Sveiki, skaitytojai,
Paprastai nesu romantinių komedijų didelis žiūrovas, o
kadangi nesu, man regis, šis žanras po karantino kažkiek apnykęs ir sukuriama
mažiau produkcijos, bet galbūt tai tik mano pražiūrėjimo kaltė ir klaidingas
įspūdis. Visgi retesniais atvejais imu ir pasižiūriu kokią geriau įvertintą
romantinio pobūdžio dramą ir šįkart pasirinkau vieną naujausių kino filmų –
režisierės Celine Song režisuotą kino juostą „Materialistai“ (angl. Materialists)
(2025). Tiesą sakant, nelabai žinojau, ko tikėtis, gal tų pačių holivudinių
klišių ir banguojančios jausmingos meilės istorijos, bet viską nuo pradžių...
O pasirodo, kad filmas „Materialistai“ yra pačios
režisierės Celine Song savotiški išgyvenimai, nes ji pati devintajame
dešimtmetyje yra dirbusi panašų pažinčių darbą, kurį dirba ir filmo veikėja Liusė
(aktorė Dakota Johnson), tik žinoma, sušiuolaikintoje versijoje. Filmo veikėja
Liusė bėgdama nuo skurdo įsidarbina pažinčių madingoje organizacijoje, kurios
moterys ieško atitinkančių porų pagal užsakovų pageidavimus ir lūkesčius, juos
suveda. Dažniausi klientų lūkesčiai pasimatymams yra kito asmens materialinė
padėtis, ūgis ir amžius, kai kada – religiniai ir politiniai įsitikinimai bei
kiti niuansai. Atrodo, kad Liusė dirba kažin kokiame žmonių paieškos fabrike,
kuris iš principo yra neįgalus surasti tobulo žmogaus kitai pusei, nes žmonės
yra pernelyg unikalūs ir jiems reikia laiko atsiskleisti ir pažinti, todėl
Liusei dažnai tenka klientams daugmaž pameluoti, tad darbe tvyro tam tikra
įtampa ir žaidžiama santykių derinimo savotiškas pokeris, o Liusė jau turi
nemažai intuicijos ir patirties, kol vieną dieną Liusės klientė nepaduoda
įmonės į teismą dėl incidento...
Pačios Liusės gyvenimas taip pat paremtas panašiais įmonės
katalogo aprašomaisiais dėsniais – ji trokšta pakilti į socialines aukštumas ir
vadovaujasi lūkesčių susikurta schema, kuria, žinoma, lemta nusivilti, kai Liusė
suradusi ir aukštesnį, ir labai turtingą vyrą nesijaučia laiminga, nes nuolat
galvoja apie skurde pasilikusį aktorių iš studijų laikų... Žodžiu, filmas
laikosi ant tos pačios paprastutės idėjos, kad ne turtai atneša laimę. Apie tai,
kad Vakarų žmonės projektuoja savo gyvenimą per santykius iš išskaičiavimo,
nėra jokia naujiena (bet ar ne kitaip Rytuose, kai tėvas paauglę dukrą ištekina
už senio už ožkų bandą?), tad noras per santuoką užsitikrinti gyvenimo sąlygas
ir kokybę Liusei tampa suprantamiausiu santykių pagrindu, kitaip sakant,
santuoka – verslo sandoris, tačiau likimas Liusę išbado ir, pasirodo, ji nėra
jau tokia šalta ir matematiškai apskaičiuojanti kalė, nes turi ir žmogiškumo,
kurį įgyja per gyvenimo pamokas.
Filmas nėra įspūdingas, nors ir turi įspūdingus
aktorius – Dakota Johnson, Pedro Pascal ir Chris Evans, – tačiau jų dailūs veikėjai
kažin kaip nepasiekia didelės gelmės. Nesakau, kad filmas turėjo būti tamsiai
draminis, o veikėjai emociškai kaip nors draskytis, bet filmas neišvysto
įdomesnių veikėjų, jų pasirinkimai nuspėjami, kaip, beje, ir visa istorija: juk
galiausiai moteris pasirinks jausmus, o ne karjeristės gyvenimą su retai matomu
namuose turtuoliu, kuris pasiilgino kojas. Kaip filmo stipresniąją pusę
išskirčiau daug debatų ir pokalbių apie pinigus ir pasirinkimus, dialogai
šįkart man pasirodė daugmaž įdomūs, pagrįsti, šiek tiek erotinio holivudinio
flirto, tačiau siužetas „vairuoja“ daugmaž saugiai, nes tikslas žiūrovui jau
aiškus. Filmas visgi tampa gal pernelyg elementarus, nuspėjamas, bet estetiškai
žiūrint, nufilmuotas gražiai, pritaikytas nesudėtingai papamokslauti apie
tikrąsias žmogiškąsias vertybes, todėl negalintiems to pakęsti siūlyčiau filmo
nežiūrėti, tačiau jeigu norite lengvo ir iki plonumo nesubanalintos meilės
istorijos, atspindinčios bent jau šių dienų tikrovės tendencijas, manau,
drąsiai galite žiūrėti. Man šis filmas kažkiek koreliavo su norvegų „Blogiausias
žmogus pasaulyje“ (2021), kuriame aktorė Renate Reinsve būtent tame filme labai
panaši į Dakotą Johnson, bet ne vien išvaizda, bet ir tam tikrais veikėjų pasirinkimais.
Bet žinoma, „Blogiausias žmogus pasaulyje“ kur kas aukščiau kaip meninis filmas
už „Materialistus“.
Mano įvertinimas: 6/10
Kritikų vidurkis: 69/100
IMDb: 6.4
Maištinga Siela

Komentarų nėra:
Rašyti komentarą