Sveiki,
Mokslinė
fantastika, kuri kažkada buvo vaizduojama kine, sakykim, prieš 30 ar daugiau
metų, šiandien jau yra tapusi tikrove. Didžiuliai moksliniai šuoliai medicinos
ir technologijų pramonėje, nepasakyčiau, kad žmones padarė laimingesniais. Priešingai,
tapome dar labiau atsiriboję, pažeidžiami platesniame galimybių pasaulyje. Štai
britų režisierė Jessica Hausner sukūrė mokslinės fantastikos filmą „Laimės
gėlelė“ (angl. Little Joe) (2019), kuris žiūrovus galgi nesužavėjo, bet
mane visgi pritraukė ir sudomino savo originaliu scenarijumi. Filme mokslininkai
bando mus išgelbėti nuo depresijos, liūdesio ir nusivylimo ieškodami naujo vaisto...
Filmas
pasakoja apie netolimą ateitį, o gal septinto-aštunto dešimtmečio madomis stilizuotą
dabarties alternatyvią tikrovę. Iš esmės filmas tam tikra prasme distopija,
kuri pasakoja apie laimės dirgiklių paiešką ir kaip iš to užsidirbti pinigų ir
galbūt padėti žmonėms. Mokslininkė Alisa, nusižengdama etikai, panaudoja
nepatvirtintas struktūras ir sukuria laimės žiedadulkes išskleidžiančias gėles,
kurių įkvėpus, atrodo, kad žmogus tampa emociškai stabilesnis, ne toks
pažeidžiamas, tačiau Alisa net neįtaria, kad jos mokslinis eksperimentas iš
tikrųjų pagamino žmonijos civilizaciją pražudysiantį virusą. Įkvėpus augalo,
atrodo, žmogus ima keistis, jo sąmonę uzurpuoja dirbtinis augalo intelektas,
perimdamas buvusio žmogaus prisiminimus...
Iš
tikrųjų dėl filmo realizacijos galima pasiginčyti. Vieniems ji atrodys stilinga
ir spalvinga, o idėja aptinkama jau ne viename „šaltame“ britų mokslinės
fantastikos filme. Tai nieko panašaus į tą „Invazija“ (2007) su Nikole Kidman,
kur siužeto ritmas pagrįstas užaštrintu trileriu, kai į žmones įsikūnijo
ateiviai. „Laimės gėlelė“ bando suderinti Holivudą ir kartu išlaikyti savitą
pasakojimo braižą. Žiūrovas labiausiai yra priverstas jaudintis dėl motinos
Alisos, kuri pastebi savo sūnaus pokyčius ir negeba iš pradžių atskirti nuo
paauglystės maišto, tačiau netgi šiame iš pažiūros dekoratyviame filme veikia
motinos instinktai. Gal ir nesvarbu, kuo viskas pasibaigs, nes kažin kaip
galima nujausti Alisos pralaimėjimą ir dirbtinio intelekto laimėjimą. Stebina
tiesiog netikėta paties dirbtinio intelekto forma, kurios dar kine nebuvau matęs
šitaip plėtojant. Visgi filmas „įsuka“ ganėtinai lėtai, režisierė nesistengia
šokiruoti, kurti tradiciškai aštraus trilerio, veikiau tyliai klausia: o kas,
jeigu mes, žiūrovai, žiūrėdami šį filmą ir svarstydami apie šią ateities
galimybę, iš tikrųjų gimstame ir mirštame nieko apie save iš tikrųjų
nežinodami, nes už mus veikia kitos jėgos, kurios yra mumyse ir mus tiesiog apgavo,
priversdamos galvoti, jog tai mūsų laisvas pasirinkimas... Taigi filmas galbūt
jau apie įvykusius dalykus, kurių mes nenutuokiame įvykus, todėl man šis filmas
patiko.
Mano įvertinimas: 7.5/10
Kritikų vidurkis: 60/100
IMDb: 5.8
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą