Sveiki,
Daug
kam žinomas režisierius Trey Edward Shults dėl filmo „Tai pasirodo naktį“
(2017), kuriame apokaliptinėmis spalvomis pasakoja tamsią ir niūrią siaubo
trilerio išgyvenimo istoriją. Šįkart režisierius palieka siaubo žanrą ir neria
stačia galva į dramą filme „Bangos“ (angl. Waves) (2019), o
pastarosios daug kam tapo nemažu kino atradimu.
Ir
iš tikrųjų filmas „sugriebia“ žiūrovą nuo pat pradžių. Tai vaizdų kartoteka,
kuri nutrūkstančiais, o čia, žiūrėk, prasitęsiančiais dialogais, situacijų
nuotrupomis sudėliota ir primena hipnotizuojantį koliažą. Istorija pasakojama
apie juodosios rasės amerikiečių pasiturinčią šeimą, kurioje dominuojantis
griežtasis tėvas daug reikalauja iš sūnaus. Priešingai nei kiti „reikalaujantys“,
jis pats kartu su sūnumi praleidžia daug laiko sporto salėje, moko jį imtynių,
kartu treniruoja raumenis, tačiau akivaizdu, kad tėvas per daug reikalauja iš
atžalos, o jų santykiai pagrįsti ne pasitikėjimu vienas kitu, bet gerokai
iškreiptu lūkesčių suvokimu. Tai iš dalies susiję ir su rasine diskriminacija,
nes norint būti lygiaverčiu ir sėkmingu sportininku baltųjų pasaulyje, reikia
dėti dar daugiau pastangų... Greitai sužinome, kad sėkminga šeima nėra laiminga
šeima. Atžalos netekusios tikrosios motinos, juos iš esmės globoja naujoji tėvo
draugė, o sūnelio fizinė trauma dėl prastų ir įtemptų santykių su tėvu priveda
prie drastiškų maištu paremtų sprendimų: alkoholis, narkotikai, neplanuotas
nėštumas ir fizinė agresija...
Iš
tikrųjų apie psichologinį palūžimą ir panašius tėvų bei vaikų santykius filmų
yra prikurta nemažai. Vienais atvejais man priminę išties psichologinį
sadistinį, bet itin paveikų ir gerą filmą „Atkirtis“, o kai kada dėl melancholiškos
vaizdų dėlionės „Oskaru“ įvertintą LGBT dramą „Mėnesiena“... Išties filme siužetas
yra gana amerikietiškai šeimyniškas: pasiturinti šeima be proto siekia sėkmingo
gyvenimo, bet viskam lemta sugriūti. Filmas absoliučiai tokiomis aplinkybėmis
neveiktų, jeigu nebūtų puikus šio siužeto realizavimas. Hipnotizuojantys ir
meditatyvūs vaizdiniai plūduriuoja lyg jūros bangos, metaforos jėgą įgyja ir
operatoriaus darbas savitame vaizdų bangavime ir istorijos koliažiniame raibuliavime.
Man
asmeniškai labiau patiko ir įtikino pirmoji filmo pusė, kuri skirta palūžusiam
sūneliui, čia norėčiau pagirti pritrenkiamai emocionalius aktorius Kelvin
Harrison Jr. bei Sterling K. Brown. Idėjiškai filmas dreifuoja jūros bangomis
ne tik kadrų sulipdymo technikoje, jis banguoja tarsi gyvenimas; filmo emocinis
aštrumas, veikėjų įsitikinimai, atsipalaidavimas, pyktis, meilė ir tai, kas
labai šiaip jau suvokiama kaip kraštutinumai, filme atslūgsta ir sukyla kaip
potvynis. Tai harmoninga filmo energetika, užpildyta subtiliais kino garsais, kurie
kine iš esmės nėra itin novatoriški, tokių technikos dalykų dar galima pamatyti
vienur ar kitur, pavyzdžiui, „Mums reikia pasikalbėti apie Keviną“. Visuminis filmo
vaizdas išties įgyja filosofinį matmenį, nors kine ir yra gerokai nudrožtas
siužetas, bet vis tiek leidžiama patirti gyvenimo nesvarumo, bangavimo potyrį
ir tai yra išties labai paveiku. Toks filmas prašo padėti užkandžius į šalį ir
nusiteikti emocinio intelekto vedamai meditacijai.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų
vidurkis: 80/100
IMDb:7.7
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą