2019 m. kovo 22 d., penktadienis

Filmas: "Laukinis" / "Sauvage" / "Wild"


Sveiki,

Pernai per „Kino pavasario“ festivalį pagrindinėje programoje būta labai daug LGBT tematikos filmų, šiemet jų kur kas mažiau ir jų seansų mažiau, tačiau vieną visgi nusprendžiau pasižiūrėti ir tai buvo prancūzų režisieriaus Camille Vidal-Naquet „Laukinis“ (pranc. Sauvage) (2018). Tai vienas iš tų filmų (kažkodėl būdinga LGBT prancūzų kinui), kada pasakojama apie gėjus per prostitucijos ir socialinio dugno patirtis, smarkiai veikiant kūniškai homoerotikai, kuri nelabai kuo susijusi su meile...

Pasakojimo centre – 22 metų vaikinas Leo, gyvenantis nelegaliai uzurpuotuose butuose, įsimylėjęs kolegą, irgi dirbantį už pinigus. Filmas apie jo kasdienybę tarp bandymo „prisigrandyti“ meilės ir jo darbo. Visąlaik, kol žiūrėjau ypač intymiai ir atvirai rodomus aktus su senais pasiturinčiais prancūzais, galvojau: Dieve, koks siaubingas tas darbas yra prostitucija. Čia tu dar jaunas, pritrauki klientus, o po kelerių metų tu tiesiog jau žaizdotas mėsos kalnas, į kurį niekas nebenori žiūrėti, nes esi tiesiog pernelyg nušašęs... Čia galima prisiminti Vilniaus stoties prostitučių likimus. Taigi, mūsų herojus suserga plaučių liga, bet nesiliauja tikėjęs ir gyvenęs savu ritmu, nes nieko daugiau už savo gyvenimą jis nebeturi. Tai iš esmės hipiškai žavu, iš kitos pusės ta laisvė priveda prie tokio baisaus skurdo, kad nieko nebelieka – tik kelios minutės dangaus, gulint palei upę ant žolės su cigarete tarp lūpų...

Filme gausu nuogybių. Toli gražu iki erotikos, toji nuogybė tokia natūrali, o kūno genitalijos, švystelėjusios kadruose dažnai tampa kaip papildoma ranka – tiesiog darbo įrankis. Visoje toje kūniškoje kasdienybėje, kai žmogus dirba su kūnu ir neturi aistros, tik dėl to, kad reikia, veriasi toks savaime suprantamas gailestis – „antierotika“.

Patiko, kad filmas „gyvas“, be patetikos, nufilmuotas tarsi iš realaus gyvenimo, nekomponuojant jokių perdėtų scenų su kulminacijomis ir atomazgomis, atsisakant daugybės klišių, patetikos ir pramoginio kino raiškos. Tarsi gatvinio prostituto dienoraščio ištraukos, todėl kai kurios scenos glumina, bet tas suglumimas iš esmės yra toks sveikas ir įdomus, nes kine dažniausiai erotika funkcionuoja kaip estetika arba aliuzija į romantiką. Filmas man priminė keletą LGBT temos panašaus stilistikos prancūzų filmus. Visų pirma „Vaikinai iš Rytų“ – irgi rodytą Kino pavasaryje. Taip pat „Nepažįstamasis prie ežero“. Visi trys filmas (įskaitant ir šį) kalba apie vyrų prostituciją kaip apie darbą, kuriame prarandama tam tikra moralinė ir dvasinė riba, bet visada vienokiu ar kitokiu būdu parodoma, kaip ilgimasi meilės.

Mano įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 78/100
IMDb:7.1

Nuoroda į Kino pavasarį ČIA.


Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą