnį
gebėjimą, kiek į visų smegenų pajungimą ir lavinimą.
Daugiau apie H. Herrmann‘o
teoriją rasite mano minėtoje knygoje.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą