Sveiki,
Na, pagaliau ir aš pažiūrėjau visų taip liaupsintą filmą „Neliečiamieji“ (Intouchables
/ Untoucheble) (2011 m.), kuris buvo pasirodęs „Kino pavasaryje“ ir sulaukė
didžiausio žiūrovo dėmesio ir jis buvo išrinktas žiūrovų labiausiai patikęs
filmas, aplenkė tokius filmus kaip „Gėda“ ir „Mums reikia pasikalbėti apie
Keviną“. Priminsiu, kad pernai šį titulą šiame mums svarbiame festivalyje
iškovojo juosta „Moteris, kuri dainuoja“. Visada įdomu žiūrėti tai, ką žmonės
vertina ir žiūri. Buvo šiek tiek keista, kad šis filmas buvo išrinktas būtent
šių metų festivalio favoritu, nes jį vertinu gana prieštaringai, iš to, ką
buvau matęs, savo simpatijas atidaviau „Mums reikia pasikalbėti apie Keviną“.
Filmas nėra blogas, jis man netgi labai patiko, bet jo vertinimą, kaip
daugelis nors šiek tiek mąstančių būtybių susidurs, paskirstyti labai
sudėtinga. Būta ir tokių žmonių, kurie šiuo filmu visiškai nusivylė, nes
tikėjosi kai ko kito. Matot, per humoro prizmę kalbėti apie gyvenimo tragedijas
yra labai sudėtinga. Rodos, prancūzų humoras yra vienas subtiliausių ir
tikriausiai tinkamiausių pasaulyje išreikšti šiam „būviui“, tačiau... Pati filmo
idėja man pasirodė labai holivudiška – neįgalus pagyvenęs vyriokas sutinka
neišsilavinusį ir netašytą vyruką, kuris praskaidrina jo dienas savo
šiuolaikiška pasaulėžiūra, nutrūktgalviškumu. Argi Jums nedvelkia Holivudu? Pakalbėkime
apie sudėtingus dalykus linksmai, pasijuokime... Šiek tiek iš esmės banalina
pats žanras – komedija. Komedija visada tikriausiai ir liks pramoginio kino
ložėje, nors esama išties subtilių ir tiesiog įspūdingų prancūzų komedijų,
kurių iš tolo tam nepriskirsi, bet „Neliečiamieji“ tikrai nemenkai „pasūdė“
populiariojo humoro, kuris šiek tiek nubloškė į „Rožinės panteros“ laikus. Patys
personažai irgi šabloniški (nepaisant „skaudžių“ aplinkybių) – tipinė komedijinė
pora – išsilavinęs ir vidurinę baigęs vyrukas, senukas ir jaunuolis, subtilumas
ir grubumas... Nuotykiai, raiška, operatoriaus darbas – jau labai priartėję prie
holivudinio filmo. Holivudinis – tai jokiu būdu ne prasto kino štampas, tačiau
tai menkina kino išskirtinumą ir originalumą, kurį bando kai kas įrodyti.
Kai kas filmą lygina su kitu prancūzų filmu „Skafandras ir drugelis“ (2007
m.), bei ispanų juosta „Jūros gelmėse“ (2004 m.) bei kitais neįgalumą, bet toli
gražu ne gyvenimo pabaigą, nagrinėjančiais filmais, tačiau noriu pabrėžti, kad
šie filmai visai kito diapazono – jie priklauso dramos žanrui ir vertinami
pagal dramos principus. Jie man asmeniškai yra kur kas subtilesni ir jautresni
už „Neliečiamuosius‘, nes pats grynas dramos žanras man yra aukščiausia kino
praba, jeigu galima taip išsireikšti. Na, o „Neliečiamieji“, visai nenuostabu,
kad sužavėjo daugelį žiūrovų, užkariavo simpatijas – tai tikrai neprasta
komedija, turinti savų spalvų ir savų prancūziškų aromatų, tačiau iki tikrojo
prancūzų šedevro man pasirodė dar toloka... Kad ir kaip ten bebūtų, geriau 100
kartų pamatyti šį filmą, nei 50 kartų tą patį „Amerikietišką pyragą“.
Jūsų Maištinga Siela,
Absoliučiai sutinku su tavo nuomone! :>
AtsakytiPanaikintiPagal tipinį holivudinį standartą "sukalta" prancūziška komedija su tikrai puikia pagrindinių aktorių vaidyba. Daug režisūros ir aktorinių klišių, viskas paremta politkorektiškumu, ale paliečiama rasinė, socialinė ir neįgalumo tematika, tačiau viskas paviršutiniška. Kūrėjai, o kartu ir "Kino pavasario" organizatoriai puikiai sužaidė: europietiškas filmas, tariamai jautri (bet galo nuvalkiota tema) ir dar komedija - kas gali būti geriau papildyti pajamas ir kino teatrų kasą už bilietų pardavimą.
AtsakytiPanaikinti