Sveiki, skaitytojai,
„Mano asmeninė laimė ir laisvė – tam
tikras kerštas visuomenei. Nuo to laiko,
kai pradėjau kalbėti, mano tikslas buvo kalbėti pozityviai – aš noriu įkvėpti
žmones, kad galima gyventi Lietuvoje, čia būti laimingais ir atvirais“. Romas
Zabarauskas
Žinote tą keistą jausmą, kai žmonės pripranta prie
tamsos, kad net baidosi kitokių ir šviesą nešančiųjų? Kai gali palyginti
progresyviuosius su tais, atleiskite, „tradiciniais“, kurie iš visų jėgų
laikosi kokių nors sovietmečiu įdiegtų įsitikinimų ir tai laiko netgi didžiai
susiformavusia vertybe, kurios neišmuši niekaip (o gal ir nereikia?). Prisimenu
vis Kristinos Sabaliauskaitės mintį, kad viskas, kas kada nors Lietuvoje po
1990-ųjų įvyko gero, t. y. visi laimėjimai, pasiekimai, ginantys žmonių teisės
įstatymai, triumfas mokslo ir meno srityse, įdiegtos inovacijos buvo tik
progresyviųjų pozityvistų dėka, o ne tų, kurie sėdėjo, bambėjo ir piktinosi,
kad neverta, ką čia kiti nori įrodyti, kam to reikia, kokie jie visi iškrypę,
nenormalūs... Nes „normalu“ jiems yra žiūrėti iš savo tamsios bedugnės ir
piktintis. Nesmerkiu jų, man absoliučiai jų tiesiog gaila, kad jie tokioje
siauroje ir neįdomioje duobėje sėdi ir kito nei suprasti gali, nei nori. Tuo
atveju, sakyčiau, Romas Zabarauskas kaip ir daugelis viešųjų menininkų, kurie
pasirinko kerštauti tai pilkai masei, kuri mėgsta dažnai sakyti, kad mes –
tauta, nors nieko nėra progresyvaus padarę, manau, yra teisus, nes dėl
tokių žmonių – ar tai būtų Čiurlionis, ar tai būtų Žalakevičius, ar Nijolė
Sadūnaitė – vyksta visuomeniniai pokyčiai. Šiuo atveju kerštas kaip metafora,
kuri reiškia ėjimą į priekį, kai tave nori dažnas matyti suvystytą ir uždarytą
bačkoje.
Maištinga Siela

Komentarų nėra:
Rašyti komentarą