Sveiki,
Vėl bėgu į kiną ir šįkart – mano mėgstamas Woody Allen‘as
su dar man pačiam nematytu filmu „Sensacija“ (Scoop) (2006). Kaskart Alenas
išlieka sau ištikimas, bet kaskart vis kitoks ir siužetinėmis linijomis
nebesikartoja, nors naudoja tuos pačius triukus, jausenas, raišką, bet naujos
aplinkybės išgelbsti nuo monotoniškumo etiketės. Aleno filmus visada įdomu
žiūrėti, kai esi nusiraminęs, bet nepervargęs, jo filmai reikalauja šiokio
tokio susikaupimo, bet ne tokio, kurios reikalauja avangardinis ar neosimbolistinis
kinas, pvz. L. Von Treiro juostos, Alenu reikia mėgautis kaip skaniais
ledais...
Filmas „Sensacija“, mano akimis, nėra pats
geriausias šio režisieriaus darbas. 2005 metais pasirodęs „Lemiamas taškas“
buvo „kažkas tokio“, o šis filmas
toks skystesnis. Du metai darbų su šiemet išrinkta seksualiausia planetos
moterimi Scarlet Johansson nebuvo praleisti veltui tiek Alenui, tiek pačiai
aktorei. Johansson šįkart buvo patikėtas pagrindinis vaidmuo, nors, mano
akimis, ji kur kas sėkmingiau pasirodė „Lemiame taške“ vaidindama seksualią blondinę,
nei šiame akiniuotą žurnalistę Sandrą. Aktorinis meistriškumas šįkart
Johanssonos pasirodė skystokas, didžiąją dalį laiko ji jautėsi lyg ne sava,
pernelyg teatralizuota, o akiniai, kurie turėjo būti bene pagrindinis rėmas
įkalinantis blondinės seksualumą į intelektualumo amplua, nepasiteisino, jie
nepadėjo, nes Skarlet pernelyg, liaudiškai kalbant, seksova. O ir nuolatiniai nevikrūs prisilietimai prie akinių atrodė
tokie nenatūralūs, neįprasti ir priminė prastą teatrą. Tačiau reikia pabrėžti,
kad tai ne Johansson kaltė, nes būtent Alenas užmatė šį filmą padaryti
teatralizuotą – pomirtinė kelionė į mirusiųjų karalystė, magiško realizmo
apžaidimai ir susintetintos scenos afišuoja savitą „aliniško“ misticizmo
apraišką, kurį išvystame „Vidurnaktis Paryžiuje“ (2011), truputį „Kasandros
prakeiksmas“ (2007).
Žinoma, tai ne pats prasčiausias Aleno darbas, jis
man netgi labai patiko, kaip daugiau ar mažiau visi jo filmai. „Sensacijos“
stipriosios pusės yra tikriausias siužetas ir jos pasakojimo patosas, kuris daugiau
niekam nebūdingas, o aktorių meistriškumas nėra tas variantas, kuris leistų
kibirkščiuoti visam kam, nors Aleno aktoriai ne kartą yra pelnę net „Oskarus“.
Pusiau rimtas pasakojimo patosas ir kriminalinė intriga, kuri daugiau ar mažiau
eina per daugelį Aleno filmų, nuspalvina lengvu erotiškumu, kuris pritaikytas
intelektualiems žmonėms, todėl sunkiau filmą virškins tiek, kurie erotinius
filmo standartus matuoja įprastais kriterijais.
Man asmeniškai šis filmas nepaliko kažkokio pernelyg
neišdildomo įspūdžio, tačiau mėgavausi, mėgavausi ir dar kartą mėgavausi. Tai
lyg plakta grietinėlė su Alenu spalvotu popierėliu, - žinai, ko tikėtis jį
praplėšus, bet visada būna vis kitoks skonis.
Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų
vidurkis: 48/100
IMDb:6.7
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą