Sveiki,
Šįkart be jokių
pasimaivymų sakau – serbų režisierius Emir Kusturica, jeigu nėra kino genijus,
tai bent jau, žargonu sakant, „kažkas tokio“. Auksinės palmės šakelės
savininkas už puikų filmą „Pogrindis“ (1995) sukūrė kitą nuodėmės vertą filmą –
„Katytė juoda, katinas baltas“
(serb. Crna macka, beli macor)
(1998), kuriame išlieka tas pats kaip ir „Pogrindyje“ savitas režisieriaus kino
karnavališkumas – visur lakstantys čigonai su orkestro instrumentais,
makabriškai besišaudantys vietiniai „čiabuviai“ nė iš tolo neatitinka realių
žmonių, veikiau primena kvaištelėjusius Adamsus ar kokius nors komiksų
personažus.
Filmas sodrus savo
įvykiais – išteka dviejų mafijozų šeimos atžalos ir vienintelė problema –
atšvęsti vestuves skolų ir įtakų apsuptyje. Visur gagenančios žąsys tampa „pantagriuelizmo“
simboliu, kitaip sakant, dar vienas puikus stilistinis-simbolinis
hiperbolizavimo būdas. Meilės trikampiai, serbiška ir čigoniška nacionalizmo
motyvai taip tinka Emir filmui, kad tiesiog siaubingai smalsu, o kaip jo filmai
atrodo su angliakalbiais aktoriais ir visai kitoje valstybėje?
Tiesa, filmas – absoliuti
komedija, kone Kazio Borutos „Jurgio Paketurio kelionių“ humoro virtuvė, kur
kulka kartais tampa ne mirtimi, o išraiškingos ir aistringos meilės išraiška. Filme,
atrodo, visi karnavališkai šoka, nesvarbu, kokia tai bebūtų makabriška
situacija, todėl juodojo humoro gerbėjai neturėtų praleisti tokios unikalios,
nuoširdžiai kvatotis ir stebėtis Emiro kuriamu pasaulio sintezės. Išties filmas
man labai patiko! Nusiimu kepurę ir lenkiu galvą.
Mano
įvertinimas: 10/10
Kritikų vidurkis: 73/100
IMDb: 8.1
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą