Sveiki, kino žiūrovai,
Visiškai kitoks
filosofinis filmas man pasirodė graiko Spiros Stathoulopoulos „Meteora“ (gr. Meteora) (2012). Tiesą sakant, iki šiol negirdėtas režisierius ir
negirdėta Graikijoje esantis Meteoros vienuolyno kompleksas, įsikūręs sunkiai
prieinamoje uolėtoje kalnų teritorijoje. Tai nuo seno žinoma religinga vieta,
kurioje iš vienuolių reikalaujama besąlygiško atsidavimo krikščionybei t. y.
senajam ortodoksiškos šakos tikėjimui.
Istorija konstruojama
gana labai paprastai – dvasininkas įsimyli vienuolę. Visa kita užpildoma
sodriais simboliniais vaizdiniais, netgi animaciniais intarpais, todėl
estetiniu atžvilgiu, juosta verta pasigėrėjimo. Filmas pribloškiamas dėl
savitos kultūros bei gamtos vaizdų, kurių nepamatysite jokiame kitame filme. Savita
geografinė energetika, atšiaurios uolos, senojo tikėjimo kaimo gyventojai,
besąlyginis atsidavimas dvasiniam gyvenimui. Visa tai labai stipru ir įtaigu,
kad net filmas tampa kone meditacinio pobūdžio, nors čia pat pasakojama
savotiška Ievos ir Adomo nuopuolio paralelė, kai Dievo keliui atsidėję vyras ir
moteris, po medžiu (aliuzija į Rojaus medį!), pietaudami, atsiduoda savo
prigimčiai. Čia nerasite pasirinkimo melodramos, didelių vidinių dramų,
išreikštų monologais ar kivirčais, viskas vyksta kone dzenbudistinėje tyloje. Nuopuolis
atskleidžia žmogaus tikrąją prigimtį, kurią bando herojai užgniaužti daug
melsdamiesi... Daug sodrių aliuzijų į Senąjį ir Naująjį Testamentą, simbolių,
bet, tiesą sakant, pati nuopuolio drama menkai mane jaudino, o meilės
pasakojimo linija nebuvo tokia įdomi ir unikali, kiek tas smagumas atpažinti
vieną kitą Biblijos simbolį, na, ir žinoma, vaizdai, atmosfera.
Kur kas liūdniau buvo
stebėti, kaip vietinis gyventojas brutaliai skerdžia gailiai mekenančią ožkytę,
nei širdgėlos ir geidulio kamuojamą vienuolę iš Rusijos. Nors siužetas įvykių
atžvilgiu skurdus, istorija sausa ir menkai išvystyta, bet viską apvainikuoja
sakraliniai režisieriaus pagauti kadrai, sunkiai suvokiamas vienuolyno
uždarumas ir detalės, ypač iš tinklų sunertas „liftas“, čia greit ir sakraliai
plyštantis garso takelis, kuris leidžia pasimiršti, kad apskritai žiūri filmą,
o ne poetinius video klipo kadrus. Filmas vertas pagarbaus žiūrovo, savotiškai
ieškančio katarsio ir ieškančiojo kadre prasmių gelmės. Tai filmas, kuris mažai
ką turi bendro su pramoga, todėl jis išskirtinis, gilus ir gal kai ką net
sukrečiantis.
Mano
įvertinimas: 8/10
IMDb: 6.2
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą