Sveiki,
Tiesą sakant, skeptiškai
vertinau filmą „Renuaras“ (pranc. Renoir) (2012), kuris pasakoja apie
prancūzų dailininką impresionistą Pierre-Auguste Renoir (1941-1919). Tai filmas
apie paskutines jo gyvenimo dienas jo viloje prie jūros. Pirmojo pasaulinio
karo apsuptyje jis gyvena ramybės oazėje, kai du vyriausi sūnūs kovoja karo
fronte, tačiau gyvenimas nelengvas – tapytoją kamuoja sunki liga, kuri
reikalauja nuskausminamųjų...
Labai mėgstu biografinius
filmus, tačiau tai nėra vienas iš tų, kurio užduotis atskleisti tapytojo
gyvenimą. Ne, veikiau jo kaip dailininko filosofiją, savotišką pasaulio matymą,
o pati istorija veikiau koncentruojasi į dailininko sūnų, būsimą itin garsų XX
amžiaus kino režisierių, kurio juostų turiu savo duomenų bazėje, bet niekaip
vis nepažiūriu, o derėtų... Pačiame filme mažai veiksmo – viso labo pozuotoja
sukinėjasi apie senuką tapytoją ir užmezga romaną su jo sūnumi. Daug nuogumo,
XIX amžiaus tapybiškos romantikos ir... Bet kokios šio filmo spalvos! Kokios
spalvos! Pats filmas kaip atskiras meno kūrinys, paveikslas, kurio kadrai
pulsuoja energetika. Visumoje filmas panardina į iš pažiūros provincialų
gyvenimą, tačiau laikmečio detalės, senuko skausmas ir noras tapyti „iki galo“
tiesiog leidžia mėgautis filmu kaip kokia estetine filosofija.
Žinoma, kaip ir daugelis,
kurie nebuvo susidūrę su Renuarais, po filmo bėgo gūglintis, kiek šiame filme
yra tiesios – ir realūs veikėjai, ir situacijos analogiškai atkartotos.
Simpatingi prancūzų aktoriai, gera scenografija, pagalios šviesos leidžia filmu
mėgautis tarsi atskiru paveikslu, negana to, dar ir papasakoja laikmečio istoriją.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 64/100
IMDb: 6.6
Jūsų Maištinga Siela
Sutinku. Filmas kaip paveikslas, kaip spalvingas meno kūrinys. Puota akims.
AtsakytiPanaikinti