Sveiki,
Šią vasarą išbandžiau dar
vieną serialą, kuris šiaip jau labai puikiai įvertintas tiek žiūrovų, tiek
kritikų gana neiškalbingu ir netgi, sakyčiau, labai tiesmuku „Ponas Robotas“ (angl. Mr. Robot) pavadinimu. Pirmasis sezonas išties
nuskynė puikius laurus, tą rodo ir neseniai paskelbtos Emmy nominacijos, kuriose šis serialas nominuotas net šešioms
statulėlėms ir beveik neabejoju, kad vieną tai tikrai pelnys.
Grįžtant prie paties
serialo, galiu pasakyti, kad iš dalies suprantu jo didžiulį populiarumą –
serialas apie programišių ir informacines technologijas, o ypač duomenų sistemos įsilaužimus
turėjo sudominti ne vieną „piratautoją“. Apskritai serialo koncepcija ne vien
tik apie technologijų pasaulį, kiek apie mūsų visuomenės priklausomybę nuo
elektroninio pasaulio. Serialas išties stebina savo lengvais įsilaužimais į
asmeninius privačių asmenų kompiuterius, o pagrindiniam herojui Eliotui, regis,
tai nieko nekainuoja, tik kelių minučių prisėdimo prie kompiuterio, kad galėtų
įsilaužti į savo psichologės kompiuterį ir manipuliuoti jos gyvenimu. Bendrine
prasme serialas dar ir apie „Velniop visuomenę“ bangą, ką jau seniai kužda kaip
mūsų civilizacijos saulėlydį įvairios organizacijos ir sektos, jog reikia
griauti pasaulio galinguosius ir atsiimti tai, kas priklauso paprastiems
žmonėms.
Seriale masinė psichozė
įsivyrauja sezono pabaigoje, tačiau visgi neįtikino manęs ši sumaištis, kadangi
kai kada į gatves išėję žmonės labiau primena Helovyno vakarėlį nei tikruosius
revoliucionierius, o naktinės išgertuvės naktiniame klube tą galutinai lyg ir
užtvirtina. "Tūsas", o ne revoliucija. Čia Jūs rimtai?
Bene sudėtingiausias
šiame seriale yra aktoriaus Sami Malek atliktas Elioto vaidmuo, kuris,
pripažinkim, kietas riešutėlis. Pats kalbasi su savimi, žiūrovams mintimis
„titruoja“ savo analizę, komentuoja veiksmus ir apskritai lyg ir esame jo galvoje, bet tik vos
patikime, kad jau perpratome veikėjo pasaulį, žiūrėk, viskas ima ir sugriūva.
Tai išties kažkiek keblu, nes atrodo, kad įklimpsti į gilų mėšlą ir serialo
apsukos ima lėtėti.
Darlina.
Serialas be gėjų jau nebe serialas.
Tyrelis.
Baltoji rožė.
Pagrindiniai aktoriai.
Eliotas su tėvu.
Apskritai serialas nėra orientuotas
į veiksmą, čia bandoma derinti veikėjo pakrikusią psichiką su programišių pasaulio
intrigomis. Netolygios proporcijos atrodo ir programišių pasaulis bei besimezgantys
Elioto asmeniniai santykiai. Tiesą sakant, sunkoka įvertinti veikėjo moralines
nuostatas, už ką jis serga – ar jis „gerietis“? Ar tai priklauso nuo vaistų ir
narkotikų kiekio jo organizme? Sunku pasakyti, nes jo veiksmai retkarčiais
atrodo absoliučiai neadekvatūs, kas serialą lyg ir daro nepastovesnį ir
įdomesnį, tačiau viskas taip mistifikuotai suveržta, kad net kiek atgraso,
todėl ties kiekviena serija imu abejoti, ar benoriu žiūrėti toliau. Pernelyg daug
bandoma mistifikuoti ir nusakyti dialogais, kurie nieko nenusako, kad ir
pasakymas „jie pavojingi, jie grasina, su jais geriau nežaisti“. Kas tie jie? Regis,
net per visą sezoną taip ir liko neaišku. Pernelyg kartais daug neaiškumo, arba
mano akis pripratusi prie kitokio tempo serialų žiūrėjimo, o „Ponas Robotas“ ne
šiaip sau lengvas serialiukas apie narkomaną programišių, bet iš esmės verčia nuolat
įtemptai stebėti ir analizuoti, konstruktyviai jungti parodytus fragmentus, kol
galiausiai atsiveria bendras serialo kontekstas su kiek kitokia pasakojimo
maniera.
