Sveiki, skaitytojai,
Šįkart pažiūrėjęs filmą pagalvojau, kad šiaip jau
siaubo žanro kino režisierius Zach Cregger turi savitą kino struktūrą. Potencialiai
įmantresnę ir įdomesnę, nei, sakykime, dauguma šiemet mano matytų siaubo kino
pavyzdžių. Jau anuomet jo filmas „Barbaras“ (2022), nors ir nebuvo stebuklas,
bet jau tada, mano nuomone, išsiskyrė tuo, kad režisierius geba pasakoti
įdomiomis scenų kompozicijomis. Naujausias jo darbas „Išnykimo valanda“
(angl. Weapons) jau laikomas vienu geresniu šių metų siaubo kino
žanro kategorijoje, ir galiu pasakyti, kad tai tikriausiai iš tikrųjų taip ir
yra, bent jau iš to, ką šiemet teko matyti.
Istorija šiaip jau paprasta: amerikietiško stiliaus
miestelyje dingsta 17 vaikų, bet sutapimas stulbinantis – visi iš mokytojos
Justinos klasės, iš kurios iš esmės lieka tik vienas berniukas. Į paniką ir
klaikumą puolę tėvai elgiasi labai „logiškai“, pirmiausia puola niekinti
mokytoją ir kaltinti mokyklą, tad, sakyčiau, labai... lietuviška. Susidūrusi
su tėvų pykčiu ir stresu, Justina nušalinama nuo darbo, tad bando pasinerti į
alkoholį ir romaną su policininku...
Atrodo, kad viskas lyg ir vyktų pagal nuoseklią
logiką, tačiau netrukus filmas keičia pasakojimo perspektyvą ir estafetė
perduodama kitam to miestelio gyventojui. Galiausiai regresijos pasakojimo
principu sulipdomas įvairių perspektyvų ir susikertančių veikėjų istorijos
plokštumoje pasakojimo žemėlapis. Tiesa, kine tai jau senas triukas, tik siaubo
žanro kategorijoje seniai to nemačiau, todėl paliko įspūdį būtent filmo
koliažas. Režisierius supranta, kad filmą labai pagerintini galima jį įmantriau
sumontuojant ir pateikiant kiek kitokia pasakojimo forma, kuri padeda „sumėtyti
pėdas“ ir sukelti didesnį galvosūkio įspūdį, nei yra iš tikrųjų. Istoriją buvo
galima sukonstruoti įprastu būdu ir ji būtų išėjusi kaip pastarųjų 5 metų
įprastos S. Kingo romanų ekranizacijos su aiškia pasakojimo laiko linija. Istorijoje
vėl veikia ragana ir juodoji magija, persipynusi su vudu kultūros elementais – kine
paskutiniais dešimtmečiais kiek primirštas reikalas.
Visgi filmas nėra grynojo žanro filmas. Pabaigos įspūdinga
scena, kai vaikai pažadinti burtų galiausiai puola raganą, primena siaubą, bet
ne tokį, kokį manaisi pamatysiantis įprastame siaubo filme, jame švysteli
kažkoks „nunulintos“, „nurengtos“ pasakos motyvas. Vaikai drasko raganą į
gabalus kaip kokie rykliai ar aligatoriai gražioje žalioje amerikietiškoje
pievelėje, kone po minkštikliais kvepiančiais skalbiniais, kitaip sakant, taikaus
bei iliustratyvaus parodomojo gražaus gyvenimo aikštelėje, o ne kokiame
tamsiame rūsyje. Tas specifinis kontrastas, dėl ko filmas gali pasirodyti parodija,
bet parodija netampa, veikiau išgauna paveikų kitokio finalo įspūdį, kuris
vieniems gali sukelti atmetimo reakciją, o kitiems sukelti susidomėjimą apie
galimas kitokias siaubo kino sugestijas ir reikšmes. Kaip antai „Interesų zona“
– graži pievelė šalia koncentracijos stovyklos sienos kelia žiūrovo sąmonėje
prieštaringus jausmus.
Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis: 81/100
IMDb: 7.6
Maištinga Siela

Komentarų nėra:
Rašyti komentarą