Sveiki, skaitytojai,
Tikriausiai romantinių
vaizdų ištroškę žiūrovai su nekantrumu laukė knygos ekranizacijos „Tarp dviejų vandenynų“ (angl. The Light Between Oceans) (2016), kuri
tikriausiai ir tapo vienu romantiškiausiu filmu praėjusiais metais. Iš esmės
vengiu tokių atseit perdėtai sentimentalių ir iki gyvnagių nuėstų romantinių
juostų, tačiau šioji kažkaip susižiūrėjo ganėtinai padoriai, netgi labai
padoriai dėl kruopščios režisūros, kada dėmesys skirtas ne atskiroms kažkokioms
detalėms, o bendrai filmo energetikai.
Nors filmo aktoriai
nuostabūs, tačiau už šiuos vaidmenis jie nieko taip ir nesulaukė, nė jokios
reikšmingos nominacijos prestižiniuose apdovanojimuose. Gal dėl to, kad kadrais
tokie šiek tiek teatralizuoti, kad ir koks beribis bebūtų perteiktas skausmas,
jis pagražintas, vėjo pagairintas, „ašara paspalvinta“, bet, velnias, kaip visa
tai gerai padaryta! Nors, atrodo, kino industrijoje netrūktų kokybiškų dramatiškų
filmų, šis tikriausiai išskirtinesnis būtų dėl savo marinistinės (jūrinės)
atmosferos. Pirmuosius 30 minučių kone jūros garsai taip įsismelkia į kadrus, į
seną švyturį ir pajūrio namelį, kad atrodo, jog net nebereikia jokio garso
takelio. Aišku, šiame siužete, kuris iš esmės gana tradicinis ir laikosi ant
vienos linijos – persileidimus patyrusi jauna sutuoktinių pora gauna progą
auginti svetimą kūdikį... Tiesą sakant, filmo kūrėjai viską dailindami ir
gražindami tikrai stengėsi ir nepersistengė, kad ir kaip filmas estetiškai
beatrodytų, dėka profesionalių kino aktorių neprarado tikro dramatizmo, ašarų,
atgailos, atpirkimo, meilės, švelnumo ir nevilties – visa jausmų paletė tarp
dviejų vandenynų. Kartais galvoju, jeigu jums ir nepatinka jausmų dramos, tai
filmą galima žiūrėti vien dėl gamtos vaizdų ir atmosferos, ypač tie, kurie
mėgsta jūrą.
Kalbant apie puikiai
žinomus aktorius, noriu pasakyti, kad labiausiai šiame filme mane įtikino ne
porelė, bet aktorė Rachel Weisz, suvaidinusi kūdikio netekusią motiną,
neprarandanti vilties. Nors jai skirta kur kas mažiau vietos, tačiau gal dėl
to, kad jai niekada šiame filme nereikėjo būti tiesiog romantiškai, o tik
skausmo ir susirūpinimo branduoliu, atstovėjo kiekvieną mili sekundę kadruose. Kitiems
aktoriams tikrai neturiu irgi priekaištų. Nepaisant, kad tai klasikinis
siužetas, vienplanis, be didesnių idėjų, vien nukreipta į vidines žmonių
tarpusavių santykius, manau, režisieriui ir vėl savo karjeroje pavyko išvystyti
„aukštąsias akimirkas“.
Mano
įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 60/100
IMDb: 7.2
Jūsų Maištinga Siela