Prisipažinsiu, nemėgstu „ofisinių“
dramų, korporacinės intrigos gana man tolimos ir nuobodžios, kad ir kokios jos
bebūtų realios, tačiau be Elioto mane domino ir kiti personažai, ypač Tyrelis,
kuris, dievaži, su savo nėščia žmona primena šiuolaikinius Boni ir Klaidą. Jų keisti
seksualiniai BDSM žaidimai, didelis pinigų ir įtakos troškulys kuria išties
bauginančią atmosferą tarp jų, o jie ir taip atsiduoda steriliais ir netikrais
santykiais. Tiesa, paties Tyrelio seksualiniai manevrai tarp vyrų ir moterų,
tarp galios ir prarajos daro jį kažin kokį pavojingą ir beveik tikiu, kad
antrame sezone jis dar išaus savo šampaną, kad ir kokias nesėkmes jis patyrė
pirmajame sezone. Kol kas man neįdomi nei Elioto sesuo, nei blondinė Andžela
kaip veikėjos, bet jų svarba seriale neabejotina.
Apskritai „Ponas Robotas“
sunkus serialas, tampė man nervus ir jau po pirmųjų serijų sakiau, kad daugiau
nežiūrėsiu, bet vis kažkas traukė užbaigti. Be jokios abejonės tai geras ir
puikiai apgalvotas serialas su kiek kitokia intriga, nei mes esame įpratę matyti
veiksmo ir fantastiniuose serialuose. Čia rasite ir intelektualių technologinių
manevrų, bet stipriausia, sakyčiau, yra psichologinė pagrindinio veikėjo
skleidžiama įtampa ir nepatikimumas, kuris ir stebina, ir provokuoja, ir
erzina, tačiau tenka pripažinti, kad intelektualiai įdomu. Kol kas nežinau, ar
esu pasiryžęs žiūrėti antrą sezoną, nes serialas, kad ir koks jis bebūtų geras,
visgi kažkiek ne mano skonio.
Jūsų Maištinga Siela
Tikrai žinau iš jūsų recenzijų, kad esate raštingas žmogus, todėl norėčiau pabrėžti, jog hakeris nėra taisyklingas atitikmuo lietuvių kalboje. Dabar priimtina vartoti terminą programišius. :)
AtsakytiPanaikintiProgramišius? Rimtai? Kažkaip reikšmė praranda savo solidumą :D Tebūnie.. O šiaip dėl to momento, kur prasideda "tūsai", ir jaunimas laksto kaip paleistas nuo grandinės, manau, tai buvo puikus būdas parodyti, kaip iš tikrųjų jaunimas (ypatingai visiškai negalvotas, ir greičiausiai be jokio išsilavinimo ir darbo) perima "tas" nuotaikas. Juk gi toks skambus šūkis "Fuck society", kaip gi gali nepatikti? Jie puikiai iliustruoja visišką priešingybę to, dėl ko ir ką Eliotas ir visi kiti darė. Tai yra masė, kuri manydama, jog "eina prieš sistemą", iš tikrųjų tiesiog plaukia pasroviui. Aš ir savo aplinkoje pažįstu ne vieną paauglį, kuris išreiškė stulbinamą susižavėjimą šiuo serialu (nes juk fuck society), nors realiai patys nė nesupranta apie ką eina kalba, ir nesupras, kol neatsisės ant savo šiknos.
AtsakytiPanaikinti"Seriale masinė psichozė įsivyrauja sezono pabaigoje, tačiau visgi neįtikino manęs ši sumaištis, kadangi kai kada į gatves išėję žmonės labiau primena Helovyno vakarėlį nei tikruosius revoliucionierius, o naktinės išgertuvės naktiniame klube tą galutinai lyg ir užtvirtina. "Tūsas", o ne revoliucija. Čia Jūs rimtai?"
AtsakytiPanaikintiPaskaiciau iki cia... toliau tik paziurejau grazius paveiksliukus. To "tuso" pagrindine esme buvo kuo greiciau nuslepti visus pirstu antspaudus pagrindineje ju bustineje, kaip sachmatuose numatant ejima i prieki. Buvo aisku, kad bustine bus rasta o pateikus begale antspaudu jie nuslepe savo tapatybes. "Kritikas" kuris praleido tokia vieta ir dar sugebejo uzmesti tokia pastraipa... Nu ne tau sitas darbas. kaip atejau, taip ir iseinu is cia. Sudie. P.S. manau siame tekste samprotavimo klaidu begales, nes dar iki sios vietos viena radau. P.S.S. jo, mano gramatika uzknisa ir del to as tik paprastas laido riteris. Ate
Tamsta, nemanau, kad supratote, apie kokį "tūsą" rašiau apskritai. Bet patvirtinote tiesą: beraštis rašo, kvailys protingo pasiaiškint prašo. Ir taip nuo akmens amžiaus laikų. :)
Panaikinti