Sveiki,
Daugeliui žinomas režisierius
Guilliermo del Toro už savo ypatingus sukurtus filmus „Pano labirintas“ (2006),
„Vandens forma“ (2017) bei komerciškai sėkmingą „Pragaro vaikis“ (2004) dalis. Kelias
į didįjį kiną šiam režisieriui nebuvo lengvas. Galimas daiktas dėl to, kad jis
ne amerikietis, o ir su finansavimu buvo išties striuka. Jo debiutinis
ilgametražis siaubo filmas „Kronos“ (ispan. Cronos) (1993) tapo
ilgo atkaklaus darbo rezultatu. Režisierius kurdamas šią siaubo juostą paaukojo
maždaug 8 metus, buvo įklimpęs į skolas, tad jam norint užbaigti šį filmą reikėjo
imti paskolą su 60 procentų palūkanomis, o aktoriams drastiškai sumažinti
atlyginimus. Galiausiai „Kronos“ pasiteisino, nes filmas sulaukė pagyrų įvairiuose
tarptautiniuose kino festivaliuose.
Visgi žvelgiant į režisieriaus
debiutą iš šių dienų perspektyvos, manding, filmas išties atrodo senstelėjęs. Nufilmuotas
devinto dešimtmečio stiliumi, „Kronos“ gali nustebinti nebent kruopščiomis
laikmečio detalėmis. Išties sukuriama gera iliuzija apie žmogaus nemirtingumą,
jo virtimą vampyriniu zombiu. Stebina įprastinių vampyrų, gyvenančių karstuose
ir besiverčiančių į šikšnosparnius, naujo įvaizdžio pateikimas. Visgi pati istorija
turi gero potencialo ir scenarijus tikrai vykęs, tačiau visgi filmas man atrodo
be kibirkšties.
Labiausiai į akis krinta
teatralizuota aktorių vaidyba, pasirinktas tam tikras komiksų ekranizacijai
būdinga šabloninė gerųjų ir blogųjų veikėjų elgsenos modelis. Dėdės niekinamas
sūnėnas „šokinėja“ aplink jį ir vykdo kriminalus, o pabaigoje pats pribaigia
savo sadistą kankintoją. Arba absoliučiai neįtikinama linija – senelio ir
anūkės Auroros draugystė, kai senelis ima virsti negyvėliu. Mergaitė net
nelepteli žodžio, vaikšto tuščiomis akimis ir netgi elgiasi kaip suaugusi
moteris, pavyzdžiui, trenkia lazdos galu piktadariui per pakaušį ir šis, be
jokios abejonės, krinta ant žemės be sąmonės (čia tai prisijuokiau). Tačiau filmas
nieko bendra neturi su realybe, nes režisierius visada kuria sąlygišką pasaulį,
kuriame veikia tam tikri pasakos dėsniai, tad nereiktų itin kruopščiai ieškoti
logikos ar sąsajų su tikrove.
Visgi buvau pasiilgęs to dešimto
dešimtmečio pradžios Niujorko gatvių, kokių dabar jau kine nepamatysi: rūgstančios
kanalizacijos, seni taksi, žmonės ilgais ir plačiais paltais, aptrupėjusios daugiabučių
plytų sienos su metaliniais evakuacijos laiptais... Visgi filmas, kad ir koks
vietomis atrodytų intriguojantis, visumoje atrodo pernelyg primityvus dėl
veikėjų psichologijos.
Mano įvertinimas:
5/10
Kritikų vidurkis: 70/100
IMDb: 6.7
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą