Sveiki, skaitytojai,
Ką gi. Pagaliau pamačiau
ir aš trečiąjį „Oranžinė – tai nauja
juoda“ (angl. Orange is the New Black)
sezoną. Taip jau nutiko, kad įkritau į jį ir tikriausiai sužiūrėjau per keletą
dienų be jokio atokvėpio, jaučiuosi nubėgęs daugel mylių į priekį ir štai tau –
Netflix vienu ypu neseniai į rinką paleido ketvirtąjį sezoną, nors viską imk,
pamiršk ir vėl žiūrėk. Kol kas ketvirtąjį patausosiu niūresniems laikams, taigi
pasidalysiu trumpais įspūdžiais apie trečiąjį sezoną.
O trečiasis sezonas
kažkodėl buvo kai kurių lietuvių žiūrovų supeiktas, atseit serialas
„nusivažiavo“ ir tralialia... Noriu pasakyti, kad nieko panašaus. Tiesa, sezono
pradžia gana kebloka, nes jaučiasi tarsi kažkoks siužetinis sąstingis, lyg
norėtų atsispirti su didele jėga ir niekaip nepavyksta. Du sezonus mesta
kalinių pasakojimo korta per vieną seriją, supažindinant su kokios nors kalinės
gyvenimo istorijomis, prieš patenkant į kalėjimą, atrodė, stipri, bet po antrojo
sezono jau nebe tokia įdomi. Visgi trečiajame sezone šito neatsisakyta, tačiau
ir nebėra toks ryškus akcentas, koks buvo anuose sezonuose, todėl tai
nebeerzina serijos atpažįstama struktūra ir serialo ritmas. Taigi trečiasis
sezonas nedarydamas didelių permainų visgi jas šiokias tokias padarė – įvedė
daugiau pasakojimo apie paties kalėjimo gyvenimą.
Paiper buvusi pirmame
sezone kaip pagrindinis serialo smuikas ir toliau laikosi atokiai, užleisdama
kitų kalinių gyvenimo istorijoms, tat žiūrint trečiąjį sezoną, net visai
nebeatrodo, kad Paiper būtų pagrindinė veikėja. Priešingai – ji visai įsilydė į
moterų kalėjimo bendruomenės terpę ir tapo tik baltaode lesbiete, pamiršusi
visiškai savo Larį ir gyvenimo problemas visuomenėje. Tiesa, jos personažas
daro revoliuciją, kas buvo sunku patikėti, nes juk Paiper tokia gležna, o dabar
pamažu tampa nuodėminga ir atkakli kalėjimo nusikaltėlė. Kiek gal ir keistas
bei netikėtai makabriškas siužetinis vingis – nelegalus dėvėtų kelnaičių verslas,
tačiau, regis, keistuolei Paiper tai tikrai labai svarbu, nors iš kitos pusės
keista – juk ji turtinga ir kam jai tie papildomi pinigai ir pavojus? Gal noras
pasijusti visaverte moterų kalėjime? Galbūt. Jos santykiai su Aleks ir nauja
drauge Rube išties dar keistesni...
Nebylė Norma taps ryškia kalėjimo žvaigžde pačioms bukiausioms.
Bū tiesiog akimirkai sumoteriškės dėl... naudos.
J. Kaputo šįkart sezone darbavosi iš peties.
Sezono pabaiga gana simboliška aliuzija apie laisvės daromą teigiamą poveikį, turinti ir religinių motyvų.
Naujas personažas Rubi. Netruko prisijaukinti Paiper.
Aktorės puošia žurnalų viršelius.
Kai kas sako, kad po šio serialo turėtų atsirasti daugiau lesbiečių. Nebūčiau linkęs to sureikšminti.
Užtat kalėjime gyvenimas
verda. Lotynų amerikietės apninka blusos, problemos virtuvėje, čia viena gimdo,
kitai – problemos su vaikais ir tai net akimirkai atrodo taip šeimyniška, kad
net pamirštama, jog serialas apie kalėjimo gyvenimą ir nė iš tolo nebeprimena
tų baisiai tamsių ir nykių filmų apie vyrų kalėjimus, netgi tie komedijiniai
elementai pakelia žiūrovui ūpą. Tiesa, virš įprasto kalėjimo gyvenimo, šįkart
kur kas labiau akcentuotas ir administracinis klodas – kalėjimą norima uždaryti,
trūksta finansavimo lėšų, apsaugininkai pradeda profsąjungos susirinkimus ir
čia įdomus pasidaro naujasis kalėjimo viršininkas, kuriam tenka laviruoti tarp
savo interesų ir kampanijos, įsigijusios kalėjimą, atstovų.
Žinoma, šiame sezone
atsiranda ir naujų personažų, pasipildo naujais apsaugininkais, visi tokie
žaliūkai, kad net nežino, kaip elgtis su kalinėmis. Vienas toks „pabaisūnas-pareigūnas“
ėmė prievartauti kalinę išvažinėjimo į miestą metu. Man iki šiol nelogiška,
kodėl pareigūnas vienas negali nuvažiuoti į miestą pavalgyt spurgų ir kitų
nesąmonių sutvarkyti, o būtinai turi vairuoti kalinė moteris? Netgi tada, kai
pareigūnų prisėda pilnos sėdynių? Žodžiu.
Nepaisant visko,
įdomiausios šio sezono kalinių istorijos buvo apie kalėjimo parduotuvės
kasininkę kinę, šviesiaplaukę sektos narkomanę, virtuvės pagalbininkę nebylę,
nors ten kalinių skrebučio garbinimas, kurioje ale matosi nebylės atvaizdas
buvo jau aukščiausio vaikų darželio lygio nesusipratimas, primenantis jau
bukapročių parodijavimą. Raudonos „įsimylėjimas“ savo apsaugininko, kirpėjos
Sofijos sumušimas, Soso depresija ir noras nusižudyti, nes niekas su azijiete
nenori bendrauti, košerinis valgis, atsivertimas į žydus, taupymo maisto
atžvilgiu programa ir dar daug kitų šiame sezone dalykų tiesiog nugludina
serialą iki jau atskiro mikro pasaulio, kuris, pripažinkime, su tikrąja
padėtimi Amerikos moterų kalėjime jau nebeturi nieko bendra, tačiau žiūrėti vis
tiek labai smagu.
Trečiojo sezono anonsas:
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą