Sveiki,
Šiandien noriu
pakomentuoti bene paties garsiausio Pietų Korėjos režisieriaus Ki-duk Kim filmą
„Tušti namai“ (angl. 3-iron) (2004). Na, filmas laikomas
vienas iš stipriausių šio režisieriaus darbų, bet vėlgi, man vėl nepralenkė
meditacinio pobūdžio ir itin estetiško, budistinio jo filmo „Pavasaris, vasara,
ruduo, žiema... ir vėl pavasaris“ (2003). Po labai patikusios „Pietos“, bet
nuvylusios „Mėbijaus juostos“, žinojau, kad vis tiek grįšiu prie senesniųjų šio
režisieriaus darbų peržiūros.
„Tušti namai“ vėl
sugrąžina Ki-duk Kim kaip subtilųjį režisierių. Iš esmės man patiko šis filmas,
nors pradžia gana nuobodoka. Aišku, patraukia savo mįslingomis užuominomis,
kurios gal ir banalokos, bet žinant režisierių, žinai, kad iš viso to kažkas
būtinai išsirutulios. Taip nutiko ir šįkart. Kaip visada ėmiau klausti – kodėl jo
personažai vienaip ar kitaip elgiasi, ar tai įprastą Azijos kultūrai, ar tai
motyvuota? Čia kaip visada personažai kalba labai nedaug, o pagrindinis
personažas net neprabyla visai, todėl retkarčiais įgauna filmas neregėto statiškumo,
yra scenų, kada tikrai norisi, kad personažas mesteltų kokį nors žodį, nes
atrodo taip, lyg turėtų kažkokį kalbos sutrikimą arba būtų apskritai koks nors
nebylys.
Šiaip daug gražių
rytietiškos kultūros niuansų, tradicijų, tačiau meilė ir yra tikriausiai meilė
visoje Žemėje. Išskirtinė raiška, įdomi režisūra, scenarijus ir mintis. Tik
patekus pagrindiniam personažui į kalėjimą, man ėmė po truputį vertis šio filmo
prasmės, kai žmogus tampa šešėliu, kai ir taip jis mažai kalbėjo. Labai įdomios
perifrazės, kartais, rodos, visiškai neįtikinamos, sukuria visiškai simbolinį,
netgi magiško realizmo filmo įspūdį. Patiko, tikrai patiko, bet man asmeniškai
tai nėra pats geriausias režisieriaus darbas.
Mano
įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis:
72/100
IMDb: 8.1
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą