Sveiki,
Prieš miegą nutariau surizikuoti
ir pažiūrėti rimtesnę dramą pavadinimu „Medkirtys“ (angl. The
Woodsman) (2004), kurį režisavo Nicole Kessell. Pagal pasaką apie
medkirtį metaforiškai ir simboliškai perteikiama vieno vyruko Valterio,
grįžusio iš kalėjimo dėl seksualinio priekabiavimo prie nepilnamečių ir
bandančio susikurti normalų gyvenimą. Valteris iš vienos pusės lankosi pas
psichologą ir rašo savo jausmų bei minčių dienoraštį, o iš kitos – patiria policininko
pažeminimą ir menkinimą, visos jo pastangos normalizuotis yra nubraukiamos. Žodžiu,
Valteris susiranda pigų būstą šalia mokyklos, o tai kaip katinui lašiniai –
vilioja nuolat stebėti mokyklą ir aplinką.
Tačiau neatrodo, kad Valteris
blogas žmogus, filme pedofilas vaizduojantis kaip dvasiškai kenčiantis žmogus,
kuris ne tik myli vaikus, bet ir stebi mokyklą ir įtaria kitą vyruką viliojant
vaikus. Galiausiai jis pratrūksta ir užsipuola nepažįstamąjį... Kitoje
istorijos linijoje plėtojamas Valterio asmeninis intymus gyvenimas: šiurkščiame
baldų gamyklos darbe jis susipažįsta su Vike, tačiau jis baiminasi atstūmimo ir
yra prisirišęs prie praeities nuodėmių. Socialinė seksualinio pobūdžio nusikaltėlio
„grįžimas“ į visuomenę šiame filme, kaip jau galite tikėtis, nėra mielas
periodas. Niekas nenori šiaip buvusio nusikaltėlio kaimynystėje, o ką jau
kalbėti apie pedofilą šalia mokyklų. Tai sudėtingi sąmoningi procesai, kurioje
išryškėja sociumo prieštaravimai, atstūmimas.
Filme iš esmės yra gerų psichologiją
atskleidžiančių kadrų, veikėjas dažnai fantazuoja ne erotiškai, bet taip, kaip
jis grumiasi su aistromis, pavyzdžiui, važiuojant autobusu iš po darbo, kai į
jį atsitrenkia vaikai. Tai leidžia žiūrovui jaustis nepatogiai, mes linkę
pateisinti tam tikrą fizinį smurtą, bet seksualinių prieš vaikus nusikaltimų –
niekada. Tai įdomus socialinis reiškinys. Žinoma, filmas neprilygs danų filmui „Medžioklė“,
kuriame vaizduojamas neteisingai pedofilija apkaltintas mokytojas, kai jį
praktiškai „suėdė“ visas miestelis. Mes esame labai jautrios seksualinės
būtybės, daugelis suokia prieš LGBTQ asmenis neapykantą, nekenčia, kai jie
viešinasi, nors patys net visapusiškai neapmąsto, kiek patys yra jautriai kaip
vyrai ir moterys seksualiai pažeidžiami. Šis filmas iš esmės parodo, kaip
reikia palaikymo, norint integruotis ir normalizuotis visuomenėje, tačiau
viskas vyksta priešingai... Visgi filmo meninė vertė nėra itin didelė,
prisiminiau, kad „Medkirtį“ esu matęs prieš kokius 15 metų, bet žiūrėjau beveik
kaip naują filmą, kur galima analizuoti tam tikrus režisūros ir pedofilinės elgsenos
momentus. Bet visgi, man asmeniškai, filme kažko labai pristigo, gal
sudėtingesnės analizės ir pateikimo, gal režisūros, gal netikėtumo, nes viskas
daugmaž pagal 2000-ųjų klišinį kurpalių sukalta, kad net aišku po 10 minučių,
kokiu ritmu ir kokiais veiksmas seks siužetas. Beje, niekada nebuvau aktoriaus K.
Bacon gerbėjas, tačiau tai vienas geresnių jo vaidmenų, visąlaik žiūrėdamas į
jo smailų saldaininį smakrą galvojau apie S. Kingo ekranizacijos „Tas“ klouną
vaikų grobiką ir žudiką. Ir kas paneigs, kad kinas nekuria irgi tam tikrų
socialinių įsitikinimų ir asociacinių modelių?
Mano įvertinimas:
7/10
Kritikų vidurkis: 72/100
IMDb: 7.2
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą